Jadrolinija nabavlja još jedan brod, opet rabljeni

Autor: Marija Brnić , 15. travanj 2021. u 12:17
Foto: Marko Dimic/PIXSELL

Oglašena je javna nabava Ro-Ro putničkog broda s otvorenom palubom za prijevoz vozila.

Nije se još ni stišala posljednja u nizu rasprava u javnosti, posebno u krugovima domaćih brodara i brodograditelja, o politici Jadrolinije da svoju flotu modernizira rabljenim brodovima umjesto da gradi nove, a državni brodar već ulazi u nabavu novog i opet rabljenog broda.

Oglašena je javna nabava Ro-Ro putničkog broda s otvorenom palubom za prijevoz vozila, duljine do 50 metara i širine 17 metara, kapaciteta za prijevoz najmanje 200 putnika i 35 automobila, te ne stariji od 20 godina. Riječ je o manjem brodu za koji su u Jadroliniji istaknuli procijenjenu vrijednost od 5,7 milijuna kuna, a ponude će prikupljati do 7. svibnja.

Uz najpovoljniju cijenu za konačnu odluku, naravno bude li više ponuda, biti važni i bodovi koje će donijeti starost broda, odnosno više bodova donosi manji broj godina.

Iz natječajne dokumentacije vidljivo je tek da se predviđa da isporuka bude provedena kroz najduže 60 dana od zaključenja kupoprodajnog ugovora, a na kojoj liniji se planira plovidba broda kojeg se upravo pokušava kupiti, u Jadroliniji ne daju detalje, niti odgovaraju hoće li on dopuniti flotu ili će zamijeniti neki od vremešnijih manjih brodova koji će u zasluženu “mirovinu”.

Posljednjim “pojačanjem”, trajektom Lošinj, koji je krajem prošle godine kupljen u Rusiji i preuređen u Kraljevici, a izgrađen je 2010., flota nacionalnog brodara pomlađena je i prosječna starost trenutno joj je na 28,5 godina.

Najvažniji korak koji se u daljnjoj obnovi flote očekuje je zamjena legendarnog trajekta Lastovo, najstarijeg u floti, za kojeg je svojedobno pripreman projekt i očekivana je gradnja, a u domaćim škverovima nadali su se dobiti taj posao.

No, prema zadnjim informacijama i za nasljednika Lastova, koji je osjetno većih dimenzija od broda za koji je sada raspisan natječaj, potraga će biti organizirana na tržištu rabljenih brodova.

Stav je Uprave od kojeg ne odstupa ni nakon svih kritika da proces projektiranja i gradnje traje dugo, najmanje tri godine, te da se na tržištu može naći kvalitetnih i isprobanih brodova koji zadovoljavaju sve više ekološke standarde koje se postavlja na razini EU.

Komentirajte prvi

New Report

Close