Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

ENNA pokrenula alternativnu cargo željeznicu do Beograda

Autor: Siniša Malus
21. rujan 2025. u 09:47
Podijeli članak —
Ova godina predstavlja prekretnicu u poslovanju Enna Transporta, u vlasništvu Energije Naturalis koju vodi Boštjan Napast/Matija Habljak/PIXSELL

Otvaranje Rijeka Gatewaya znači prekretnicu za cijeli prometni pravac od Jadrana prema srednjoj Europi.

ENNA Transport sredinom rujna bilježi dva važna iskoraka u svom poslovanju. Zbog popunjenosti luka sjevernoga Jadrana, kontejnerski brod Contship Eco koji je prevozio Maerskove kontejnere namijenjene Srbiji prvi je puta svoj teret iskrcao u luci Ploče, odakle je ENNA Transport organizirala i prevezla robu alternativnom rutom kroz Bosnu i Hercegovinu.

Ploče-Beograd

Planirana je otprema ukupno osam vlakova, svaki s 22 vagona, prema beogradskom terminalu NELT. Organizacija i prijevoz vlakova na toj ruti vrlo su složeni jer vlak prolazi kroz više željezničkih sustava.

Vlak na relaciji Ploče-Beograd mora proći kroz Hrvatsku, Federaciju BiH, Republiku Srpsku, nakon toga ponovno kroz Hrvatsku da bi konačno ušao u Srbiju. Zbog razlika u infrastrukturi i tehničkim standardima željezničke mreže u Bosni i Hercegovini ovaj prijevoz vrlo je zahtjevan. Prvi vlak koji je krenuo za Beograd bio je dug 456 metara i težio 1434 tone, objavljeno je.

Interoperabilni sustav prijevoza

Posebna prednost jest interoperabilni sustav prijevoza – lokomotive koje krenu iz Rijeke voze bez zamjene preko granice, a mijenja se samo strojovođa.

Otprema prvog vlaka za Beograd označila je početak kontejnerskog željezničkog prometa kroz BiH. ENNA Transport posluje u Pločama od 2017. godine, i već punih osam godina svakodnevno povezuje luku s gospodarskim subjektima u Bosni i Hercegovini i regiji, potvrđujući svoju ključnu ulogu u regionalnoj logistici.

Riječki tim ENNA Logica uspješno je otpremio prve vlakove s kontejnerskog terminala Rijeka Gateway. Obavljeni su prvi ukrcaji s kontejnerskog broda Al Jasrah, a vlakovi su otpremljeni za Budimpeštu Mahart (MCC Terminal), Beograd Nelt Group i Beograd ŽIT. Zbog zatvorene pruge kod Koprivnice, put u Budimpeštu realiziran je preko Slovenije.

Kontejneri i za Budimpeštu

Nakon ukrcaja i iskrcaja, vlakovi su prebačeni u teretni dio riječkog kolodvora s kontejnerima namijenjenima Budimpešti i Beogradu.

“Vlak je iz Rijeke za Budimpeštu otpremljen s dvije lokomotive, pri čemu je svaka vukla polovicu sastava. U Lokvama su dva dijela spojena u jedinstveni vlak. Takav postupak nužan je zbog dionice Rijeka – Lokve koja ima najveći nagib u Europi te se zbog sigurnosti i stabilnosti veliki vlakovi izvlače u dva dijela. Zbog zatvorene pruge kod Koprivnice, vlak je u Budimpeštu stigao preko Slovenije”, objavili su iz Enne.

ENNA Transport u sastavu je ENNA grupe od 2015. godine, a zauzima više od 20 posto tržišta cargo prijevoza na hrvatskim prugama. Tvrtka je prošle godine ostvarila ukupni godišnji prihod u iznosu od 19,5 milijuna eura, gotovo dva milijuna eura više u odnosu na prethodno razdoblje kada je ostvareno 17,6 milijuna eura. Tvrtka je prošle godine ostvarila neto rezultat poslovanja u iznosu od 0,79 milijuna eura dok je ostvarena neto marža iznosila 4,07 posto. Tvrtka je u prošloj godini poveća broj zaposlenih, na 149, pokazuju podaci Poslovne Hrvatske.

Autor: Siniša Malus
21. rujan 2025. u 09:47
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close