Bolt Food se iz poslovnih razloga povlači s hrvatskog tržišta, a naručivanje hrane putem te aplikacije bit će moguće do 6. listopada, izvijestio je Bolt potkraj prošloga tjedna.
“Trenutačno smo odlučili da nećemo nastaviti s poslovanjem Bolt Fooda u Hrvatskoj iz poslovnih razloga. To znači da naši korisnici neće moći naručivati putem naše Bolt Food aplikacije za dostavu hrane od 6. listopada 2025. Bolt posluje na principu učinkovitosti i razboritosti što ponekad podrazumijeva teške odluke koje dugoročno poboljšavaju poslovanje tvrtke – istaknuli su iz Bolta.
S prijevozom idu dalje
O odluci da ne nastavljaju s poslovanjem u Hrvatskoj obavijestili su i partnerske dostavljače, restorane i maloprodajne partnere, priopćili su.
Pritom napominju da Bolt ne zapošljava dostavljače, već osigurava platformu koja povezuje partner dostavljače s korisnicima, pri čemu u većini slučajeva dostavljače zapošljavaju partnerske tvrtke (tzv. agregatori/flote).
“Ako partner dostavljači i vlasnici flota žele nastaviti surađivati s nama, mogu pružati usluge prijevoza putem Bolt platforme. Na taj način i dalje će imati priliku ostvarivati prihod s Boltom i nakon prestanka Bolt Food poslovanja u Hrvatskoj – poručili su.
Istaknuli su i da Bolt u Hrvatskoj nastavlja s radom aplikacije za prijevoz, pružajući usluge vožnje na zahtjev i najma električnih romobila, u kojima su, kažu, tržišni lider. Financijski pokazatelji Bolt Fooda razlikovali su se od slike koju pruža sektor dostave hrane u Hrvatskoj. Prihodi su im se gotovo prepolovili 2023. godine – s 4,43 milijuna eura u 2022. pali su na 2,22 milijuna. Godinu kasnije zabilježili su blagi oporavak na 2,7 milijuna. Unatoč tome, kao i činjenici da su tržišno najslabiji od tri aplikacije koje posluju u Hrvatskoj, bilježili su pozitivan rezultat: dobit od 93 tisuće eura 2023., koja je u 2024. porasla na 118 tisuća. Bolt Food je u Hrvatsku stigao u svibnju 2020. godine, u trenutku kada je zbog pandemije koronavirusa potražnja za dostavom hrane naglo porasla. Najprije su krenuli u Zagrebu, u prosincu 2021. usluga se proširila na Osijek, a do ljeta 2022. stigli su i u Split. U ta tri grada tada su surađivali s više od šest stotina restorana.
Poslije su pokrili i druge gradove – Rijeku, Zadar, Šibenik, Dubrovnik, Pulu i Karlovac – te uveli uslugu dostave namirnica pod nazivom Bolt Market. Aplikacija je imala isti model poslovanja kao i konkurenti poput Wolta i Glova – restorani su plaćali proviziju za hranu kupljenu preko aplikacije, kupci su plaćali dostavu, a dostavljači nisu bili Boltovi zaposlenici već “partneri.”
Već napustili neka tržišta
Valja napomenuti i da je Bolt Food prethodnih godina već napustio neka značajna tržišta. Primjerice, krajem 2023. su se povukli iz Nigerije, gdje su bili prisutni od 2021. i to zbog rasta cijene goriva kao i Južnoafričke Republike, gdje su došli 2020. Na oba tržišta su bili pod pritiskom sličnih domaćih servisa, kao i drugih globalnih igrača kao što su Uber Eats i Glovo. Ukupni prihod Bolta lani je iznosio gotovo dvije milijarde eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu