Svake godine raste udio turizma u BDP-u, a u 2018. Hrvatsku je posjetilo rekordnih 19,4 milijuna turista. Turistička ponuda hrvatske važan je segment međunarodnog marketinga, a razlog zašto nas biraju je upravo autentičnost naših destinacija i ljetovališta. Pod krinkom razvoja neki gradovi se boje zadržavanja prepoznatljivosti, a jedna od njih je i Makarska u kojoj je urbanizam uzeo maha. Kako se stječe dojam da zgrade niču iza svakog ugla, dovodi se u pitanje mediteranska prepoznatljivost.
”U ovom slučaju, kao i u mnogim drugim, suočavamo se s više stupnjeva nadležnosti, od lokalne, preko županijske do državne. Upravo to generira urbanistički nered i otežava upravljanje procesima gradnje na terenu. Postoje i neke preporuke i mjere koje grad može učiniti, a koje bi mogle popraviti betonsko sivilo kojem sada svjedočimo na svakom koraku. Riječ je o uvjetovanosti – koliko svake građevinske parcele treba biti pod zelenim površinama. Kada bi se svaki investitor držao pravila o tome koliko zelenog raslinja treba biti na građevinskoj parceli – vizure Makarske bi bile sasvim drugačije.