Telekomunikacijski stručnjak Boris Nemšić gost je novog podcasta „Poslovni svijet s Ilijom Jandrićem“. Svoju bogatu menadžersku karijeru započeo je 1998. osnivanjem VIPneta kao druge mobilne mreže u Hrvatskoj.
Nakon toga je bio čelnik austrijskog Mobilkoma i A1, vodio je i ruski mobilni operater Vimpelcom, a od 2011. je u Dubaiju, gdje je do srpnja ove godine bio Nadzornom odboru investicijskog fonda Delta Partners.
Dubai je Disneyland za odrasle
Nemšić i dalje radi u Dubaiju gdje ima vlastitu konzultantsku tvrtku, a objasnio je zašto je i dalje u tom gradu. „Ja Dubai zovem Disneyland za odrasle u nekom osobnom smislu, ali s druge strane to je jedan jako dobro osmišljen koncept financijskog, trgovačkog i know-how huba koji je stvoren na jednom posebnom mjestu i uz to ide sve ostalo.
Ide možda i najbolja svjetska aviokompanija Emirates, ide jedna zanimljiva koncentracija znanja, imate tamo Internet City, Telekom & Media City itd. Stvorene su određene veličine znanja i tvrtki i pojedinaca za određena područja. DIFC – financijski centar gdje su fokusirane sve kompanije koje se bave trgovinom i financijskim uslugama, opet veliki hub. Dubai je u zadnje tri godine postao i svjetska prijestolnica kripta i to naizgled na jednostavan način tako što su prije četiri godine rekli ‘mi ćemo postati prijestolnica kripta’. U roku od 18 mjeseci donijeli su vrlo smislena pravila, regulaciju, znači sve je uredno kako treba biti i najveći kripto fondovi su danas tamo, njihova sjedišta… Fenomenalno“ – opisuje Nemšić svoje iskustvo života i rada u toj bliskoistočnoj metropoli. Kaže da i dalje radi globalno s nekoliko velikih telekoma, član je nekoliko nadzornih odbora u raznim tehnološkim tvrtkama te osobno ulaže u neke start-upe.
Hrvatska ima kvalitetnije telekomunikacijske usluge od Austrije
Komentirajući tržište telekomunikacija u Hrvatskoj, Nemšić kaže da Hrvatska ima kvalitetnije telekomunikacijske usluge od Austrije te da je tržišno natjecanje Hrvatskog telekoma, A1 i Telemacha podiglo kvalitetu usluga. Naglasio je važnost izgradnje optičke mreže i da zakonska rješenja ne budu rezultat nekih kratkoročnih interesa. „Pitanje je ako imate tisuću eura u što ćete ih uložiti? Ako se oni ulažu u građevinske radove kopanja kanala za kabele to nisu telekomunikacije, to je kopanje zemlje, a tu ode najveći novac. Mi moramo dati pragmatične uvjete, kao što su Talijani i Španjolci napravili, da van centra grada slobodno možete staviti i zračne kabele, kao što imamo takve strujne kabele, nikakvo čudo. U Austriji je zakon da kabeli moraju pod zemlju. U Austriji jedan optički priključak košta 3.000 eura, a u Španjolskoj 260 eura. Sad tko je tu lud? Znači vi možete umrijeti od ljepote, ali nećete imati optiku“ – zaključuje Boris Nemšić. Istodobno, smatra da su baš zbog prevelikog fokusiranja na infrastrukturu telekomunikacijske kompanije propustile razviti neke druge usluge.
Telekomi su izgubili bitku od OTT servisa
„Mislim da su telekom operateri malo izgubili korak, oni su ostali dobri u stvaranju infrastrukture, ali nisu se prilagodili u stvaranju usluga, servisa. Zato imate takozvane OTT servise kojima vi plaćate daleko više njihove usluge, jedan Netflix, jedan Spotify, jedan Whatsapp, jedan Facebook, jedan Google, koji svi rade na toj telekomunikacijskoj infrastrukturi koju su operateri postavili ali nju jako malo ili uopće ne plaćaju“ – zaključuje Nemšić. Smatra da je ta bitka već izgubljena te da se telekom operateri trebaju osloniti na svoju snažnu strukturu, a da razvijanje novih usluga treba izdvojiti iz telekom kompanija.
Izbor suradnika ključan je za uspjeh
Na pitanje je li svoju impresivnu međunarodnu karijeru gradio strateški ili je imao i sreće odgovorio je da nije bilo strategije jer se tako nešto ne može isplanirati. „ Ja sam imao sreću da sam u pravom trenutku na pravom mjestu imao prava znanja, znači ono što je tog trenutka trebalo. To je ogromna sreća ali naravno to je jedan dio, treba ispuniti očekivanja i sve ostalo. Ja sam uvijek vjerovao u tim. Tu ima mali background, ja sam kao mali igrao rukomet i bio sam golman. U rukometu, a slično je i u nogometu, golman može funkcionirati samo ako i obrana ispred njega funkcionira i ako on upravlja tom obranom i obrana radi s njim. Bez toga ne ide, gubite utakmicu sto posto. Nema tog čarobnog golmana koji će sam to napraviti. To je metafora u stvari i menadžmenta, samo s dobrom ekipom to možete postići. Što bolje ljude imate ispred sebe, oko sebe, to će biti veći uspjeh. Ulaganje u ljude i izbor suradnika su ključni“ – otkrio je tajnu svoje uspješne karijere Boris Nemšić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu