Generacija Z mogla bi trajno promijeniti industriju pića. Evo i zašto

Autor: Poslovni.hr , 07. veljača 2024. u 12:50
Foto: Unsplash

Istraživanja pokazuju i kako mnogi potrošači koji ne odustaju od alkohola u cijelosti, već pokušavaju smanjiti unos alkohola, zbog čega ekspetimentiraju s razlčitim bezalkoholnim i nisko-alkoholnim verzijama alkoholnih pića.

Završio je ovogodišnji “dry January”, u proteklih nekoliko godina popularan trend apstinencije od alkohola koji prakticira i sve više Hrvatica i Hrvata. Neki bi rekli “napokon”, a neki već pomišljaju na to da im nekonzumacija, odnosno potpuna apstinencija od alkohola postane dijelom svakodnevice, stoji u novom istraživanju Boston Consulting Group.

Bolji okusi i veća dostupnost niskoalkoholnih i bezalkoholnih piva, vina i “žestokih” pića doprinijeli su njihovoj brzoj tržišnoj ekspanziji i današnjoj tržišnoj vrijednosti većoj od 13 milijardi američkih dolara.

“Iako se radi tek o minijaturnom udjelu ukupnog tržišta alkoholnih pića, bezalkoholne alternative alkoholnim pićima su jedna od najbrže rastućih niša tog tržišta, posebno u zapadnoj Europi”, objašnjava Lucija Vidiš Roić, principal u BCG-u.

Očekuje se kako će globalna prodaja bezalkoholnih pića porasti po godišnjoj stopi od sedam posto od kraja 2023. do 2027. godine, i doseći razinu od oko četiri posto ukupnog tržišta alkoholnih pića.

“Odluka o odustajanju od alkohola više nije samo siječanjski trend u oporavku od neobuzdanog prosinca, već potrošači tijekom cijele godine na tražilicama istražuju načine da budu ‘trijezni’, odnosno ‘sober curious’”, kaže Vidiš Roić.

Istraživanja pokazuju i kako mnogi potrošači koji ne odustaju od alkohola u cijelosti, već pokušavaju smanjiti unos alkohola, zbog čega ekspetimentiraju s razlčitim bezalkoholnim i nisko-alkoholnim verzijama alkoholnih pića.

U Sjedinjenim Državama, istraživanje agencije NielsenIQ je pokazalo kako 82 posto ljudi koji kupuju bezalkoholna pića također kupuju i alkoholna.

BCG sugerira proizvođačima, trgovcima pićima i ugostiteljima da prate sljedeće trendove kod potrošača.

Prvi je testiranje bezalkoholnih pića kod kuće. Mnogi pojedinci isprobavaju i počinju češće piti bezalkoholna alternativna pića kod kuće, a zatim ih usvajaju kao dio svojih redovnih navika.

“Ljudi će i dalje željeti uz ručak popiti nešto što nije samo čaša obične vode, i još uvijek žele popiti nešto dok na televiziji gledaju utakmice. Pitanje je samo kako će se ti izbori mijenjati, jer potrošači su sve više svjesni svog zdravlja”, kaže Vidiš Roić.

Drugi trend je evolucija navika pijenja kod generacije Z. Prva istraživanja pokazuju da mlađe generacije jednostavno manje piju. U SAD-u je online trgovina pićima Drizly objavila kako 23 posto pripadnica i pripadnika generacije Z, kao i 24 posto milenijalaca kupuje bezalkoholno pivo, vino i “žestice” često, dok to čini samo šest posto generacije X i tek jedan posto boomera.

Iako je prerano za donošenje čvrstih zaključaka, takvo ponašanje dijela generacije Z moglo bi dugoročno promijeniti tržište.

Veća svijest o konzumaciji alkohola u općoj populaciji. Neprihvatljivost ponašanja koje se može smatrati nekontroliranim, nužnost primjerenog ponašanja na poslovnim događajima i potreba da se ne isključuje ljude koji ne piju iz cijelog niza razloga polako mijenjaju društvene norme koje se tiču konzumacije alkohola.

“Nekadašnji pritisak da se pije mogao bi se pretvoriti u pritisak da se ne pije. Postoji mogućnost da će u našim društvima nastupiti trenutak kad će oni koji piju alkohol biti manjina”, pojašnjava Lucija Vidiš Roić.

Iako je riječ o globalnim trendovima, slično ponašanje nazire se i kod mladih u Europi, gdje se bilježi rast fermentiranih pića, funkcionalnih pića i sve je veća pažnja usmjerena na održivo pakiranje. Ukoliko ste u proizvodnji alkoholnih pića i razmatrate diverzifikaciju portfelja kako bi uspjeli uhvatiti dio trenda i ostali konkurentni, iz BCG predlažu nekoliko taktika.

Stvorite odličan proizvod

Okusi bezalkoholnih pića se ubrzano poboljšavaju. No, da biste proizveli nešto što će se potrošačima zaista dopasti, potrebno je uložiti puno truda i novca u istraživanje i razvoj, kako bi se izbjegla zamka da se na tržište izbaci nešto što će potrošači jednom probati i zaboraviti. Treba imati na umu i pozicioniranje proizvoda na policama.

Promjenite percepciju brenda

Kako se kultura mijenja prema promišljenijoj konzumaciji alkohola, proizvođači pića bi mogli promisliti o promjeni imidža i udaljavanju od povezivanja brenda s opijanjem, prema umjerenoj i odgovornoj konzumaciji, pri čemu i alkoholna i bezalkoholna pića postaju dijelom odabira životnog stila.

Brendovi će i dalje imati velik utjecaj u kategoriji alkoholnih pića, stoga proizvođači moraju dobro odvagnuti žele li lansirati potpuno nove robne marke ili bezalkoholne verzije poznatih pića.

Bolje upoznajte svoje kupce

Motivacija potrošača se mijenja, a broj alternativa postojećim proizvodima raste. Primjerice, postoje anegdotalni dokazi o tome da mlađe generacije koriste gumene bombone na bazi kanabisa kako bi kontrolirali promjene raspoloženja. Brendovi će morati dubinski shvatiti zbog čega se potrošači odlučuju na konzumaciju alkohola u određenim prilikama poput slavlja, a u drugim se odlučuju na apstinenciju.

Komentirajte prvi

New Report

Close