FOTO: Hrvatski McDonald’s uvodi tri nova proizvoda: Nisu jestivi, ali jesu važni

Autor: Sergej Novosel Vučković , 05. studeni 2019. u 13:37
FOTO: PD

I dok se globalni McDonald’s oporavlja od afere svojeg šefa Stevea Easterbrooka, koji je morao odstupiti jer je imao nedopustivu vezu s podređenom zaposlenicom, u hrvatskom ogranku ovoga najvećeg lanca restorana brze hrane odlučili su se na iskorak koji bi trebali osjetiti svi njegovi gosti, zaposlenici, ali i okoliš. Naime, McDonald’s je danas u svom restoranu u Avenue Mallu u Zagrebu predstavio svoj plan smanjenja upotrebe plastike i postupnog prestanka njene upotrebe do 2025.

"O ovom problemu treba govoriti jer je važan za cijeli planet, a onda i za nas. S tim se borimo neko vrijeme, nije jednostavno, jer smo najveći lanac restorana na svijetu, želimo biti među prvima koji idu u tom smjeru smanjenja upotrebe plastike. Što se kod nas napravi ima veliki utjecaj. Nas dnevno posjeti u restoranima u Hrvatskoj više od 10.000 ljudi kojima želimo pokazati da se može bez toliko plastike. Ovo je paneuropski projekt  budući da je EU regulirala upotrebu plastike u budućnosti i s tim se moramo nositi. Sljedeće godine ide prvi korak, a mi već uvodimo artikle koji će zamijeniti dosadašnje plastične. To su papirnate slamke, papirnati držači za balone i papirnate čašice za neke od naših proizvoda poput sladoleda McFlurry. Do 2025. želimo imati svu ambalažu ili iz održivih izvora, ili recikliranih ili certificiranih, koji nemaju negativan utjecaj na okoliš", objasnio je direktor McDonald'sa Hrvatska Pavel Pavliček.

Voditelj odjela nabave i kontrole kvalitete u tvrtki Robert Švigir je, pak, istaknuo da papirnata vlakna koriste u već gotovo 80% ambalaže, prvenstveno takvih koje imaju sposobnost 100% recikliranja. Početkom 2020. sva papirnata ambalaža, tj. 100% će nam dolaziti iz certificiranih, recikliranih ili održivih izvora. Globalno gledano, što se tiče jednokratne plastike, kao problematične, poput slamki, poklopaca za čaše, pribora za jelo, ona čini 20% ukupne ambalaže. Dosta su veliki problem upravo slamke i one su jedan od razloga prelaska na papirnatu varijantu. Nažalost, za poslovanje s hranom je neophodan određen dio plastične ambalaže, da bi se osigurala sigurnost i kvaliteta hrane i s druge strane se smanjilo njeno bacanje. Zato smo se fokusirali na inovacije korištenja materijala, da pokušamo smanjiti upotrebu onih sa smanjenom mogućnošću reciklaže ili da ih potpuno uklonimo, kao što je slučaj s plastičnim slamkama, te da povećamo udio recikliranih materijala. To je tzv. RPET plastika, koju je moguće potpuno reciklirati i iz  nje napraviti nove proizvode", opisao je postojeće i buduće procese Švigir.

S takvim pristupom McDonald's bi, ističu, mogao ispuniti postavljene ciljeve EU u vezi kružnoga gospodarstva i sprečavanja nastanka otpada. S takvim aktivnostima će, kažu, nastaviti tako da se u poslovanju prije svega bave održivim korištenjem plastike.

Kao lanac koji u Hrvatskoj ima 30 restorana, najviše u takvom sektoru, nije jednostavno provesti spomenutu promjenu, pogotovo u pogledu nabave adekvatnih materijala. Nova ambalaža testira se, dakle, u restoranu u Avenue Mallu, a postepeno će se uvoditi i u ostale diljem zemlje.

"Još traje proces nabave i još uvijek tražimo najbolje alternativne materijale koji bi mogli zamijeniti plastiku, a da to ne utječe na iskustvo gosta i ne narušava naš standard razine usluge. Proces nabave je u Hrvatskoj trajao više mjeseci, testirali smo puno različitih materijala da bismo odabrali najprikladnije. Svi proizvođači su s područja Europske unije, bitno je da je slamka održiva i da nema negativan utjecaj na okoliš. Nama je bitno da materijal za izradu dolazi iz certificiranih, održivih ili recikliranih proizvoda", dodao je voditelj nabave i kontrole kvalitete.

I čelnik Pavliček reći će da su od nova tri proizvoda najvažnije upravo slamke.

"Možete zamisliti, gost svaki put kad naruči meni ili piće dobije i slamku, to je puno plastike. Krajem 2021. i početkom 2022. mislimo ukloniti plastične slamke, a do 2025. i svu ostalu plastičnu ambalažu, jednokratne čaše…To je zahtjevan projekt koji zadire i u promjenu unutar lanca opskrbe i pratimo kakav će biti utjecaj ne samo na lanac već i na okoliš", poručuje Pavliček.

Na pitanje Poslovnog dnevnika, koliko će takav prelazak sa završetkom u 2025. na eko prihvatljivije materijale koštati, Švigir je odgovorio:

"To je znatno skuplje nego varijanta s plastikom na globalnoj razini, ako govorimo o papiru iz održivih izvora, jer se financiraju analize da se vidi je li papir štetio ili nije okolišu. Ovaj dio koji je reguliran u EU – jednokratna plastika, na snagu bi trebao stupiti polovicom 2021. i zahvaća nas upravo na slamkama, držačima balona i čašicama; na nju smo spremni.

Ističu da se navedene promjene, koje zahtijevaju znatna ulaganja, neće odraziti na cijenu proizvoda, hrane, za krajnjeg potrošača.

Kako su kazali, proces, koji podrazumijeva "optimiziranje pakiranja i recikliranje, rezultirat će, očekuje se, uštedama od 10 posto godišnje na zbrinjavanju otpada. To je značajan iznos koji će kompanija reinvestirati u daljnje recikliranje", zaključuju u McDonald'su Hrvatska.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Kako se toga nisu sjetili dok nije došla regulativa s viših razina?

New Report

Close