Čak i uz pomoć EU povratak na rezultate iz 2019. tek za 2-3 godine

Autor: Marija Crnjak , 25. kolovoz 2020. u 14:56
Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta očekuje od drugih država da revidiraju svoje liste/SREĆKO NIKETIĆ/PIXSELL

Važna nam je i strategija razvoja turizma da znamo gdje idemo i koji nam je cilj, ističe resorna ministrica.

Iako je ova turistička sezona bolja nego se očekivalo prije ljeta, s predviđenih trećinu lanjskog prometa došli smo do ukupno 60-tak posto, turističkom sektoru će ipak trebati pomoć države da preživi do proljeća i zadrži radnike, a značajnu ulogu mogli bi u tom procesu imati fondovi za pomoć EU.

I uz tu pomoć, za povratak na rezultate iz 2019. godine hrvatskom turizmu će trebati barem dvije-tri godine. To su bile osnovne poruke sastanka između ministrice Nikoline Brnjac i hotelijera održanog u ponedjeljak u Rovinju, nakon turbulentnog vikenda tijekom kojeg su Hrvatsku napustili brojni gosti iz Austrije i Slovenije.

Ministrica Brnjac istaknula je da treba raditi na tome da se vrati dobra epidemiološka slika, te dodala da se intenzivno pregovara sa zemljama koje su Hrvatsku stavile na popis nesigurnih zemalja zbog porasta broja zaraženih, o tome da se revidiraju odluke i Hrvatska promatra po regijama, jer nije svugdje ista situacija.

HUT: Osigurati likvidnost

“Uz epidemiološke prilike koje će se događati, očekujemo od drugih država da revidiraju svoje liste. Mi imamo najveći broj turista iz Njemačke, Poljske, Češke i Mađarske te s obzirom na to da smo auto destinacija, zahvaljujući dobroj promociji HTZ-a iskoristili smo svoje prednosti i dobru cestovnu mrežu. Turistička 2019. bila je iznadprosječna po svemu, ali sam broj gostiju koji su dolazili ne znači da smo imali i tolike prihode. Stoga nam je važna strategija razvoja turizma, jer je važno znati gdje idemo, koji nam je cilj i kako će se razvijati hrvatski turizam u budućnosti.

520

tisuća turista nalazilo se u ponedjeljak u Hrvatskoj, što je oko 40 posto manje u odnosu na isti dan prošle godine

Ova situacija s Covidom je izvanredna, turistički sektor se izuzetno dobro pripremio i upravo su ove dobre rezultate koje imamo, uz Vladine mjere koje su prvenstveno očuvale radna mjesta te mjere Stožera civilne zaštite, dovele do toga da je Hrvatska prepoznata kao sigurna destinacija”, istaknula je ministrica Brnjac.

Direktor Hrvatske udruge turizma (HUT) Veljko Ostojić kazao je da nije bilo mjera pomoći u ožujku, ova turistička sezona definitivno ne bi bila ovakva jer bi poslodavci bili prisiljeni otpustiti značajan broj radnika, a bez radnika nema ni turizma. Stoga su i dalje u fokusu mjere za zadržavanje radnih mjesta, no sektoru trebaju hitne informacije zbog toga što se sada trebaju donositi odluke.

“Osim toga, važno je osiguranje likvidnosti za sljedeću turističku godinu, a danas se raspravljalo i o mogućnosti korištenja sredstava EU fondova”, istaknuo je Ostojić. Po pitanju mjera za očuvanje radnih mjesta HUT predlaže dvije varijante.

Jedna je iznos državne pomoći od 4000 kuna po zaposlenom i nastavak postojećih mjera, što zastupa i Udruga hrvatskih putničkih agencija, a druga varijanta je državna pomoć od 2000 kuna, koju bi država ionako izdvojila za nezaposlene na Zavodu za zapošljavanje. Ovako radnici zadržavaju radna mjesta, a plaće im zajednički osiguravaju država i poslodavac.

Ne vidi se egzodus

Inače, brojke eVisitora od proteklog vikenda ne pokazuju da se dogodio neki veliki egzodus turista. U Hrvatskoj je proteklog vikenda ostvareno oko 1,8 milijuna noćenja na 200-tinjak tisuća dolazaka, što je 19 posto manje nego vikend ranije. Usto, jučer se u Hrvatskoj nalazilo ukupno oko 520 tisuća turista, što je oko 40% manje u odnosu na isti dan prošle godine.

Kako doznajemo u HTZ-u, među gostima koji su nam došli ovog vikenda i dalje su na prvom mjestu Nijemci, slijede Poljska, Hrvatska, Češka, Mađarska i Slovačka. Kako otkrivaju u HTZ-u, od početka mjeseca do 23. kolovoza u Hrvatskoj je ostvareno oko 2,3 milijuna dolazaka i 17,6 milijuna noćenja, što je 67 posto lanjskih.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić kaže da zajedno s predstavništvima nastavljaju plasirati informacije prema inozemnim medijima, ali i prema najvažnijim partnerima i agentima posebno na tržištu Austrije, Njemačke, Italije i Slovenije, kojima prikazuju epidemiološku situaciju u zemlji, i to prema županijama.

Komentirajte prvi

New Report

Close