Podaci tvrtke Zalando govore da se impresivnih 85 posto njihovih kupaca u Europi bavi nekom tjelesnom aktivnošću barem jednom tjedno. Hrvatska prati taj europski trend, što potvrđuje i lokalno istraživanje provedeno na četiri tržišta Srednje i Istočne Europe, javljaju iz vodećeg europskog online trgovca modom i lifestyleom.
Istraživanje pokazuje da se četiri od pet građana Hrvatske (83%) u dobi od 18 do 55 godina, koji su kupili sportsku odjeću u posljednjih šest mjeseci i ne odbijaju online kupovinu, bavi sportom. Njih 80% bavi se sportom najmanje dvaput mjesečno, a 75% barem jednom tjedno. Od ukupne skupine koja se bavi sportom, 55% ih je nedavno povećalo učestalost treninga.
U Hrvatskoj, kao jednom od četiri tržišta Srednje i Istočne Europe na kojima je provedeno istraživanje (Rumunjska, Poljska, Češka i Hrvatska), jedan od deset potrošača (13%) kupuje sportsku odjeću najmanje jednom mjesečno. Velika većina sportsku odjeću kupuje barem jednom u tri mjeseca (42%) ili barem jednom svakih šest mjeseci (33%).
Hrvatski građani u dobi od 18 do 55 godina u prosjeku potroše 232 eura na sportsku odjeću tromjesečno, što je slično potrošnji u drugim anketiranim zemljama Srednje i Istočne Europe. U Češkoj se troši 245 eura, a slijede Rumunjska (239 eura) i Poljska (188 eura). Sport također igra važnu ulogu u obiteljima: roditelji u Hrvatskoj na sportsku odjeću potroše oko 213 eura po djetetu svakih šest mjeseci, a 79% njih preferira za sebe i svoju djecu kupovati na istome mjestu.
Trčanje, fitness i biciklizam vodeći
Najpopularniji sportovi u Hrvatskoj su trčanje (25%), vježbanje u teretani ili fitness (23%), biciklizam (22%) i nogomet (18%). Glavni razlozi za bavljenje sportom u Hrvatskoj su održavanje forme (58%) i mentalno zdravlje (44%), a slijede dobar izgled (25%) i boravak na otvorenom (25%). Za mnoge potrošače, sport više nije samo disciplina – on je dio njihovog identiteta i način izražavanja.
S obzirom na to da je sport toliko popularan u Europi, ali i Hrvatskoj, iz Zalanda ističu da nastavljaju širiti ponudu asortimana u Hrvatskoj čime odgovaraju na ubrzani rast potražnje za sportskom opremom. U sklopu svoje strategije ekosustava i ambicije da osnaži svoju poziciju lifestyle odredišta, tvrtka reagira na rastuću popularnost tjelesnih aktivnosti i očekivanja sportski orijentiranih potrošača, navodi se u priopćenju za medije.
Daniel Rogiński, glavni direktor za CEE regiju u Zalandu, kaže da današnji kupac sportskog asortimana nije samo sportaš – on brine o kvaliteti, funkcionalnosti, performansama i stilu. “Traže proizvode koji su istovremeno funkcionalni i moderni i koji im pomažu da pojačaju izvedbu dok izražavaju svoju individualnost putem svoje odjeće. U Zalandu je kupac uvijek u središtu svega što radimo. Zato je sport jedno od naših ključnih područja rasta u B2C segmentu. Cilj nam je stvoriti mjesto puno inspiracije – od obuće i odjeće do dodataka – za svaku vrstu aktivnosti: trčanje, nogomet, fitness ili aktivnosti na otvorenom”, ističe Rogiński. Dodaje i da je Hrvatska jedno od Zalandovih najdinamičnijih tržišta sportske odjeće. “Potrošači su ovdje aktivni i cijene kvalitetu. Spajanjem izvrsnog asortimana sa Sportskim Hubovima, Zalando je spreman inspirirati svakog građanina Hrvatske – bilo da se radi o početnicima, djeci koja igraju nogomet ili maratoncima – te ostvariti našu ambiciju da postanemo vodeće europsko lifestyle odredište”, kaže.
Zalando dosljedno provodi svoju strategiju razvoja platforme za kupovinu u odredište koje angažira, inspirira i educira, navode iz njemačke kompanije. Unutar sportske kategorije tako su pokrenuli namjenske Sportske Hubove – prilagođena mjesta za trkače, bicikliste, nogometne navijače, ljubitelje joge i zaljubljenike u aktivnosti na otvorenom. Ove značajke ne uključuju samo odabrane proizvode i videozapise koji prikazuju tehničke karakteristike proizvoda, već i sadržaj stvoren u suradnji s brendovima, influencerima i sportašima, kao što je primjerice livestream s nogometašem Thomasom Müllerom.
Fokus na kvaliteti
Zalandovo istraživanje pokazuje i da je, kada je riječ o trčanju, omiljenoj disciplini hrvatskih građana, prisutan trend migracije kupaca prema premium obući za trčanje po cijenama iznad 100 eura. Vidljivo je to i diljem Europe, gdje ovakvi modeli sada čine više od 70% Zalandove prodaje tenisica za trčanje. To je više nego dvostruko veći postotak u odnosu na 2021. godinu. Zalando na ovu potražnju odgovara pažljivo odabranim izborom vrhunskih sportskih brendova, navode.
U skupini roditelja koji kupuju sportsku odjeću za svoju djecu, istraživanje je pokazalo da se čak 87% djece u Hrvatskoj bavi sportom. Nogomet je najpopularniji (33%), a slijede trčanje (19%), biciklizam (16%) i ples (12%). Nogomet je ujedno i sport broj 1 među djecom na svim tržištima obuhvaćenima istraživanjem. Roditeljima je važno da su proizvodi visoke kvalitete i udobni. Vrijednost za novac ključan je faktor pri kupnji za djecu – to je potvrdilo 58% roditelja – a slijede ih visoka kvaliteta (39%) i velika udobnost proizvoda (33%).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu