Bandić o mjerama nakon potresa, pomoć i za jako oštećene nelegalne nekretnine

Autor: Poslovni.hr/Hina , 25. ožujak 2020. u 15:01
Photo: Borna Filic/PIXSELL

Apelirao je da isto učini Hrvatska elektroprivreda, HEP toplinarstvo i Hrvatske vode.

Zagrebačka Gradska uprava izvijestila je u srijedu da se naknada štete zbog potresa ne može podnjeti za osiguranu ili nelegaliziranu imovinu, a onima koji imaju 60 posto ili više štete na imovini odobrit će se povrat do pet posto vrijednosti štete.

“Oštećenici koji imaju osiguranu imovinu ne mogu se prijaviti za nakanadu štete, i oni koji nemaju legaliziranu imovinu. Prihvaćat će se oni zahtjevi kojima je šteta 60 posto ili više, njima će se odobriti do pet posto vrijednosti te štete”, rekla je novinarima pročelnica Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša Mirka Jozić.

Dodala je kako taj postotak Vlada može iznimno povećati.

“Napravljen je javni poziv koji je objavljen na internetskoj stranici Grada Zagreba. Napravili smo i elektronski obrazac kako bi se smanjili socijalni kontakti i izlazak iz kuća. Onaj tko nema mogućnost ispunjavanja elektronskim putem može poslati poštom ili u pisarnici to popuniti. Na javnom pozivu je naznačeno šest adresa po cijelom gradu”, objasnila je Jozić.

Naglasila je da je zakonski rok za prijavu šteta 12 dana, ali da su zamolili Ministarstvo financija da se ti rokovi produže, a oni su im odgovorili da to mogu učiniti koliko god je potrebno s obzirom na koronavirus.

Broj obitelji pogođenih potresom i koji su trenutno smješteni u Studentski dom Cvjetno naselje je 45, a radi se o 272 osobe, kazala je Jozić naglasivši da će u nekoliko studentskih soba osigurati gradske urede gdje će tim ljudima pomoći u popunjavanju prijave štete.

Preko 400.000 gospodarskih subjekata osloboditi 30 posto komunalne naknade

Gradonačelnik Milan Bandić kazao je da će preko 400.000 gospodarskih subjekata osloboditi 30 posto komunalne naknade, a donesena je i odluka da se zagrebačke poduzetnike oslobodi od plaćanja najamnine zakupa gradskih i javnih prostora u stopostotnom iznosu.

“Ono što opet možemo prvi napraviti u ovom trentku je da Grad Zagreba i Zagrebački holding sve zgrade i kuće koje su dobile markicu da su privremeno neuporabljive ili neuporabljive oslobodimo od režija svih trgovačkih društava koje isporučuju javnu uslugu, poput Holdinga, komunalne naknade i pričuve”, najavio je Bandić.

Apelirao je da isto učini Hrvatska elektroprivreda, HEP toplinarstvo i Hrvatske vode.

Kalinić:  Više od 20.000 prijava oštećenja na objektima

Pročelnik ureda za upravljanje u hitnim situacijama Pavle Kalinić poručio je da su do srijede zaprimili preko 20.000 prijava oštećenja na objektima, a da su timovi obišli više od 1400 objekata. Na terenu imaju 80 specijalističkih timova i 170 inženjera koji svakodnevno obilaze objekte.

Pročelnik gradskog ureda za zdravstvo Vjekoslav Jeleč istaknuo je da je potresom narušen koncept samoizolacije, čime je omogućeno da se koronavirus još više rasplamsa.

“Kao grad imamo imperativ povećati broj testiranja, do sada je testirano negdje oko 3000 osoba, to je zasigurno nedovoljno i mora se učiniti značajni iskorak na tom planu”, smatra Jeleč.

Dodao je da je Grad rezervirao 20 milijuna kuna za nabavku zaštitne opreme za liječnike i građane, ali da imaju velikih problema u dopremi zaštite jer su vezani za izvore čija je proizvodnja zaustavljena. Također je objavio da su domovi zdravlja jučer obradili 470 osoba, a da je u Zagrebu u izolaciji 3760 bolesnika.

Zamjenica gradonačelnika i načelnica stožera civilne zaštite Grada Zagreba Jelenu Pavičić Vukičević naglasila je da su im mnoge telefonske linije za prijavu šteta i pomoć zagušene, ali da otvaraju i nove brojeve koje će naknadno objaviti.

“Danas će gradski ured za prostorno uređenje objaviti javni poziv svim građevinskim tvrtkama u Zagrebu i Hrvatskoj da se prijave na natječaj i pomognu svim javnim službama, da se manja oštećenja saniraju odmah, a ona s potrebnim zahtjevnijim radovima u najskorije moguće vrijeme”, najavila je Pavičić Vukičević.

Komentirajte prvi

New Report

Close