‘Hrvatski kupci vole danski hygge, a košarica je najjača u regiji’

Autor: Jolanda Rak Šajn , 15. veljača 2024. u 22:00
Vesna Kukić Lončarić, regionalna menadžerica za zapadni Balkan – Hrvatsku, Sloveniju, BiH i Srbiju/PD

Vesna Kukić Lončarić, regionalna menadžerica JYSK-a za zapadni Balkan.

Sa završetkom zimskih sezonskih sniženja, ali i usporavanjem inflacije, i dalje se, čini se, ‘otapaju’ cijene nekih roba i usluga u Hrvatskoj, pa se tako i danski maloprodajni lanac za uređenje doma JYSK ovih dana pohvalio konceptom “uvijek niskih cijena”.

Pojedini proizvodi već imaju takvu oznaku, no sada se, tvrde, za više od 1000 artikala – namještaja, tekstila, rasvjete, dekoracija, opreme i dodataka za dom koji čine više od polovice ukupnog asortimana u trgovinama – ista cijena jamči tijekom cijele godine. Što ih je na to ponukalo?

Kompenzirali rast troškova
“Na ovaj smo se potez odlučili svjesni osjetljivosti kupaca na promjene cijena koji zbog većih troškova života biraju što kupuju. Pažljivo smo odabrali širok izbor artikala sa svakodnevno niskom cijenom, bez da pri tom kompromitiramo kvalitetu. Svrha tog koncepta je zaštiti kupce od oscilacija cijena i olakšati im odabir.

4,7

milijuna eura uložio je JYSK u prošloj financijskoj godini na hrvatskom tržištu

Jednostavno, kada kupac vidi oznaku ‘Uvijek niska cijena’ može biti siguran da može kupiti proizvod po istoj cijeni u bilo koje vrijeme kad to poželi”, kaže Vesna Kukić Lončarić, regionalna menadžerica za zapadni Balkan – Hrvatsku, Sloveniju, BiH i Srbiju.

Padaju cijene i kod konkurenata poput Ikee. Jesu li maloprodajama u segmentu opremanja doma ‘pojeftinili’ troškovi poslovanja?

“Pali su djelomično, ali i dalje imamo pritisak rasta plaća i troškova poput rasta renti za najam prostora. Osnovni razlog za smanjenje cijena je stabilizacija svjetskog tržišta nakon šokova izazvanih pojavom virusa Covid-19 i ratom u Ukrajini”.

A koliko su zapravo rast troškova kao i geopolitička situacija, utjecali na poslovanje JYSK-a?

“Kao i svi, suočili smo se sa značajnim rastom cijene energije, no rastom prometa i optimizacijom procesa dostave te smanjivanjem drugih troškova, uspjeli smo kompenzirati rast cijena energenata i troškova plaća. Naša financijska godina traje od 1. rujna 2022. do 31. kolovoza 2023. Tada je ostvaren promet od 111,5 milijuna eura, 20% više u odnosu na godinu ranije, dok je operativna dobit (EBIT) iznosila 21,36 mil. eura”, kaže Kukić Lončarić te otkriva da je ukupno ulaganje na hrvatskom tržištu u prošloj financijskoj godini iznosilo 4,7 milijuna eura.

JYSK posluje i s hrvatskim proizvođačima namještaja i potrepština za dom…

“Da, poslujemo s poznatim proizvođačem madraca Hespo koji je naš veliki dobavljač proizvoda za spavanje, i to ne samo na području RH i regije, već na razini puno više zemalja. Kategorija madraca jedna je od naših najvažnijih i posvećujemo joj puno pažnje. Drago nam je da možemo ponuditi kvalitetna rješenja hrvatskog podrijetla”.

'Uvijek niska cijena' cijelu godinu

Pažljivo smo odabrali širok izbor artikala sa svakodnevno niskom cijenom, bez da pritom kompromitiramo kvalitetu. Svrha tog koncepta je zaštiti kupce od oscilacija cijena'.

Ističe i kako se odluka o svega 16 radnih nedjelja u godini nije odrazila na poslovanje jer “nisu činile velik udio u tjednom prometu”, a zanimljivi su podaci o prosječnoj košarici kupaca…

“Prosječna košarica u JYSK-u Hrvatska iznosi 48,6 eura, to je više nego 20% više u odnosu na godinu ranije. Ako usporedimo s Danskom, naša košarica je niža za 11%. U regiji je situacija drugačija. Hrvatska tu prednjači po visini košarice – u Sloveniji i BiH su nekoliko eura niže, ali i u odnosu na srpsko tržište razlika, gdje je njena vrijednost 34 eura, razlika je značajna. Najprodavaniji proizvod u Hrvatskoj je bio vrtni stolac LARVIK koji se pokazao kao izvrsno rješenje ne samo za opremanje vrtova i balkona, već u segmentu naših B2B kupaca za opremanje velikih terasa kafića, restorana i hotela.

JYSK namještajem u potpunosti promovira hygge (danski izraz koji opisuje životnu filozofiju koja podrazumijeva ugodnost, zajedništvo, toplinu, spokojnost…, op. a.). Jesu li i hrvatski kupci usvojili taj danski koncept?

“Hrvatski građani jako vole taj popularan danski koncept života i postoji velik interes za dansku kulturu, navike, trendove i dobre prakse. Često su u potrazi za inspiracijom, a mi smo tu da im to i omogućimo. Posebno nam je važan online kanal, tako da je i naš webshop za mnoge njihovo hygge mjesto”.

Planovi uređanja u 2024.
Uz “uvijek niske cijene” kakvi su planovi JYSK-a za Hrvatsku u 2024.?

“Ekspanzija je sastavni dio našeg poslovanja i planiramo je provoditi i dalje kako bismo bili još bliže našim kupcima. Do kraja ove kalendarske godine u planu je otvoriti minimalno još četiri nove trgovine, a u planu su i preuređenja postojećih. Sve naše trgovine u Hrvatskoj i regiji bit će uređene po novom skandinavskom konceptu koji će omogućiti još ugodnije i inspirativnije iskustvo kupovine. Također, puno radimo na razvoju zaposlenika i prepoznatljivosti tvrtke kao kvalitetnog poslodavca i mjesta u kojem se svaki pojedinac, koji pokaže volju i inicijativu, može razvijati i napredovati”, zaključila je regionalna menadžerica JYSK-a za zapadni Balkan.

Komentirajte prvi

New Report

Close