Supružnici sve sami skupljaju i uzgajaju, razultat je vrhunska kozmetika – od smilja i magarećeg mlijeka

Autor: Marija Crnjak , 26. prosinac 2022. u 07:00
Paolo Alessandro Mari i Brankica Borović/Viktoria

Projekt menadžerica Brankica Borović i marketingaš Paolo Alessandro Mari drže OPG s laboratorijem, radionicom i lounge barom za posjetitelje.

Na tržištu je pristojan broj, čak i domaćih, proizvođača prirodne kozmetike, no rijetki su oni koji provode koncept “farm to face” te nose sve certifikate potrebne za plasman na domaćem i inozemnom tržištu.

Na to su se odlučili supružnici Brankica Borović i Paolo Alessandro Mari, koji u selu Radučić u okolici Knina razvijaju prirodnu kozmetiku od magarećeg mlijeka i smilja, i to od sastojaka koji sami uzgajaju i prikupljaju, što rado pokazuju i turistima i školarcima, najčešćim posjetiteljima organiziranih obilazaka za koje također nađu vremena.

Bračni par Borović Mari sve obavlja sa svoje četiri ruke, a Brankica Borović reći će da je to moguće samo uz odličnu organizaciju posla, uz činjenicu da slobodno vrijeme – ne postoji. U avanturu su se upustili pred 10-tak godina, preselivši iz Italije na djedovinu Brankice Borović.

Imaju i web trgovinu, a vjetar u leđa za prodaju i distribuciju lani im je dao projekt Startaj Hrvatska/M. Hegedić

Self service corner
“Krenulo je s idejom da napravimo vikendicu, no vidimo da nismo na tome stali – smart working je postao no working, i danas živimo samo od OPG-a. Možda je tajna u tome što oboje dolazimo iz struka u kojima je organizacija i komunikacija vrlo važna. Ja sam projekt menadžer, a moj suprug dolazi iz marketinga, i prije ovoga nismo imali nikakva iskustva u poljoprivredi i proizvodnji, sve smo naučili putem.

U Radučiću smo prije osam godina izgradili kuću te nakon toga registrirali OPG za uzgoj ljekovitog bilja, i zasadili plantažu smilja, to je bio početak. Nakon toga su došle magarice, pa izgradnja laboratorija za izradu kozmetike. Slijedi nasad badema koji smo također podigli, i plan je da to bude treća linija kozmetike, nakon smilja od kojeg imamo 10-ak proizvoda te magarećeg mlijeka od kojeg imamo 4 proizvoda”, priča nam Borović.

Uz magarce, inteligentne i empatične životinje čije mlijeko ručno izdajaju tek nakon što mladunci prestanu sisati, imaju jednog konja, sokole, pčele… U pokušaju da procijeni visinu ulaganja u biznis, Brankica Borović navodi dva važna momenta koji su im omogućili da rade vrhunske proizvode. To su dva projekta Programa ruralnog razvoja iz kojih su uspjeli dobiti po 50 tisuća eura, prvo za poljoprivrednu mehanizaciju te izgradnju i opremanje laboratorija po najnovijim principima, a drugo za mehanizaciju i nasad badema, što je sljedeći korak u njihovoj proizvodnji.

Bave se uzgojem ekološkog smilja, vode farmu magarica, u destileriji prerađuju smilje u eterično ulje i hidrolat te izrađuju razne macerate za potrebe proizvodnje. U njihovom certificiranom laboratoriju razvijaju proizvode, a specifičnost ovakve proizvodnje je sljedivost svakog koraka, što je garancija kvalitete proizvoda.

Njihovi su proizvodi dermatološki testirani, uključujući testiranje na prisustvo mikroplastike i teških metala. Uz proizvodnju rade i obilaske i radionice prirodne kozmetike, najčešći gosti su im školarci ali i turisti, posebno oni koji posjećuju obližnji NP Krka. Za posjetitelje su osmislili svojevrstan self service corner, lounge u kojem se gosti mogu osvježiti, i to je vrlo dobro prihvaćeno pa ljeti bude baš živo.

50

tisuća eura dobili su za svaki od dva projekta iz Programa ruralnog razvoja

Najbolji županijski OPG
Imaju web trgovinu, no kako je direktna prodaja najteži kanal, za prodaju i distribuciju im je vjetar u leđa prošle godine dao projekt Startaj Hrvatska, čji su bili finalisti, i on im je otvorio do tada najveća vrata hrvatskog tržišta, ulaskom u sve Spar i Interspar trgovine.

Usto su lani osvojili 2. mjesto na izboru za najboljeg mladog poljoprivrednika, a 2020. je njihov OPG proglašen najboljim OPG-om Šibensko-kninske županije. To je napravilo i puno za promociju, kao i interes medija koji su otkrili da se radi o jedinstvenom projektu, pojašnjava poduzetnica.

Njihove proizvode traže i u zemljama EU putem web trgovine, a tim je putem Viktoria kozmetika dospjela i u maloprodaju u Sloveniji, Francuskoj i Švicarskoj, gdje se prodaju u malim specijaliziranim dućanima. Cilj za iduću godinu im je svakako proširiti distribuciju, za što imaju proizvodne kapacitete.

”Ponosni smo na dosadašnji uspjeh, no to nas ne spriječava da intenzivno radimo na distribuciji naše kozmetike. Rado ćemo surađivati s ljekarnama, concept trgovinama kako u Hrvatskoj tako i šire, pošto se ove godine potvrdio veliki interes iz inozemstva.

Planiramo širenje proizvodnje, ali i u smislu dodavanja novih kozmetičkih linija, s obzirom da radimo po principu ‘od polja do lica’ imamo adute na kojima radimo kako bi ugledali svjetlo dana u vidu inovativnih prirodnih kozmetičkih proizvoda”, zaključuje Borović.

Komentirajte prvi

New Report

Close