Iako je prije dvije godine na čelo vratila uspješnog izvršnog direktora i samo ove godine uvela čak dvadesetak novih bezalkoholnih pića, Coca-Cola u Americi i dalje zaostaje za tržišnim liderom Pepsijem. Naime, iako je Neville Isdell pokušao povećati udio porastom prodaje vode i energetskih pića, prednost Pepsija kojoj je znatno pridonio brend Gatorade vrlo je velika: tržišni udio Pepsija čak je 49 posto, dok je Coca-Cola daleko iza sa 25 posto.
Pogreška s Gatoradeom
Iako ga je krajem 2000. godine za 15,3 milijarde dolara gotovo kupila Coca-Cola, Gatorade i njegov vlasnik Quaker Oats na kraju su ipak završili u rukama Pepsija. Pregovori s Coca-Colom otišli su toliko daleko da je tadašnji izvršni direktor Doug Daft iz sjedišta tvrtke u Atlanti otputovao u New York kako bi se slikao s Quakerovim direktorom Morissonom. No dan prije objave dio je dioničara inzistirao na prekidu pregovora zbog “preskupe zamjene dionica” zbog čega je transakcija naglo opozvana. Pepsijevu 14 milijardi dolara tešku akviziciju Quaker Oatsa, ali i mnogih drugih brendova, vodila je tadašnja financijska direktorica Indra Nooyi, koja će u listopadu preuzeti poziciju izvršne direktorice tvrtke. Čini se da je upravo Gatorade zaslužan za bolje poslovanje Pepsija u posljednje vrijeme. Naime, vicepravak američkog tržišta sa svojim Powereadeom za sada ne uspijeva konkurirati Pepsijevu brendu: Gatorade drži 79, a Powerade samo 19 posto tržišta energetskih pića teškog 6,8 milijardi dolara. “Police su prepune Gatoradea. Powerade se od njega gotovo ni ne vidi”, rekao je Marc Inboden, menadžer američkog Beese Fulmer & Pincoea koji drži 70 tisuća dionica Coca-Cole. Osim toga, na tržištu više nema brenda koji bi Coca-Cola mogla kupiti i tako znatnije povećati svoj udio. “Coca-Cola je pogriješila prepustivši Gatorade Pepsiju”, rekao je Walter Todd, menadžer američkog Greenwood Capitala, koji je početkom godine prodao 275 tisuća Coca-Colinih dionica zbog “spora odgovora tvrtke na nove zahtjeve potrošača”. Naime, Pepsi je uveo mineralnu vodu Aquafina čak četiri godine prije nego što se na tržištu pojavio Coca-Colin Dasani.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu