Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

BiH će kao i Hrvatsku osvojiti veliki trgovački lanci

Autor: Biserka Ranogajec
23. lipanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Budući razvoj maloprodaje u BiH moguće je temeljiti na razvojnom procesu hrvatskog tržišta u posljedjih nekoliko godina, zaključeno je na prvom Maloprodajnom forumu koji je nedavno održan u Sarajevu pod pokroviteljstvom Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH. Startna postavka svih izlaganja temeljila se na podacima do kojih su došli istraživači GfK, a kojima je ilustrirano stanje na tržištu BiH i Hrvatske, kao i put promjena kojim je Hrvatska maloprodaja prolazila od početka desetljeća. Dominantan kanal distribucije u BiH i dalje su male trgovine, a nije zanemariv ni utjecaj uličnih prodavača i tržnica. Sljedeći hrvatska iskustva, očekivati je da će utjecaj hipermarketa i supermarketa jačati u godinama koje slijede. Shodno tomu, i utjecaj pojedinih trgovačkih lanaca u BiH daleko je slabiji nego u Hrvatskoj. Na usitnjenom i raspršenom bosanskom tržištu, uz zanemariv utjecaj regionalnih odstupanja, ne čudi što prvi maloprodajni lider ima tek nepunih šest posto tržišnog udjela. Prvih sedam maloprodajnih lanaca nije uspjelo osvojiti ni dvadeset posto udjela. Najviše ima Interex (5,8 posto), slijedi VF Komerc (3,7 posto), Tropic Centar (2,6 posto), Bingo (2,4 posto), Mercator (1,8 posto), Omega (1,7 posto) i Merkur sa 1 posto. Za usporedbu, Konzum je u Hrvatskoj, prema podacima GfK, 2000. godine imao 6,6 posto udjela, a 2005. to je bilo 21,2 posto. Drugi je Getro sa 4,5 posto u 2000. godini i 7,2 posto koliko je uspio osvojiti lani. U Hrvatskoj je desetak najvećih trgovačkih lanaca imalo 2000. godine 16,6 posto tržišnog udjela u maloprodaji koje je u 2005. naraslo na 54,9 posto. To znači da bi Interex, dio internacionalne grupe Intermarche, danas najveći lanac u BiH, mogao postati još veći a strani lanci prisutniji, što potvrđuje ovogodišnji dolazak Metroa i dm-a. Vjerojatno će uslijediti razna spajanja i udruživanja te smanjenje broja malih trgovina na račun velikih, hiper i super marketa. I dok će maloprodaja u BiH slijediti naša iskustva, ni ovdašnje tržište neće mirovati. Na jesen dolazi Lidl, a jačat će pozicije stranih trgovačkih lanaca uopće. Pretpostavlja se dolazak novih te daljnja udruživanja regionalnih trgovaca, kao što je i ono Konzuma, Mercatora i Delte. Nisu isključena ni preuzimanja domaćih lanaca od strane međunarodnih.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi




Budući razvoj maloprodaje u BiH moguće je temeljiti na razvojnom procesu hrvatskog tržišta u posljedjih nekoliko godina, zaključeno je na prvom Maloprodajnom forumu koji je nedavno održan u Sarajevu pod pokroviteljstvom Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH. Startna postavka svih izlaganja temeljila se na podacima do kojih su došli istraživači GfK, a kojima je ilustrirano stanje na tržištu BiH i Hrvatske, kao i put promjena kojim je Hrvatska maloprodaja prolazila od početka desetljeća. Dominantan kanal distribucije u BiH i dalje su male trgovine, a nije zanemariv ni utjecaj uličnih prodavača i tržnica. Sljedeći hrvatska iskustva, očekivati je da će utjecaj hipermarketa i supermarketa jačati u godinama koje slijede. Shodno tomu, i utjecaj pojedinih trgovačkih lanaca u BiH daleko je slabiji nego u Hrvatskoj. Na usitnjenom i raspršenom bosanskom tržištu, uz zanemariv utjecaj regionalnih odstupanja, ne čudi što prvi maloprodajni lider ima tek nepunih šest posto tržišnog udjela. Prvih sedam maloprodajnih lanaca nije uspjelo osvojiti ni dvadeset posto udjela. Najviše ima Interex (5,8 posto), slijedi VF Komerc (3,7 posto), Tropic Centar (2,6 posto), Bingo (2,4 posto), Mercator (1,8 posto), Omega (1,7 posto) i Merkur sa 1 posto. Za usporedbu, Konzum je u Hrvatskoj, prema podacima GfK, 2000. godine imao 6,6 posto udjela, a 2005. to je bilo 21,2 posto. Drugi je Getro sa 4,5 posto u 2000. godini i 7,2 posto koliko je uspio osvojiti lani. U Hrvatskoj je desetak najvećih trgovačkih lanaca imalo 2000. godine 16,6 posto tržišnog udjela u maloprodaji koje je u 2005. naraslo na 54,9 posto. To znači da bi Interex, dio internacionalne grupe Intermarche, danas najveći lanac u BiH, mogao postati još veći a strani lanci prisutniji, što potvrđuje ovogodišnji dolazak Metroa i dm-a. Vjerojatno će uslijediti razna spajanja i udruživanja te smanjenje broja malih trgovina na račun velikih, hiper i super marketa. I dok će maloprodaja u BiH slijediti naša iskustva, ni ovdašnje tržište neće mirovati. Na jesen dolazi Lidl, a jačat će pozicije stranih trgovačkih lanaca uopće. Pretpostavlja se dolazak novih te daljnja udruživanja regionalnih trgovaca, kao što je i ono Konzuma, Mercatora i Delte. Nisu isključena ni preuzimanja domaćih lanaca od strane međunarodnih.




Autor: Biserka Ranogajec
23. lipanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close