‘Dan samaca’ stidljivo otkrivaju i naši trgovci

Autor: Bernard Ivezić , 11. studeni 2019. u 22:00
Foto: Getty Images

Kineski Alibaba utržio više od polovice BDP-a Hrvatske.

Dan u kojem online trgovci diljem svijeta, a posebno u Kini, ostvaruju najveći prihod u godini, u Hrvatskoj se upravo počeo profilirati kao dobra prilika. Dan samaca (Singles Day), koji se održao u ponedjeljak 11. studenog, posebnim su ponudama popratili tek rijetki domaći internetski trgovci, među inima, Bazzar.hr i Žuti klik, nudeći popuste i do 80 posto na online kupnju. Procjena o tome koliko se prometa na taj dan ostvari u Hrvatskoj zasad nema.

Globalno, pak, Dan samaca u posljednjih je četvrt stoljeća, otkako je pokrenut u Kini, po prodajnom rezultatu potukao na zapadu mnogo poznatije šoping praznike Crni petak (Black Friday) i Cyber ponedjeljak (Cyber Monday). Ove godine Amerikanci su izračunali da je prodaja za Dan samaca čak premašila prodaju na Dan zahvalnosti, Crni petak i Cyber Monday zajedno. Kineski Alibaba, u čijem je sastavu i jedna od najpopularnijih online trgovina u Hrvatskoj, AliExpress, objavio je da je za Dan samaca imao utržak od 31 milijardu dolara. To je više od polovice hrvatskog BDP-a.

Prve prilike

Viktor Zimmermann, suosnivač Bazzar.hr-a kaže da je Dan samaca novi koncept na hrvatskom tržištu koji je u fazi rasta. Bazzar.hr ove ga godine provodi drugi put.

“Za Dan samaca bilježimo rast prodaje, ali to još nije na razini kod nas mnogo popularnijeg Black Fridayja”, kaže Zimmermann.

Slično navode u Hrvatskoj pošti, koja upravlja online trgovinom Žuti klik. Kažu da provode prodajne akcije za Dan samaca te da su spremni za Black Friday i Cyber Monday, ali da je rast prodaje u ovom razdoblju sezonska stvar. “Studeni i prosinac kod nas su uvijek u znaku posebnih prodajnih akcija koje, kao i prethodnih godina, privlače brojne kupce”, kažu u HP-u.

Darko Dujić, direktor Ceneje i sMind Hrvatska pojašnjava da Dan samaca još uvijek nema značajnijeg utjecaja na prihode domaćih trgovaca. “Singles’ Day će ove godine po prvi puta obilježiti nekoliko domaćih online trgovaca pa će biti zanimljivo popratiti rezultate, ali i reakcije domaćih potrošača”, kaže Dujić.

S tim se slaže i Marcel Majsan, predsjednik udruge eCommerce Hrvatska. Kaže da nisu primijetili značajan porast prodaje u periodu Singles Day praznika. “Najveći razlog tome je što trgovci uglavnom ne rade nikakve posebne promocije na taj dan”, kaže Majsan.

Nezanemariv utjecaj

Predsjednik udruge eCommerce Hrvatska povlači paralelu s Black Fridayjom u Hrvatskoj koji ukazuje do kakvog bi učinka moglo doći. “Prošle godine je ostvaren značajan porast promocija u vrijeme Black Fridayja, do te mjere da su mnogi online trgovci u Hrvatskoj imali velikih logističkih problema, jer nisu očekivali toliko značajan porast prodaje”, kaže Majsan.

Navodi da prema istraživanju organizacije Ecommerce Foundation, trgovina u Hrvatskoj ove će godine dosegnuti promet od 449 milijuna eura ili 3,4 milijarde kuna. Prema podacima ECommercee Hrvatska većina trgovaca koji imaju i fizičke trgovine, preko onlinea ostvari 3-5 posto prihoda. U SAD-u taj postotak, pojašnjava Majsan, u pravilu ne prelazi 10 posto.

Prema istraživanju Shopper’s Mind ECommerce u Hrvatskoj se najviše online kupuje u zadnjem kvartalu. Darko Dujić ističe da u studenom promet hrvatskih online trgovaca raste od 20 do 100 posto te da ne treba zanemariti ogroman utjecaj koji Kina ima u diktiranju trendova u online trgovini.

“Za pretpostaviti je da će se u budućnosti sve veći broj domaćih online trgovina prikloniti trendu obilježavanja i ovog datuma”, zaključuje 
 Dujić.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Aliexpress za dan samaca napravi više nego ostali na crni petak i cijeli vikend 🙂

New Report

Close