U godinu dana nafta je poskupjela gotovo 50 posto, na temelju čega se može očekivati i promjene na tržištu derivata, a to određuje i promjene ekonomskih politika, upozorio je dr.sc. Dragan Kovačević, predsjednik Uprave Janafa otvarajući treću međunarodnu naftnu konferenciju Energetske strategije; izazovi za naftne kompanije, koja je okupila vodeće svjetske tvrtke i stručnjake iz sektora. U Zagreb su došli predstavnici tvrtki koje vrijede više od 500 milijardi eura, a među njima su bili i vodeći ljudi Gazpromnjefta, Vitola, VTTI-a, OMV-a, MOL-a pa čak i Transnjefta. Iako je bilo puno predviđanja o kretanju cijene nafte, stručnjaci iz redova trgovaca i proizvođača sirove nafte nisu se usuglasili o tome kolike će se cijene postizati iduće godine. Dok jedan dio stručnjaka poput Marina Velana iz Vitola drži da cijene mogu ići samo prema gore te da će iduće godine dosegnuti čak i 88 dolara po barelu, traderi su uvjereni da OPEC namjerava cijene držati stabilnima odnosno na razini do 70 dolara po barelu. Argumenti trgovaca su da se zbog velike proizvodnje nafte u SAD-u ne planira eksplozija cijene crnog zlata već konsolidacija tržišta i iscrpljivanje viškova ponude, kako od visokih cijena ne bi profitirali isključivo američki proizvođači koji nisu partneri sporazuma.
U prognozama za tržište energentima do 2030. godine nema najave značajnijeg pada potražnje za naftom i plinom, unatoč promociji električnih vozila i jačanju ekološke svijesti građana. Naime, tek u razdoblju do 2025. do 2030. udio električnih automobila u novim vozilima bit će oko 40 posto što dovodi do brojke od svega 11 posto električnih automobila na europskim cestama do kraja 2030. što uz trendove povećanja prometa sugerira minimalni pad potražnje za energijom u transportnom sektoru koji troši 40 posto ukupnih energetskih potreba.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Koji su ovo pikzibneri.
Zabranili su bušenje Jadrana jer će kao zagaditi more.
S druge strane s talijanske strane, crnogorske i albanske strane buši se na sve strane.
Ali “inteligentna” gospoda iz Hrvatske bi povećali broj tankera koji će uploviti u Jadransko more.
Napravili bi HOT SPOT za tankere na otoku Krku.
To je 50 % opasnije od bušotina jer brod se može nasukati, ili udariti u nešto dok plovi.
Platforma ne može.
A ovi pametnjakovići iz Janafa umjesto da ulažu u budućnost(nafta nema budućnosti) oni šire kapacitete.
Pa neka se pitaju zašto to Slovenci ili Talijani ne rade.
G.lupani politički nesposobni.
Nisu čuli ni za održivi razvoj niti za obnovljive izvore energije.
Uključite se u raspravu