Hrvati sve pesimističniji, 44% ih očekuje pad kvalitete života

Autor: Josipa Ban , 02. prosinac 2022. u 06:00
Više od polovice ispitanih (61,2 %) izjavilo je da je u proteklih godinu dana iskusilo pad kupovne moći/S. B. Babić/PIXSELL

Čak 44,3 % građana smatra da će im ukupna kvaliteta života u godinama koje dolaze biti lošija, a više od polovice (61,2 %) izjavilo je da je u proteklih godinu dana iskusilo pad kupovne moći.

Građani su sve pesimističniji, nepovjerljiviji i zabrinutiji, pokazuje istraživanje Nulti kvadrant o stavovima, uvjerenjima, strahovima i očekivanjima građana, koji provodi agencija Val grupa u suradnji s Ipsosom.

Čak 44,3 % građana smatra da će im ukupna kvaliteta života u godinama koje dolaze biti lošija, a više od polovice (61,2 %) izjavilo je da je u proteklih godinu dana iskusilo pad kupovne moći.

Pesimizam se odražava i u očekivanjima za 2023. jer, pokazuje istraživanje, čak je 88,8 % potrošača značajno ili jako zabrinuto oko daljnjeg porasta cijena. Tako će njih 41% trošiti više, a tek će svaki četvrti ispitani smanjiti osobnu potrošnju.

Čak tri četvrtine ispitanih (73,9 %) zabrinuto je oko krize domaćeg gospodarstva. Usto, Hrvati gube i povjerenje, i to u sve sektore.

Najmanje vjeruju medijima – tek 13,3 % građana. Malo bolje stoje državne institucije kojima vjeruje 13,6% građana. U realnom sektoru pak najmanje povjerenja uživaju osiguravajuća društva (18,1%), a najviše obrtnici – 57,7%.

Što se zdravstvenih usluga tiče, građani su zadovoljniji privatnim zdravstvom – njih 46%. Javnim je zdravstvo pak, zadovoljno samo 26% građana.

Zanimljiv je i nalaz o utjecaju rasta cijena na odnos potrošača prema brendovima. Tako im je danas manje važna društvena odgovornost kompanija i njihov utjecaj na okoliš.

Primjerice, u 2020. čak 58% ispitanih reklo je da kupuje brendove od društveno odgovornih tvrtki. Danas to isto izjavljuje njih 45%. Što se investicija tiče, čak 82% građana kao najisplativije izdvaja ulaganje u znanje.

Komentirajte prvi

New Report

Close