Ostvari li se ideja Boženka Jelića, čelnika građevinske tvrtke Jelić-inženjering, hrvatski dio Jadran mogao bi biti premrežen cijelim nizom tunelskih mostova između otoka i kopna, te među otocima.
Jelić je u utorak svoj projekt, nakon Vlade i Zadarske županije, predstavio i predstavnicima Splitsko-dalmatinske županije, te načelnicima više otočkih općina i gradova. Najvažniji razlog dalmatinskog zaostajanja u proteklim desetljećima jest loša prometna povezanost, posebno otoka. Na ovaj način oni bi se povezali jeftino i brzo", kaže Jelić. Suština njegovog prijedloga su betonski segmenti, cijevi duge 50 metara, koje bi se potapale na dno mora i postavljale na nosače kako ne bi ugrozili okoliš. Ovakvo rješenje, smatra njegov autor, bilo bi idealno kao zamjensko za Pelješki most, jer BiH ne bi imala razloga za primjedbe s obzirom da bi prolaz ostao neometan, a gradnja bi bila daleko jeftinija. "Procjena je da bi izgradnja ovakvih tunelskih mostova koštala 250 milijuna kuna po kilometru, čemu treba pridodati pristupne ceste. Primjerice, Split i Brač mogli bi se povezati tunelom čija bi cijena bila 2,6 milijardi kuna", kaže Jelić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.To je najeftinije rješenje za spojiti tunelom Hrvatsku umjesto Pelješkog mosta !
Te cjevi bi mogla raditi i brodogradfilišta a zaposlili bi se i građevinari .
Raspišite Narodni zajam ili dionice 1
tunel ispod bospora nije još završen.
uostalom postoji tunel ispod kanala koji povezuje englesku sa kopnom a i u japanu postoji nekoliko tunela da se vidi njihovi primjeri.
navodno je problem u tektonski opasnom području.
zašto ne ispitati sve opcije i vidjeti cost benefit analizu rješenja pa onda odlučiti.
kod nas se sve radi bez razmišljanja a onda se poslije završenog posla kuka.
pametni prvo razmišljaju dugo a onda brzo naprave.
npr. autocesta do zagreba do ploča.zar nije bilo logično kad je već mehanizacijana terenu da se radi nova željeznička pruga,naftovod,plinovod,optička mreža itd. do ploča.
sve u svemu bi bilo nešto skuplje ali bi se za jednom rješili svi infrastrukturni projekti.
ali kod nas se prvo naprave dealovi i podjeli lova a onda sfuša svaki projekt.
zato jesmo tu di jesmo.
Postoji takvo rješenje u Istanbulu ali za vlakove što je u biti isto.Meni to izgleda O.K iako je neispitano a moga bi nam biti dobar izvozni proizvod kad ne znamo niš bolje …konobari,kuvari,motikari i lopatari to je naša java …još da se vratimo pastirstvu ………….biće para “ko u Džajića”
Nije ni jedno ni drugo . Ovu ideju ne treba sasvim odbaciti već je treba ispitati .U savlađivanju vode kao prepreke ne treba koristiti neprovjerena rješenja . Hrvatska ne treba ulaziti u ovakve rizike gdje su ugroženi ljudski životi i osjetljiva ekologija mora . Ovakve ideje se mogu realizirati u periodu od narednih 20 do 50 godina pa ih odbaciti ili prihvatiti . Tu treba uložiti velike novce kojih Hrvatska nema a razultat je neizvjestan . Neka to ispitaju USA , Kina , Japan ili Njemačka . Skuplje rješenje je često puta i bolje jer je sigurno .
Uključite se u raspravu