Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘HRT-u previše i četiri minute reklama’

Autor: Saša Vejnović
24. listopad 2010. u 22:00
Podijeli članak —

U Programskom vijeću i NO-u vlast će birati većinu članova pa će na zajedničkim sjednicama lakše donositi ključne odluke

Filmovi na HTV-u smjet će se prekidati jednim reklamnim blokom, u udarnom terminu će ta televizija smjeti emitirati četiri umjesto sadašnjih devet minuta reklama u satu, specijalizirani kanali ostaju im bez reklama, ali se ipak sele na nešto slabiji multipleks (MUX – skupina digitalnih programa) B, a vlast će lakše postavljati čelne ljude HRT-a. To proizlazi iz konačnog prijedloga Zakona o HRT-u čiju kopiju posjeduje Poslovni dnevnik, a koji bi se već ovog tjedna trebao naći na sjednici Vlade.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

‘Kozmetička promjena’
Iako se na prvi pogled čini kako se komercijalnim medijima izašlo u susret jer se u udarnom terminu (od 18 do 22 sata) HRT-u dopušta tek četiri minute reklama (prve godine primjene zakona dopušta se šest minuta, a iduće četiri), oni ni najmanje nisu sretni ovakvim tekstom. “S obzirom na veličinu tržišta, sve osim potpunog ukidanja oglašavanja na javnoj televiziji dovodi do propasti velike većine medijskih nakladnika”, kaže Marjan Jurleka, predstavnik Koordinacije komercijalnih nakladnika (KKN) te predlaže da prijelazno razdoblje do potpunog ukidanja reklama traje tri godine. U prvoj godini bi se dopustilo devet minuta, dok bi u razdoblju od 18 do 24 sata limitirali na tri minute. Godinu kasnije maksimum reklama u satu bio bi šest minuta, a u udarnom terminu dvije, a godinu prije konačnog ukidanja reklama dnevni maksimum bi bio tri, a večernji jednu minutu. Čelnici komercijalnih televizija tvrde da HRT ni danas ne puni reklamama četiri minute u satu večernjeg termina, tako da ovaj konačni nacrt zakona o HRT-u ne rješava problem. “Ovo je samo kozmetička promjena koja neće imati stvarnog učinka. Mi i dalje smatramo da HRT ne bi trebao emitirati reklame”, kaže Dražen Mavrić, predsjednik Uprave Nove TV, a slično razmišlja i prvi čovjek RTL televizije. “Predložene promjene neće imati nikakav utjecaj na rješenje krize u medijima, rekao nam je Johannes Züll, predsjednik Uprave RTL televizije, dodajući da predložene izmjene idu u dobrom smjeru, ali da nisu dovoljne. Josip Popovac, v.d. glavnog ravnatelja HRT-a, također nije zadovoljan konačnim prijedlogom, ali za razliku od čelnika komercijalnih televizija, on tvrdi da bi HRT trpio znatnu financijsku štetu. ”Smanjenje reklamnog prostora na četiri minute u vremenu od 18 do 22 sata apsolutno bi moglo biti veliki problem za HRT i izazvalo bi strahovite gubitke“, rekao nam je Popovac, koji opovrgava tvrdnje čelnika komercijalnih medija da HTV ni sad ne puni četiri minute. ”Na dnevnoj razini doista ne punimo šest minuta, ali ga punimo u udarnom terminu“, kaže Popovac dodajući da čelnici komercijalnih medija često raspolažu s ”netočnim i tendencioznim podacima”.

Filmovi na HTV-u smjet će se prekidati jednim reklamnim blokom, u udarnom terminu će ta televizija smjeti emitirati četiri umjesto sadašnjih devet minuta reklama u satu, specijalizirani kanali ostaju im bez reklama, ali se ipak sele na nešto slabiji multipleks (MUX – skupina digitalnih programa) B, a vlast će lakše postavljati čelne ljude HRT-a. To proizlazi iz konačnog prijedloga Zakona o HRT-u čiju kopiju posjeduje Poslovni dnevnik, a koji bi se već ovog tjedna trebao naći na sjednici Vlade.

‘Kozmetička promjena’
Iako se na prvi pogled čini kako se komercijalnim medijima izašlo u susret jer se u udarnom terminu (od 18 do 22 sata) HRT-u dopušta tek četiri minute reklama (prve godine primjene zakona dopušta se šest minuta, a iduće četiri), oni ni najmanje nisu sretni ovakvim tekstom. “S obzirom na veličinu tržišta, sve osim potpunog ukidanja oglašavanja na javnoj televiziji dovodi do propasti velike većine medijskih nakladnika”, kaže Marjan Jurleka, predstavnik Koordinacije komercijalnih nakladnika (KKN) te predlaže da prijelazno razdoblje do potpunog ukidanja reklama traje tri godine. U prvoj godini bi se dopustilo devet minuta, dok bi u razdoblju od 18 do 24 sata limitirali na tri minute. Godinu kasnije maksimum reklama u satu bio bi šest minuta, a u udarnom terminu dvije, a godinu prije konačnog ukidanja reklama dnevni maksimum bi bio tri, a večernji jednu minutu. Čelnici komercijalnih televizija tvrde da HRT ni danas ne puni reklamama četiri minute u satu večernjeg termina, tako da ovaj konačni nacrt zakona o HRT-u ne rješava problem. “Ovo je samo kozmetička promjena koja neće imati stvarnog učinka. Mi i dalje smatramo da HRT ne bi trebao emitirati reklame”, kaže Dražen Mavrić, predsjednik Uprave Nove TV, a slično razmišlja i prvi čovjek RTL televizije. “Predložene promjene neće imati nikakav utjecaj na rješenje krize u medijima, rekao nam je Johannes Züll, predsjednik Uprave RTL televizije, dodajući da predložene izmjene idu u dobrom smjeru, ali da nisu dovoljne. Josip Popovac, v.d. glavnog ravnatelja HRT-a, također nije zadovoljan konačnim prijedlogom, ali za razliku od čelnika komercijalnih televizija, on tvrdi da bi HRT trpio znatnu financijsku štetu. ”Smanjenje reklamnog prostora na četiri minute u vremenu od 18 do 22 sata apsolutno bi moglo biti veliki problem za HRT i izazvalo bi strahovite gubitke“, rekao nam je Popovac, koji opovrgava tvrdnje čelnika komercijalnih medija da HTV ni sad ne puni četiri minute. ”Na dnevnoj razini doista ne punimo šest minuta, ali ga punimo u udarnom terminu“, kaže Popovac dodajući da čelnici komercijalnih medija često raspolažu s ”netočnim i tendencioznim podacima”.

Dvotrećinska većina za odluke
HRT-u ne odgovara ni zabrana oglašavanja na specijaliziranim programima (koje tek trebaju pokrenuti), kao ni činjenica da će, usvoji li Sabor ovakav zakon, ipak djelomično izgubiti multipleks A. Vlada je, naime, zaključkom od 23. prosinca 2009. odlučila da HRT dobiva čitav MUX A, dok ovaj posljednji nacrt zakona ipak predviđa da specijalizirani kanali HRT-a idu na MUX B, što ide na ruku RTL televiziji i Novoj TV. HRT bi ubuduće imao tročlanu upravu (umjesto pet članova ravnateljstva), peteročlani nadzorni odbor te programsko vijeće od 11 članova. Predloženim tekstom vlast bi osnažila utjecaj na HRT-u jer bi ključne odluke donosili NO i vijeće na zajedničkoj sjednici dvotrećinskom većinom (12 članova). Članovi vijeća biraju se kao i dosad, vlast odabire šestoricu, kao i četiri člana NO-a, pa bi lakše osigurali dvotrećinsku većinu za ključna imenovanja i odluke na HRT-u.

Manje prostora za reklame izazvat će nam velike gubitke
J. Popovac, HRT

HRT-u dati razdoblje od tri godine do potpunog ukidanja reklama
M. Jurleka, KKN

Nove izmjene idu u dobrom pravcu, ali su nisu dovoljne
J. Züll, RTL

Autor: Saša Vejnović
24. listopad 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close