HT očekuje normalizaciju u što kraćem roku

Autor: Poslovni.hr , 29. rujan 2020. u 16:55
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

“Identificiran je problem u funkcioniranju signalnih čvorova koji usmjeravaju signalne poruke zadužene za uspostavu”, odgovorili  su u utorak oko 15 sati iz HT-a na upit Hine.

Uzrok današnjih poteškoća s HT-ovom fiksnom i mobilnom telefonijom, zbog kojih je već pet sati nedostupan i broj svih hitnih službi 112, je sistemska greška koja otežava uspostavu poziva, izvijestio je popodne HT koji očekuje normalizaciju “u što kraćem roku”.

“Identificiran je problem u funkcioniranju signalnih čvorova koji usmjeravaju signalne poruke zadužene za uspostavu”, odgovorili  su u utorak oko 15 sati iz HT-a na upit Hine.

Iako su čvorovi georedundantni, napominje HT, dolazi do preopterećenja, što nije uobičajena situacija, te radi toga dolazi i do poteškoća u uspostavi glasovnih poziva u mobilnoj i fiksnoj mreži.

“Dobavljač i naš stručni tim intenzivno rade na rješavanju ovih poteškoća te očekujemo normalizaciju prometa u što kraćem roku”, objašnjavaju iz HT-a.

Također se ispričavaju svim korisnicima radi trenutnih poteškoća i nastalih neugodnosti te, kako dodaju, “ljubazno mole za strpljenje i razumijevanje“.

HT: Omogućeni pozivi hitnim službama bez poteškoća

Tehnički kvar koji je prouzročio problem u uspostavi fiksne i mobilne govorne usluge uočen je u 10:15 sati i trajao do 16:15 sati. Uzrok kvara je neregularno ponašanje sustava za prijenos signalizacijskih poruka za uspostavu govornih poziva uslijed softverske greške. Zbog kompleksnosti sustava i specifičnosti kvara, koji se po prvi puta manifestirao u ovom obliku, otklon kvara trajao je 6 sati, a u njegovo rješavanje bili su uključeni stručnjaci Hrvatskog Telekoma, Deutsche Telekoma te glavnih dobavljača sustava: Nokia, F5 i Metaswitch. Nakon otklona kvara počeo je proces normalizacije usluga, a prioritet je stavljen na hitne službe koje sada funkcioniraju bez poteškoća, potom poslovne korisnike, a nakon toga slijede privatni korisnici. Potpuna normalizacija telekomunikacijskog prometa očekuje se uskoro. Još jednom se ispričavamo svim korisnicima radi poteškoća i neugodnosti koje su imali.

Telekomunikacijski kolaps koji je počeo nešto iza 10 sati prouzročio je probleme posebno onim građanima koji ne mogu dobiti broj 112 obuhvaća hitnu medicinsku pomoć, pomoć vatrogasaca, policije, gorske službe spašavanja, pomoć pri nesreći, traganju i spašavanju na moru te pomoć drugih komunalnih, inspekcijskih ili hitnih službi.

Ravnateljstvo civilne zaštite potvrdilo je na internetskim stranicama da je zbog tehničkih problema operatora broj 112 nedostupan.

Ako građani ne mogu dobiti broj 112, u slučaju hitnosti mole ih da koriste brojeve 01 3650 065 i 01 3650 066

Nastavni zavod za Hitnu medicinu Grada Zagreba ranije je izvijestio da zbog tehničkih problema Hrvatskog telekoma sve fiksne telefonske linije zagrebačke Hitne pomoći trenutno nisu dostupne.

U slučaju hitnosti građani trebaju koristiti brojeve mobitela: 091 41 00 230 i 091 41 00 235, umjesto telefonskog broja 194, odnosno 112.

Javno vatrogasna postrojba grada Zagreba izvijestila je da zbog tehničkih problema HT-a sve fiksne telefonske linije zagrebačkih vatrogasaca trenutno nisu dostupne.

U slučaju hitnosti, umjesto telefonskog broja 193, odnosno 112, građane mole da koriste brojeve mobitela: 091 48 29 662 i 091 48 29 664.

Grad Zagreb izvijestio je da su nedostupne sve fiksne telefonske linije zagrebačkih hitnih službi –  vatrogasaca i hitne pomoći.

Osiguran je besplatan broj telefona za građane s područja grada Zagreba, na kojem su dostupni i zagrebački vatrogasci i hitna pomoć. To je 0800 818 919.

U slučaju hitnosti, za građane s područja grada Zagreba i dalje su dostupni brojevi mobitela: Javna vatrogasna postrojba Grada Zagreba: 091 48 29 662 i 091 48 29 664, umjesto telefonskog broja 193, odnosno 112.

Komentirajte prvi

New Report

Close