Filmovi na HTV-u smjet će se prekidati jednim reklamnim blokom, u udarnom terminu će ta televizija smjeti emitirati četiri umjesto sadašnjih devet minuta reklama u satu, specijalizirani kanali ostaju im bez reklama, ali se ipak sele na nešto slabiji multipleks (MUX – skupina digitalnih programa) B, a vlast će lakše postavljati čelne ljude HRT-a. To proizlazi iz konačnog prijedloga Zakona o HRT-u čiju kopiju posjeduje Poslovni dnevnik, a koji bi se već ovog tjedna trebao naći na sjednici Vlade.
‘Kozmetička promjena’
Iako se na prvi pogled čini kako se komercijalnim medijima izašlo u susret jer se u udarnom terminu (od 18 do 22 sata) HRT-u dopušta tek četiri minute reklama (prve godine primjene zakona dopušta se šest minuta, a iduće četiri), oni ni najmanje nisu sretni ovakvim tekstom. “S obzirom na veličinu tržišta, sve osim potpunog ukidanja oglašavanja na javnoj televiziji dovodi do propasti velike većine medijskih nakladnika”, kaže Marjan Jurleka, predstavnik Koordinacije komercijalnih nakladnika (KKN) te predlaže da prijelazno razdoblje do potpunog ukidanja reklama traje tri godine. U prvoj godini bi se dopustilo devet minuta, dok bi u razdoblju od 18 do 24 sata limitirali na tri minute. Godinu kasnije maksimum reklama u satu bio bi šest minuta, a u udarnom terminu dvije, a godinu prije konačnog ukidanja reklama dnevni maksimum bi bio tri, a večernji jednu minutu. Čelnici komercijalnih televizija tvrde da HRT ni danas ne puni reklamama četiri minute u satu večernjeg termina, tako da ovaj konačni nacrt zakona o HRT-u ne rješava problem. “Ovo je samo kozmetička promjena koja neće imati stvarnog učinka. Mi i dalje smatramo da HRT ne bi trebao emitirati reklame”, kaže Dražen Mavrić, predsjednik Uprave Nove TV, a slično razmišlja i prvi čovjek RTL televizije. “Predložene promjene neće imati nikakav utjecaj na rješenje krize u medijima, rekao nam je Johannes Züll, predsjednik Uprave RTL televizije, dodajući da predložene izmjene idu u dobrom smjeru, ali da nisu dovoljne. Josip Popovac, v.d. glavnog ravnatelja HRT-a, također nije zadovoljan konačnim prijedlogom, ali za razliku od čelnika komercijalnih televizija, on tvrdi da bi HRT trpio znatnu financijsku štetu. ”Smanjenje reklamnog prostora na četiri minute u vremenu od 18 do 22 sata apsolutno bi moglo biti veliki problem za HRT i izazvalo bi strahovite gubitke“, rekao nam je Popovac, koji opovrgava tvrdnje čelnika komercijalnih medija da HTV ni sad ne puni četiri minute. ”Na dnevnoj razini doista ne punimo šest minuta, ali ga punimo u udarnom terminu“, kaže Popovac dodajući da čelnici komercijalnih medija često raspolažu s ”netočnim i tendencioznim podacima”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu