Posljednjih mjeseci često su anegdotalno prepričavalo kako su s radom od kuće kupnju modne odjeće i obuće uvelike zamijenile trenirke i tenisice, te kako se na te stavke od pojave pandemije Covid-19 općenito manje troši. Mnogi će reći i kako im spremnik goriva traje duže, ali i da su im se povećali npr. troškovi (tele)komunikacija, kao i računi po nekim drugim “režijskim” stavkama. Razmjeri promjena životnih i potrošačkih navika jasan trag danas imaju i na razini statističkih podataka koji se referiraju na strukturu potrošnje kućanstava. Među njima su i podaci o inflaciji odnosno indeksu potrošačkih cijena (IPC). Državni zavod za statistiku prije nekoliko dana je objavio podatke za veljaču, prema kojima je prvi put u proteklih godinu dana indeks tih cijena u međugodišnjim usporedbama imao pozitivan predznak. Nakon siječanjskih 0,3 posto pada, u veljači je tako mjerena godišnja inflacija bila također na 0,3 posto, ali rasta.
Indeks potrošačkih cijena u DZS-u izračunavaju na temelju reprezentativne košarice koju čini oko 890 proizvoda. Svakog mjeseca prikuplja se oko 38.000 cijena na zadanom uzorku prodajnih mjesta. No, osim praćenja samih cijena dobara i usluga, na indeks u konačnici utječu i ponderi pojedinih stavki u potrošnji kućanstava.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu