Izostanak odgojnih sadržaja u vrtiću upotpunjuje virtualna igraonica

Autor: Lucija Špiljak , 19. ožujak 2020. u 22:00
Jedan od ciljeva projekta je, kaže osnivačica Čigre Vedrana Džanić, razvoj digitalnih sadržaja za korisnike, odnosno djecu, koja stječu vještine za budućnost

Zagrebačka ustanova u EU projektu unapređenja usluga u sklopu kojeg su edukativni sadržaji na web platformi.

Zbog pandemije koronavirusa i rasta broja zaraženih u Hrvatskoj, od ovog tjedna ne rade vrtići, škole i fakulteti. Roditeljima je zapravo preporučeno da ne dovode djecu u vrtiće, premda oni ostaju otvoreni za djecu koja ne mogu ostati kod kuće. Prema jučerašnjoj procjeni Ministarstva znanosti i obrazovanja vrtići, škole i visoka učilišta neće raditi još mjesec dana, tj. do 19. travnja.

Zajednički rad eksperata

Kako bi roditeljima, ali i bakama, djedovima i ostalim ‘čuvalicama’ omogućili praćenje vrtićkog odgojno-obrazovnog programa, Dječji vrtić Čigra iz Zagreba pokrenuo je Čigrinu virtualnu igraonicu koja nudi besplatne edukativne materijale za vrtićance.

Već su ranije razvijali virtualnu igraonicu na platformi Padlet na kojoj je i dostupna, a kako nam objašnjava Vedrana Džanić, osnivačica Čigre, u tijeku je projekt unapređenja usluga Dječjeg vrtića Čigra sufinanciran iz EU. Jedan od ciljeva projekta je, kaže, razvoj digitalnih sadržaja za korisnike jer pomoću tehnologije djeca stječu vještine i znanje za budućnost.

“Ako roditelji djetetu daju ekran u ruke, želimo da na njemu bude sadržaj od kojeg će ono dugoročno imati koristi”, ističe Džanić. Igraonici mogu pristupiti svi roditelji. Novi materijali dolaze svakog radnog dana. Dio se snima u vrtiću na čemu rade Čigrini odgajatelji te psihologinja i pedagoginja, a dio materijala preuzimaju s interneta.

Sadržaj virtualne igraonice naslanja se na vrtićki kurikul i pokriva područja koja obrađuje i stvarni dječji vrtić – razvoj motorike, govora, predčitalačkih vještina, matematike i kreativnog izražavanja.

Namijenjen je djeci starijoj od tri godine, no dio može biti i za dvogodišnjake. Neke od sadržaja, kaže Džanić, dovoljno je slušati, neki se materijali sa zadacima mogu otisnuti, a digitalne igre prate preporuke o upotrebi. Navedeno je i vrijeme preporučeno za korištenje sadržaja.

“Dio sadržaja je za djecu, a dio za roditelje. Veliku pozornost pridajemo savjetima psihologa. Roditelji prate razvoj pandemije i mnogi su pod pritiskom obavljanja rada od kuće uz brigu o školskoj te vrtićkoj djeci.

Neki se skrbe i o starijim članovima obitelji. Riječ je o izvanrednom stanju tijekom kojega im svatko od stručnjaka može pomoći barem savjetom. Među savjetima naše psihologinje su i oni kako s djecom komunicirati o aktualnom stanju te izazovima koje nam ono donosi”, kaže Džanić.

Pozitivnih reakcija roditelja vrtićanaca je sve više, a preporuka da koriste Čigrinu virtualnu igraonicu postala je, kaže Džanić, viralna. Čigrina virtualna igraonica nastavit će funkcionirati i nakon pandemije, ali, kao i mnogo toga, tada će dobiti novo lice, zaključuje Vedrana Džanić.

I Laboratorij zabave online

I igraonica Laboratorij znanja u Zagrebu već je na svojim mrežnim stranicama počela objavljivati ideje i prijedloge za djecu i roditelje kako bi što kvalitetnije proveli vrijeme doma.

Sukladno situaciji, psihologinja Ivana Hlupić smatra da se roditelji trebaju prilagoditi djeci i pokazati puno pažnje, razumijevanja, nježnosti i suosjećanja.

“Rutina i predvidljivost kod kuće smanjuju intenzitet straha od nepoznatog i stres. Bilo bi dobro otvoreno s djecom razgovarati o koronavirusu, uzimajući u obzir njihove kognitivne sposobnosti, te pokušati objasniti djetetu da je uobičajeno da se osjeća prestrašeno i zbunjeno”, poručuje psihologinja Ivana Hlupić.

Komentirajte prvi

New Report

Close