FOTO/VIDEO: Iz hrvatskoga grada popularno piće za Tahiti, Kongo, SAD, Kinu, EU…

Autor: Sergej Novosel Vučković , 18. ožujak 2021. u 16:44
Foto: Damir Spehar/PIXSELL

Tijekom pandemijske 2020. Carlsberg Croatia uspjela je u svijet iz Koprivnice odaslati 867 šlepera punih raznih okusa Somersbyja, uz još 200 cisterni pića za točenje.

Grad Koprivnica u svijetu bi, osim prehrambenih brendova iz Podravke, mogao postati sve prepoznatljiviji i po brendu Somersby. Proizvod iza tog imena odnosi se na asortiman cidera, pića koje se definira kao razblaženo voćno vino, a čiju je proizvodnju danska pivska kompanija Carlsberg pokrenula u svojoj tvornici u Koprivnici prije 10 godina.

Somersbyji se ondje rade zaista za cijeli svijet, a samo prošle godine, pandemiji unatoč, na 20-ak je tržišta iz podravskog pogona Carlsberga Croatia odaslano ukupno 867 šlepera punih bočicama različitih okusa ovoga popularnog cidera, uz još 200 cisterni s tim pićem namijenjenima točenju.

Završavali su tako i na Tahitiju, Bahamima, Bermudi, ali i Grenlandu, Kini, Kongu, SAD-u, da ne govorimo o tržištima EU, od Austrije do Njemačke. Te je brojke jučer u tvornici obznanio predsjednik Uprave Carlsberga Croatia Marcin Burdach.

“Unatoč svim izazovima koje je donijela 2020., zadovoljni smo kako je završila. Svake godine bilježimo rast, pa tako i prošle kad je povećan izvoz u Njemačku i Mađarsku. Proizvodnja Somersbya u Hrvatskoj počela je još 2011. U početku su u svijetu postojale samo tri Carlsbergove tvornice koje proizvode Somersby, od kojih je koprivnički pogon bio prvi koji je krenuo s fermentacijom vina”, istaknuo je Burdach, ne iznosivši, ipak, podatke o poslovnim rezultatima.

Kod nas se, inače, ovaj cider radi u 10 okusa, među ostalim i kosher jabuka, namijenjen izraelskom tržištu. Carlsberg Croatia proizvodi i već renomirane brendove piva kao što su Pan u raznim varijantama, te Tuborg i Carlsberg, koje su izvorno danske etikete, a kompanija je i značajan poslodavac, budući da zapošljava oko 300 ljudi.

Dio njih je išao volontirati i odmah nakon razornog potresa koji je krajem prosinca pogodio Baniju, zbog čega je Carlsberg Croatia izašao ususret svojim radnicima koji će ubuduće htjeti sudjelovati u bilo kakvim dobrovoljnim aktivnostima – tijekom radnog tjedna mogu jedan dan koristiti upravo za volontiranje. Koprivnička kompanija je i sama pomogla u obnovi potresenih područja – donirao je novčani iznos od 100.000 kuna na račun Zaklade Solidarna, s ciljem obnove staja na području Gline.
“Seoska gospodarstva za svoj opstanak ovise o svojim domaćim životinjama i bez načina da se brinu za njih nemaju načina preživjeti. Zato mislimo da je ova pomoć dugoročni zalog za povratak normalnog života na Baniju kvalitetan način da pomognemo malim poljoprivrednicima koje je potres ugrozio”, kazao je nedavno Marcin Burdach.
Projekt obnove staja koji je pokrenula Zaklada Solidarna usmjeren je lokalnom stanovništvu koje je ovisno o stočarstvu i kojima je potres uništio upravo nastambe za stoku.

Komentirajte prvi

New Report

Close