Direktor iz Maerska: Rijeka i Kopar mogu biti novi Rotterdam

Autor: Poslovni.hr , 05. veljača 2024. u 08:11
Foto: Unsplash

Za sada, ističu upućeni, Europa nije ugrožena. 

Najveća svjetska brodarska prijevoznička kompanija, danski Maersk, nedavno je otvorila skladište u riječkoj industrijskoj zoni Kukuljanovo. Taj svjetski gigant ima 700 brodova u floti i više od 10 milijuna četvornih metara skladišta po cijelome svijetu, piše HRT.

S više od 80.000 zaposlenih i 70 terminala u svim važnijim državama svijeta, danska tvrtka Maersk godišnje ostvari promet od 80 milijardi dolara. Otvaranjem suvremenog skladišnog prostora od 12.000 četvornih metara na Kukuljanovu, u potpunosti mijenjaju i sliku Rijeke kao svoje nove akvizicije.

“Dugoročno smatram da bi u pet do deset godina luka trebala ići na Krk, a ne biti ovdje u centru grada i mislim da je to dobar smjer kojim treba ići. Druga stvar je da treba razvijati željeznicu, dosta se toga već napravilo, ali puno više treba. Ako se to ostvari, ja smatram da Rijeka i Kopar mogu biti de facto novi Rotterdam i Bremerhaven, multimilijunske kontejnerske luke”, kaže Ivić Vodopija, direktor za srednju i istočnu Europu tvrtke Maersk Croatia.

Za sada Europa nije ugrožena

No, rad brodarskih kompanija dodatno je otežala eskalacija sukoba u Crvenom moru koja je započela u prosincu. Poremetila je u potpunosti pomorske rute. Na stranicama Maerska svakodnevno stoje upozorenja na rizičnu i vrlo osjetljivu situaciju pa njihovi brodovi sada plove po dužoj ruti, oko Rta Dobre nade.

“Iz perspektive troškova mi govorimo o nekakvih 3000, 3500 nautičkih milja dužem putu, odnosno sam trošak prijevoza roba znatno poskupljuje, vrijeme plovidbe se produžuje 10-20 dana ovisno o lukama u Europi i samim time i čekanje na neke proizvode, očekuje se da će postati skuplji”, kaže Igor Šikanjić, direktor prodaje tvrtke Maersk za Adriatic regiju.

Ako kažemo da godišnje Crvenim morem tj. Sueskim kanalom – jednom je od najvažnijih ruta za prijevoz nafte i goriva, kao i robe široke potrošnje – prođe do 20 tisuća brodova, jasna je važnost što brže uspostave mira na toj pomorskoj ruti.

Za sada, ističu upućeni, Europa nije ugrožena.

“U ovom trenutku potražnja je veća od ponude kapaciteta i radi se o tome da su i same vozarine narasle 400-500 puta s obzirom na to da je i dalje velika potražnja za proizvodima u Europi”, kaže Šikanjić.

Komentirajte prvi

New Report

Close