Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Dogovoreno restrukturiranje dugova Eurotunnela

Autor: Daniel Patrik Brčić
25. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Uprava operatera podmorskog željezničkog tunela koji spaja Veliku Britaniju i Francusku, Eurotunnel potpisala je jučer početni vezujući sporazum o restrukturiranju dugovanja u visini devet milijardi eura. Osim toga, tim sporazumom odgođena je godišnja skupština kompanije s 12. na 30. lipnja, a francusko-britanski konzorcij je taj dogovor sklopio s Ad Hoc odborom svojih najvećih kreditora dok će s manjima nastaviti pregovore što uključuje i manjinske dioničare Eurotunnela. Inače, višegodišnje dugovanje do danas je srušilo dvije uprave tvrtke i više puta ugrozilo ne samo poslovanje već i njen opstanak, a najveći dio duga stvoren je u samoj gradnji tunela ispod La Manchea jer je cijena bila uvelike veća od procijenjene prije početka bušenja podmorja. Dodatni udar na tvrtku bilo je kašnjenje željezničkog prometa između Londona i Pariza, te nedovoljan broj preveznih putnika. Svi ti problemi utjecali su i na dionice operatera koje su se 1994. godine prodavale po cijeni od 400 penija i bile jedne od najisplativijih ulaganja dok je danas takva situacija da je trgovanje dionicama Eurotunnela zabranjeno i na londonskoj i na pariškoj burzi. Najveću pomoć posrnula je kompanija proteklih mjeseci dobila od dvije velike međunarodne investicijske kuće – Goldman Sachsa i Macquariea – koje su i pripremile plan rekonstrukcije dugovanja. Prema izvorima bliskim upravi Eurotunnela te bi dvije banke zauzvrat trebale dobiti vlasnički udio u operateru podmorskog tunela s time da bi Eurotunnel, ako sve izađe na dobro, trebao dobiti siguran priljev novaca za život i opstanak tvrtke, a navodno se radi o svoti od 1,8 milijardi britanskih funti. Istovremeno s objavom informacije o dogovoru Eurotunnela o dugovanju, francuski je list La Tribune objavio kako se iz posla povlači velika kompanija Vinci, no, njena uprava nije željela komentirati te napise.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Uprava operatera podmorskog željezničkog tunela koji spaja Veliku Britaniju i Francusku, Eurotunnel potpisala je jučer početni vezujući sporazum o restrukturiranju dugovanja u visini devet milijardi eura. Osim toga, tim sporazumom odgođena je godišnja skupština kompanije s 12. na 30. lipnja, a francusko-britanski konzorcij je taj dogovor sklopio s Ad Hoc odborom svojih najvećih kreditora dok će s manjima nastaviti pregovore što uključuje i manjinske dioničare Eurotunnela. Inače, višegodišnje dugovanje do danas je srušilo dvije uprave tvrtke i više puta ugrozilo ne samo poslovanje već i njen opstanak, a najveći dio duga stvoren je u samoj gradnji tunela ispod La Manchea jer je cijena bila uvelike veća od procijenjene prije početka bušenja podmorja. Dodatni udar na tvrtku bilo je kašnjenje željezničkog prometa između Londona i Pariza, te nedovoljan broj preveznih putnika. Svi ti problemi utjecali su i na dionice operatera koje su se 1994. godine prodavale po cijeni od 400 penija i bile jedne od najisplativijih ulaganja dok je danas takva situacija da je trgovanje dionicama Eurotunnela zabranjeno i na londonskoj i na pariškoj burzi. Najveću pomoć posrnula je kompanija proteklih mjeseci dobila od dvije velike međunarodne investicijske kuće – Goldman Sachsa i Macquariea – koje su i pripremile plan rekonstrukcije dugovanja. Prema izvorima bliskim upravi Eurotunnela te bi dvije banke zauzvrat trebale dobiti vlasnički udio u operateru podmorskog tunela s time da bi Eurotunnel, ako sve izađe na dobro, trebao dobiti siguran priljev novaca za život i opstanak tvrtke, a navodno se radi o svoti od 1,8 milijardi britanskih funti. Istovremeno s objavom informacije o dogovoru Eurotunnela o dugovanju, francuski je list La Tribune objavio kako se iz posla povlači velika kompanija Vinci, no, njena uprava nije željela komentirati te napise.

Autor: Daniel Patrik Brčić
25. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close