Kao jedan od glavnih problema osoba s invaliditetom često se spominje uključivanje u redovne obrazovne ustanove. Tu se najviše pažnje posvećuje profesionalnoj podrški učenicima u samim školama – u prvom redu je to usmjerenost na podršku asistenata. Koliko je taj sustav funkcionalan i zadovoljava li on potrebe učenika s invaliditetom, upitali smo Svjetlanu Marijon, predsjednicu udruge za promicanje kvalitetnog obrazovanja mladih s invaliditetom Zamisli.
"Trenutni sustav postoji kako bismo mogli reći da ga imamo. Smatram da trenutni sustav nije funkcionalan, više je trendovski pa skoro svi učenici s teškoćama imaju pomoćnika bez realne procjene stvarne potrebe. S druge strane djeci se pomoćnik samo dodijeli, djecu nitko ne uvodi u primanje pomoći druge osobe", kaže Svjetlana Marijon i napominje kako postoje edukacije osoba koje se angažiraju kao pomoćnici, ali te edukacije provode stručnjaci i u takve edukacije nisu uključeni roditelji i njihova djeca kojima se pruža usluga. Pravo na asistenta, kaže, ne ostvaruje dijete i nije vezano uz dijete nego uz ustanovu koju dijete pohađa. Problem je tim veći ako dolazi do preseljenja djeteta, kao i u slučaju bolesti djeteta kada pomoćnik ne može raditi s djetetom doma nego ostaje u ustanovi i radi neke druge poslove.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu