Četiri kapitalna županijska projekta u fazi realizacije

Autor: Poslovni dnevnik , 12. ožujak 2015. u 22:00
Dogradnja kirurgije OB Varaždin vrijedna 370 milijuna kuna/Marko Jurinec/PIXSELL

Planira se proširenje i gradnja pet škola, dogradnja kirurgije, saniranje otpadnih voda i izgradnja brze ceste Varaždin-Krapina.

Očekuje se da će se u Varaždinskoj županiji u narednih nekoliko godina pokrenuti veliki investicijski ciklus, što će zasigurno podići građevinsku operativu.  

1. Planiran je 107 milijuna kuna vrijedan nastavak gradnje osnovnih škola prema modelu JPP-a i to OŠ Ivanec, OŠ Sveti Ilija u cijelosti, PŠ Ključ, OŠ Martijanec i PŠ Črešnjevo. Traži se privatni partner koji će preuzeti obvezu financiranja, projektiranja, rekonstrukcije, izgradnje, dogradnje, opremanja, održavanja i upravljanja predmetnim školama u Varaždinskoj županiji. Škole će se graditi odnosno dograđivati sa svrhom stvaranja uvjeta za održavanje jednosmjenske nastave i stvaranjem uvjeta za kvalitetnije obrazovanje. Javno-privatno partnerstvo je model uz pomoć kojeg se privatno ulaganje može jako dobro iskoristiti za javnu korist, u ovom slučaju školstvo, a svi izračuni pokazuju da je taj model 15 posto povoljniji od klasičnog modela ulaganja. Nakon izgradnje i dogradnje spomenutih škola, 97 posto učenika u županiji pohađat će nastavu u jednoj smjeni.  Početkom listopada 2014. Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija (CEI) objavio je u Narodnim novinama natječaj za privatnog partnera u projektu "Varaždinska županija – škole" koji će se realizirati po modelu javno-privatnog partnerstva. Prema ugovoru o JPP-u privatni partner će preuzeti obvezu financiranja, projektiranja, rekonstrukcije, izgradnje, dogradnje, opremanja, održavanja i upravljanja predmetnim školama u Varaždinskoj županiji, a procijenjena vrijednost projekta iznosi 107 milijuna kuna. Traži se privatni partner koji će u roku dvije godine izgraditi, odnosno obnoviti četiri osnovne škole Varaždinske županije koje su obuhvaćene ovim projektom. Ono što je jedan od uvjeta natječaja jest da se mogu javiti samo one tvrtke koje u posljednjih pet godina imaju više od 150 milijuna kuna prihoda. Trajanje ugovora iznosi 27 godina, uključujući dvije godine pripreme i građenja te 25 godina upravljanja i održavanja objekata. Država će plaćati 55 posto troškova odnosno najma, županija 35 posto, a gradovi i općine platit će preostalih 10 posto troškova, što će im znatno pomoći u rasterećenju skromnih proračuna.

 

1,1mlrd.

kuna bit će uložena u škole, kirurgiju i otpadne vode

2. Drugi kapitalni projekt vrijedan gotovo 370 milijuna kuna je dogradnja kirurgije Opće bolnice Varaždin. I tu je objavljen poziv na nadmetanje za odabir privatnog partnera po modelu JPP-a. Naknadu za bolnicu u potpunosti će sufinancirati Ministarstvo zdravlja tijekom 27 godina razdoblja trajanja ugovora. To uključuje 2 godine pripreme i građenja te 25 godina održavanja i pružanja usluga, nakon čega bolnice ostaju u vlasništvu države. Bolnica bi trebala biti izgrađena 2018. Radi se o projektu kojim će se dograditi i adaptirati zgrada kirurgije Opće bolnice Varaždin, izgraditi spojni hodnik između četiri objekta (kirurgije, neurologije, ginekologije i interne) te nadograditi kat internističko-pedijatrijskog paviljona za odjel hemodijalizu. Nabava, ugradnja i održavanje medicinske opreme također predstavljaju obvezu budućeg privatnog partnera. S dodatnim prostorom, kao što su odjel hitne medicine, jedinice intenzivnog liječenja, novih devet operacijskih dvorana i službe za transfuziju, građani cijele regije dobit će vrhunsku zdravstvenu zaštitu jer će se većina toga moći odraditi u Varaždinu, a osoblje Opće bolnice Varaždin najsuvremenije uvjete za rad, ali i najmoderniju opremu vrijednu 170 milijuna kuna. Na novoj kirurgiji će tako na 9.250 metara kvadratnih novoizgrađenog prostora biti centralni objedinjeni hitni prijem, devet operacijskih sala, od kojih tri integrirane, kompletna nova sterilizacija, objedinjena jedinica intenzivnog liječenja, nova transfuziologija, radiološka dijagnostika na čelu sa Magnetskom rezonancom i MSCT uređajem. Nakon zaprimanja zahtjeva za financiranje, projektiranje, rekonstrukciju, izgradnju, dogradnju, opremanje, održavanje i upravljanje zgradom kirurgije i spojnim hodnikom Opće bolnice Varaždin, i odluke o sposobnim natjecateljima, slijedi poziv u drugi krug nadmetanja.

3. U planu je i projekt aglomeracije, odvodnje oborinskih i fekalnih voda u općinama oko grada Varaždina, vrijedan je 610 milijuna kuna. Riječ je o najvećem projektu dosad provedenom u Varaždinskoj županiji, a 70 posto novca za odvodnju i pročišćavanje će dati Europska komisija. Obuhvaćena su područja Grada Varaždina te općina Gornji Kneginec, Trnovec Bartolovečki, Sveti Ilija, Beretinec, Maruševec, Cestica, Vinica, Vidovec, Petrijanec i Sračinec. Prema procjeni iz radne verzije Studije izvodljivosti vrijednost projekta iznosi 610 milijuna kuna. Završetak investicije se predviđa krajem 2018., a trenutno je u fazi izrade projektne dokumentacije i rješavanja imovinsko-pravnih odnosa. Nositelj provedbe projekta je VARKOM, a posrednička tijela-nadzor su Ministarstvo poljoprivrede i Hrvatske vode, dok se Varaždinska županija pridružila kao partner koordinator sa svim jedinicama lokalne samouprave na čijem će se području provoditi projekt. Cilj je na optimalan način zaštiti slivove rijeka na području Županije i naselja od štetnog djelovanja voda te proširiti sustave javnih vodovoda na području Varaždinske županije. 

4. U planu je i izgradnja brze ceste Varaždin- Ivanec- Krapina. Jedna od žila kucavica gospodarstva Varaždinske županije, područje Ivanca i Lepoglave, nema kvalitetan i brz pristup na autocestu, a ima iznimno poduzetne poslovne zone u kojima već sada posluju domaći i inozemni poduzetnici. O potrebi izgradnje takve ceste govori i podatak da od pravca Lepoglave prema Varaždinu kroz Ivanec dnevno prođe više od osam tisuća vozila. Ministarstvo zaštite okoliša i prirode uputilo je 14. siječnja studiju o utjecaju na okoliš za zahvat Brza cesta Varaždin -Ivanec – Krapina na javnu raspravu, nakon toga slijedi projektiranje i izvlaštenje, odnosno otkup zemljišta, a zatim i gradnja. Najveći dio brze ceste ići će uz postojeću prugu Varaždin-Ivanec, a u prvoj fazi gradit će se dionica Bednja-Varaždin. U prvoj fazi gradit će se dva kolnička traka, a tek kada prosječni godišnji dnevni promet naraste do razine koja zahtjeva četiri trake, prići će se izgradnji četverotračne brze ceste. Inače, prošle su godine puštanjem u promet istočne obilaznice u cijelosti završene sve obilazne ceste oko Varaždina pa u njega više ne ulazi nikakav tranzitni promet, a brzom cestom Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Krapina, cestovna će infrastruktura na varaždinskom području biti potpuno izgrađena. 

Komentirajte prvi

New Report

Close