Croatia Airlines potvrdio je da sljedeće godine očekuje preuzimanje dodatnih sedam zrakoplova Airbus A220, čime će 2027. godine dolaskom posljednjeg mlažnjaka završiti svoj program obnove flote. Prijevoznik trenutačno upravlja sa šest zrakoplova A220-300 i jednim A220-100.
Zrakoplovna kompanija nije pružila detaljan raspored isporuke za sedam nadolazećih zrakoplova. Očekuje se da će korištenje dolaznih mlažnjaka rezultirati značajnim rastom kapaciteta tijekom ljetne sezone 2026. Zrakoplovi će imati više 2,39 milijuna sjedala, što predstavlja povećanje od devet posto u odnosu na 2025. godinu, piše Ex-Yu Aviation News.
Novi red letenja
U novom redu letenja, od kraja ožujka 2026. planiraju Hrvatsku povezati s ukupno 32 međunarodna odredišta, odnosno 33 europske zračne luke, a zrakoplovi će pritom letjeti na 55 međunarodnih redovitih linija. Na novim sezonskim linijama koje uvode u ljetnom redu letenja 2026., Nantes-Split i Stuttgart-Dubrovnik, ističu da će na svakoj letjeti dva puta tjedno.
Zagreb će u ljetnom redu letenja, koji se poklapa i s turističkom sezonom, povezivati s ukupno 23 međunarodna odredišta: Amsterdamom, Atenom (preko Dubrovnika), Barcelonom, Bečom, Berlinom, Bruxellesom, Bukureštom, Kopenhagenom, Frankfurtom, Hamburgom, Londonom (Heathrow), Madridom, Milanom, Mostarom, Münchenom, Parizom, Pragom, Rimom (preko Splita/Dubrovnika), Sarajevom, Skopjem, Stockholmom, Tiranom i Zürichom. Uz to, ukupno će za Zagreb i iz Zagreba putnicima biti ponuđeno oko 144 tisuća sjedala više nego prošle sezone.
Split i njegovu zračnu luku zrakoplovi CA će od ožujka 2026. povezivati s 20 međunarodnih odredišta, odnosno 21 zračnom lukom: Atenom, Bečom, Berlinom, Dublinom, Düsseldorfom, Frankfurtom, Istanbulom, Kopenhagenom, Londonom (zračne luke Gatwick i Heathrow), Lyonom, Nantesom, Milanom, Münchenom, Oslom, Parizom, Pragom, Rimom, Skopljem, Stockholmom i Zürichom. Time će i za Split također povećati broj sjedala u odnosu na 2025., i to za oko 10 posto.
Dubrovnik će u turističkoj sezoni 2026. izravno povezivati s osam europskih odredišta: Atenom, Frankfurtom, Münchenom, Parizom, Pragom, Rimom, Stuttgartom i Zürichom, a zaključno naglašavaju da i u 2026. nastavljaju cjelogodišnje letove na linijama Rijeka-München i Osijek-München.
Podsjetimo, Vlada je prošloga tjedna donijela odluku o povećanju temeljnog kapitala Croatia Airlinesa s 92,38 na 248,38 milijuna eura. “Povećanje temeljnog kapitala provest će se ulaganjem 70 milijuna eura u novcu i oko 78,8 milijuna eura na osnovu ulaganja u pravilno pretvorena potraživanja po postojećim zajmovima u temeljni kapital društva”, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Opsežna dokapitalizacija
Povećanje temeljnog kapitala bit će provedeno u razdoblju od 2025. do 2027. godine, sredstva su za provedbu u 2025. osigurana su preraspodjelom, a za sljedeće dvije godine u planu i projekcijama državnog proračuna. Ove godine predviđena je dokapitalizacija pretvaranjem 43 milijuna eura potraživanja u kapital (pretvaranje dijela glavnica zajmova u temeljni kapital), radi čega će se izdati novih 43 milijuna dionica.
U 2026. predviđeno je daljnje pretvaranje približno 43 milijuna eura potraživanja po postojećim zajmovima u kapital (pretvorba ostatka glavnica zajmova te obračunatih kamata na glavnice zajmova na dan dospijeća) te ulog u novcu u iznosu 35 milijuna eura, dok je u 2027. predviđena dokapitalizacija ulogom u novcu u iznosu 35 milijuna eura. Time će temeljni kapital s 92,38 milijuna eura biti povećan za oko 156 milijuna eura, na 248,38 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu