Grci neplaćanjem uništavaju Greben, Šulenta odlazi iz Montmontaže

Autor: Saša Paparella , 04. veljača 2016. u 22:01
Brodogradilište ponovno pusto

Iako su preuzeli dva broda naručena u Montmontaža- Grebenu iz Vela Luke, Grci su platili samo jednog, ugrozivši egzistenciju 150 škverana.

Nakon što je u kolovozu 2014. brodogradilište Montmontaža-Greben iz Vele Luke potpisalo 13,4 milijuna eura vrijedan ugovor o izgradnji šest ophodnih brodova za grčku obalnu stražu, činilo se da se 150 korčulanskih škverana više ne mora brinuti za svoju budućnost.  

Naime, upravo početkom te, 2014. godine zaprijetili su štrajkom jer su im plaće kasnile šest mjeseci, a jedva ih je uspio smiriti Mladen Žanetić, direktor Grebena. Posao s Grcima donio im je polet, a početkom 2015. u roku od mjesec dana prva dva broda su isporučena Grcima. Grci su, međutim, platili samo jedan, iako je tri četvrtine ukupnog troška za naručene brodove plaćeno iz fondova EU.

Zainteresiran i MUP   
Po ugovoru, koji je sada ozbiljo narušen, u tri su tranše trebala biti isporučena po dva broda. Odgovor na pitanje namjeravaju li grčke vlasti platiti naručenene brodove nismo uspjeli dobiti u veleposlanstvu te zemlje.  Neposlovnost grčke strane plaćaju korčulanski brodograditelji. Velolučki škver opet je pust, radnicima plaća ponovno kasni šest mjeseci, a na navozima čekaju dva poludovršena broda za grčku obalnu stražu.

 

75posto

novca za brodove Grci su dobili iz fondova EU

Ti su brodovi dugački 24,7 metara, postižu brzinu od 30 čvorova i mogu prevoziti sedam članova posade, kao i 25 drugih osoba. Postoji šansa da bi preostale naručene brodove mogao preuzeti MUP jer je i hrvatska policija dobila novac za nabavu brodova koji će štititi granice EU, a Greben je ionako već izgradio znatan dio flote domaće pomorske policije. U MUP-u, međutim, nismo dobili odgovor na pitanje jesu li spremni preuzeti te brodove, a o čemu se u medijima već spekuliralo. 

Prihod nije donio stabilnost
Greben je malo koju godinu završi s prihodom manjim od 50 milijuna kuna. Tako su 2014., zadnje godine za koju su javno dostupni podaci, ostvarili prihod od 61,3 milijuna kuna, dakle više i od svog vlasnika Montmontaže d.d., koja je te godine ostvarila 51,5 milijuna kuna prihoda. Unatoč dobrim referencama i pristojno popunjenoj knjizi narudžbi, škver je često u problemima. Tako se u vrijeme sklapanja dogovora s Grcima pojavilo pitanje kako povući avans za financiranje proizvodnje.

Tek nakon puno muke, dobivena je garancija HBOR-a pa posao ipak nije propao. Inače, Greben je jedno od pet hrvatskih brodogradilišta koje je EU odredila za tzv. scraping, odnosno rezanje brodova ili njihovu prenamjenu. A što o novoj krizi u Grebenu kažu vlasnici iz zagrebačke Montmontaže? Uz Greben, oni se sada bave i nekim drugim problemima, jer je u tijeku brisanja dosadašnjeg predsjednika Uprave tvrtke Ive Šulente iz sudskog registra. Šulentin je staž u Upravi bio iznimno kratak: dugogodišnji član Uprave Hanfe (od 2006. do 2012.) u tom je sudskom registru kao član Uprave Montmontaže upisan 17. studenog 2015., dakle prije nepuna tri mjeseca.

Unatoč obećanjima, u Montmontaži nismo uspjeli doznati detalje o situaciji u Grebenu, niti o Šulentinoj sudbini, rečeno nam je samo da ća ga u Upravi zamijeniti Andrija Lisičar, koji je od 2010. do listopada 2015. bio zaposlen u Nestle Adriaticu, a potom se priključio menadžmentu Montmontaže, tvrtke kojom već godinama upravlja njegova obitelj. Naime, Andrija Lisičar sin je Nikole Lisičara, većinskog vlasnika Montmontaže koji je 2006. preminuo od posljedica atentata. Zamjenica NO-a Montmontaže je Nikolina kći Mirela Lisičar, a njegov drugi sin Darijo Lisičar pokušao je napraviti napraviti samostalnu karijeru, no tvrtke s kojima je bio povezan, L-stil conceptus i Adriatica development, lani su završile u stečaju, odnosno brisane su iz sudskog registra.

Komentirajte prvi

New Report

Close