IQM Destination spaja ponudu od Iloka do Pelješca, cilj – vrhunski dojam za goste

Autor: Lucija Špiljak , 06. siječanj 2022. u 22:00
Đurđica Šimičić je s Anamarijom Cicarelli osmislila projekt IQM Destination/H. Serdar

Komentari i recenzije turista služe kao baza analiza za sve sudionike.

“Stvaramo svijest o tome koliko smo zapravo svi povezani u destinaciji, koliko usluga ili proizvod utječu na ukupnu destinacijsku ocjenu, koliko kvalitetom i odnosom prema kupcu podižemo zadovoljstvo gosta”, pojašnjava Đurđica Šimičić, bivša direktorica Turističke zajednice Malog Lošinja koja je s Anamarijom Cicarelli osmislila projekt IQM Destination, softver namijenjen svakom dioniku u turizmu određene destinacije kojim dobiva analizu i procjenu parametara s platformi poput Google Mapsa, TripAdvisora, Booking.com, Facebooka…

Softver prikuplja komentare i recenzije gostiju, a ukupnim analizama svaki sudionik projekta dobiva svoju ocjenu online reputacije koja predstavlja ukupan dojam gostiju o pojedinom subjektu, njegovoj kvaliteti, usluzi, čistoći, odnosu cijene i kvalitete.

Individualni pristup
Time su Šimičić i Cicarelli sa svojim timom željele kroz individualni pristup svakoj destinaciji ponuditi integralno upravljanje kvalitetom, čime su napravile iskorak u turizmu Hrvatske.

Kao osnovne standarde IQM Destinationa Šimičić navodi kvalitetu koja se odnosi na mjerenje minimalno 80/100, njegovanje tradicijskih vrijednosti destinacije te integraciju lokalnih proizvoda u turizam. Trenutno rade na više od 35 destinacija, od Pelješca do Iloka, koje umrežavaju radi bolje suradnje.

“Svaka destinacija u svojoj je fazi aktivnosti. U pravilu su naši naručitelji direktori TZ-ova, gradonačelnici i načelnici, voditelji klastera i slično, koji s nama ostvaruju višegodišnju suradnju.

Imamo trenutno više od 2500 dionika na razini ugovorenih destinacija koji su uključeni u IQM Destination, koji vlastitim primjerom pokazuju da se može raditi kvalitetno, odgovorno, surađivati, biti konkretan”, ističe idejna začetnica.

Kada je bila direktorica TZ-a, osjetila je, kaže, da se neki segmenti ne odrađuju dovoljno zbog manjka rješenja i alata, i tako je nastala ideja o ovoj inovaciji za koju već postoji interes izvana. Nakon postavljenog koncepta, Šimičić i Cicarelli priključio se kolega Pero Matić s dugogodišnjim iskustvom u hotelskom segmentu.

Na softveru je radio mladi IT tim iz Splita na čelu s Lukom Kraljevićem. Naglasak je bio na mjerenju online reputacije kroz online upitnike za razne strukture. Odgovori im služe kao početna stanja, postavljaju s naručiteljem ciljeve, a posebnim alatima mjere napredak i učinkovitost integralnog upravljanja kvalitetom.

Hrvatska pamet
Šimičić je ponosna što je IQM Destination u potpunosti proizvod hrvatske pameti. U svom kolektivu u pravilu zapošljavaju mlade ljude iz Hrvatske.

“Vidimo da u Hrvatskoj ima još puno potencijala za implementaciju integralnog upravljanja kvalitetom. Odlučili smo najprije naše znanje i iskustvo implementirati u Hrvatskoj. Svaki dan izmjenjujemo iskustva, informacije o situaciji na terenu i trendovima, te usklađujemo sa smjernicama i ciljevima u praksi”, ističe.

Prije implementacije i testiranja na ljeto ove godine, predstavili su koncept IQM Destination na događanjima u Hrvatskoj, ali i vani. Naime, lani u Madridu prezentirali su IQM na konferenciji UNWTO-a koja okuplja više od 500 različitih organizacija i destinacija, a čija su članica postali već u listopadu 2020..

Oduševljenje su izazvali i na predstavljanjima u Berlinu, te u Dubaiju gdje su IQM Destination Report i održivi razvoj Lošinja bili primjeri jedne pod najboljih praksi u turizmu Hrvatske.

“Ključni ciljevi su da se uskladimo s trenutnom situacijom u izuzetno kompleksnom trenutku koje vlada turističkim tržištem, budemo aktualni, s konkretnim savjetima i informacijama, da budemo korisni našim partnerima u destinacijama, povezujemo ih, potičemo kvalitetniju komunikaciju, povezujemo u implementaciji novih proizvoda.

Nije IQM Destination Report samo ušteda vremena, već inovacija u poslovnom dijelu – mijenjamo svijest. Gost nikada u destinaciji ne posjećuje samo jednog dionika, već posjetom više njih stvara ukupan dojam o destinaciji.

To je ključni trenutak spoznaje da moramo voditi brigu o tome da imamo uravnoteženu kvalitetu u svim segmentima destinacije, pa i šire”, zaključuje Šimičić.

Komentirajte prvi

New Report

Close