Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Budget sniženjem započeo bitku za rent a car tržište

Autor: Darko Bičak
14. rujan 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Istraživanja pokazuju da je ukorijenjeno mišljenje kako je iznajmljivanje vozila skupa i nedostupna usluga namijenjena samo bogatima i poslovnoj eliti

Budget Rent a Car je od ovog tjedna uveo najniže cijene vozila na hrvatskom tržištu u kategorijama u kojima vlada najveća potražnja – A, B, C i D, cijene je smanjio za gotovo 30 posto. Tako se u Budgetu najmanji Renault Twingo može iznajmiti već za 180 kuna dnevno, Opel Astra za 250, a Vectra za 340 kuna. Istodobno se kod konkurencije cijena tih vozila kreće od oko 480 kuna za Astru do 570 kuna za Vectru iako treba naznačiti da se u konkretnom cjeniku može raditi o različitim modelima i paketima opreme.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Top sezona
Akcija niskih cijena trajat će do kraja godine, a u rent a caru objašnjavaju da će se situacija pratiti mjesečno, te po potrebi produžiti. Iz Generalturista, koji je vlasnik franšize Budget Rent a Cara za sve države bivše SFRJ osim Slovenije, objašnjavaju da su ovu novost u cjenovnoj politici uveli nakon provedenog istraživanja tržišta te da im je namjera prvenstveno bila popularizacija ove usluge među građanima i korporativnim klijentima. Naime, mnogim ljudima je još nejasno ili nedovoljno znaju o mogućnostima iznajmljivanja vozila, a ukorijenjeno je mišljenje da je riječ o skupoj i nedostupnoj usluzi namijenjenoj isključivo bogatima i poslovnoj eliti. U Budgetu očekuju da će akcija, kao i prateća marketinška kampanja u svim medijima, promijeniti sliku o rent a caru, a računaju da im povećanje broja unajmljivanja po popularnim cijenama neće narušiti prihodnu sliku. Razlog za pokretanje ove akcije je, prema riječima Jelene Nikolić iz Generalturista, što je upravo razdoblje od rujna do prosinca top-sezona u njihovoj branši. To je, naime, razdoblje najvećih sajamskih događanja, kongresa, sportskih i drugih manifestacija koja okupljaju mnogo “službenih osoba” koje se koriste Rent a Car uslugom. U Generalturistu su i dosad imali razne akcije koje su poticale građane da se koriste iznajmljenim vozilom od kojih je najpoznatija akcija “Wellness” u kojima se nude vikend-aranžmani u zemlji i inozemstvu uz koje je iznajmljivanje vozila jeftinije za dodatnih 25 posto. Budget u svojem voznom parku u Hrvatskoj nudi više od 500 automobila prosječne starosti šest mjeseci.

Budget Rent a Car je od ovog tjedna uveo najniže cijene vozila na hrvatskom tržištu u kategorijama u kojima vlada najveća potražnja – A, B, C i D, cijene je smanjio za gotovo 30 posto. Tako se u Budgetu najmanji Renault Twingo može iznajmiti već za 180 kuna dnevno, Opel Astra za 250, a Vectra za 340 kuna. Istodobno se kod konkurencije cijena tih vozila kreće od oko 480 kuna za Astru do 570 kuna za Vectru iako treba naznačiti da se u konkretnom cjeniku može raditi o različitim modelima i paketima opreme.

Top sezona
Akcija niskih cijena trajat će do kraja godine, a u rent a caru objašnjavaju da će se situacija pratiti mjesečno, te po potrebi produžiti. Iz Generalturista, koji je vlasnik franšize Budget Rent a Cara za sve države bivše SFRJ osim Slovenije, objašnjavaju da su ovu novost u cjenovnoj politici uveli nakon provedenog istraživanja tržišta te da im je namjera prvenstveno bila popularizacija ove usluge među građanima i korporativnim klijentima. Naime, mnogim ljudima je još nejasno ili nedovoljno znaju o mogućnostima iznajmljivanja vozila, a ukorijenjeno je mišljenje da je riječ o skupoj i nedostupnoj usluzi namijenjenoj isključivo bogatima i poslovnoj eliti. U Budgetu očekuju da će akcija, kao i prateća marketinška kampanja u svim medijima, promijeniti sliku o rent a caru, a računaju da im povećanje broja unajmljivanja po popularnim cijenama neće narušiti prihodnu sliku. Razlog za pokretanje ove akcije je, prema riječima Jelene Nikolić iz Generalturista, što je upravo razdoblje od rujna do prosinca top-sezona u njihovoj branši. To je, naime, razdoblje najvećih sajamskih događanja, kongresa, sportskih i drugih manifestacija koja okupljaju mnogo “službenih osoba” koje se koriste Rent a Car uslugom. U Generalturistu su i dosad imali razne akcije koje su poticale građane da se koriste iznajmljenim vozilom od kojih je najpoznatija akcija “Wellness” u kojima se nude vikend-aranžmani u zemlji i inozemstvu uz koje je iznajmljivanje vozila jeftinije za dodatnih 25 posto. Budget u svojem voznom parku u Hrvatskoj nudi više od 500 automobila prosječne starosti šest mjeseci.

Konkurencija negoduje
Osim Budgeta, u Hrvatskoj djeluje još nekoliko većih međunarodnih renta a car lanaca poput Hertza i Sixta. Kako bi rent-a-car usluge učinili dostupnijima i turistima i svim ostalim korisnicima, Hertz Hrvatska je također tijekom mjeseca rujna putem web-prodaje na www.hertz.hr, kao i na šalterima svojih poslovnica diljem zemlje nudio akciju s promotivnim cijenama najma vozila na “all inclusive” bazi, i to već od 99 eura za tri dana, odnosno 199 eura tjedno. Iz Hertza napominju da njihova cijena uključuje i PDV za razliku od cjenika konkurentske akcijske ponude. Osim velikih lanaca, u Hrvatskoj, što nije posebnost samo naše zemlje, postoji čitav niz malih iznajmljivača koji pružaju svoje usluge po najrazličitijim osnovama, no najbrojniji su saloni rabljenih automobila koji su spremni svoja vozila, uz nadokandu po danu, dati potencijalnim kupcima na dnevnu ili višednevnu “probnu” vožnju.

Generalturistov poslovni autobus

Generalturist je jedna od najvećih hrvatskih putničkih agencija, a svoje usluge u Hrvatskoj nudi u 14 poslovnica uz više od 150 subagenata. Tvrtka posjeduje i vozni park s 15 moderno opremljenih turističkih autobusa, među kojima je i poslovni autobus, prilagođen zahtjevima poslovnih putovanja. Godišnje ostvaruje promet od oko 400 milijuna kuna. Najkvalitetniji razvoj i rast prihoda ostvaruje se na inozemnom tržištu, a prihodi iz inozemstva u 2004. godini ostvarili su rast viši od 70 posto. U prodaji zrakoplovnih karata Generalturistu pripada više od 30 posto ukupnog tržišnog udjela u Hrvatskoj.

U početku bijaše Ford-T

Povijest iznajmljivanja vozila započinje s masovnom proizvodnjom automobila dvadesetih godina 20. stoljeća u SAD-u. Dvadesetogodišnjak Walter Jacobs otvorio je 1918. godine u Chicagu prvu rent a car tvrtku u svijetu, s dvanaest Ford-T modela i konceptom “vozi sam”. Pet godina poslije prodaje tvrtku John D. Hertzu (Schandor Herz) koji je kao slovačko-mađarski imigrant došao u Ameriku. Danas je Hertz najveća rent a car tvrtka, posluje u 150 zemalja s 700.000 vozila i 30 ostvaruje milijuna najmova godišnje.

Autor: Darko Bičak
14. rujan 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (2)
Pogledajte sve

Da međutim zaboravili smo koja je razlika između Anterre Hertz. General turist je želio kupiti Kompas Hertz, a Anterra Hertz ga je željela uništiti.

Anterra ima vlasnika jednog poštenog čovjeka gosp. Stjepana Tuđmana.

[color=blue][/color]Hertz preskače jednu cinjenicu da je njihova cijena samo sa osnovnim osiguranjem, a prema Budgetu kod njih je cijena sa svim osiguranjim, pa tako Hertz postaje (ako se uzmu sva osiguranja CDW+ i osiguranje putnika) dosta skuplji i od Budgeta.
Uglavnom radi se o marketinškom nadmudrivanju, a istina je da je Hertz skuplji, a Budget stvarno uzdrmava rent a car tržište.[smiley9]

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close