Bačić: Hrvatska bez problema već sad može nadzirati ZERP

Autor: Tanja Čorak , 03. siječanj 2008. u 06:30

Državni tajnik uvjerava da do ustroja obalne straže nadzor može obavljati koordinacija četiriju ministarstava

Hrvatska bez problema može nadzirati ZERP već sada, komentirao je jučer državni tajnik za more Branko Bačić polemike nastale nakon prvosiječanjskog stupanja na snagu pune primjene ZERP-a na sve članice EU, te dvojbe o tome tko će realno nadzirati zaštićeni ekološko-ribolovni pojas s obzirom na podatak da obalna straža još nije u funkciji. Bačić navodi da dok god obalna straža ne profunkcionira, postojeća koordinacija za usklađivanje i obavljanje poslova nadzora i zaštite unutrašnjih morskih voda, teritorijalnog mora i ZERP-a, na čijem je čelu ministar Božidar Kalmeta, može obavljati poslove iz nadležnosti obalne straže, točnije nadzora.

Uloga koordinacije
Budući da Koordinaciju sastavljaju ministri Ministarstva mora, MUP-a, MORH-a, zatim Ministarstva zaštite okoliša, Ministarstva financija te poljoprivrede i šumarstva, a operativno rad koordinacije vodi stručno tijelo, tako je koordinaciji, prema našim izvorima, na raspolaganju krajem 2006. godine bilo 88 brodica i 16 brodova, i to preko postojećih flota resornih ministarstva. Uveden je sustav automatske identifikacije za brodove iznad 300 tona nosivosti, a za cjelokupnu identifikaciju svih plovila u vodama, među koje spadaju upravo ribarski brodovi, početkom 2007. počelo se s uvođenjem VTS sustava kontrole koji će omogućiti pregled ZERP-a u realnom vremenu. A da bi se obalna straža ustrojila, odnosno profunkcionirala, potrebno je usvajanje još dviju uredbi i podataka koje se prije svega tiču uređenja obalne straže, načina rada i funkcioniranja, tumači jučer Branko Bačić. Do tada koordinacija obavlja poslove iz buduće nadležnosti obalne straže. Tako nije poznato ni mjesto u kojem će biti smješteno sjedište obalne straže. Prije četiri godine, na proljeće, kada je pitanje osnivanja oblane straže aktualizirano, pojavile su se informacije da će sjedište obalne straže biti u Rijeci, što je nadležno ministarstvo demantiralo, ali se potom počeo spominjati i Split kao moguća lokacija sjedišta obalne straže, pa onda i Šibeniko da bi na kraju listu gradova za sjedište popunila imena gotovo svih većih gradova na obali.

Novi brodovi
Kada je u pitanju deficit i kakvoća flote koja bi mogla aktivno kontrolirati djelatnosti u hrvatskome moru, primjerice primjenu ZERP-a, Bačić navodi da su u Ministarstvu mora pripremili projekt za ovu godinu koji podrazumijeva obnovu brodova iz flote lučkih kapetanija. Tako su u planu za obnovu brod Sveti Vid iz riječke lučke kapitanije, te Pojšan iz splitske kapetanije, navodi Bačić, no nije isključena ni mogućnost uvođenja i većih brodova u flote koji bi kontrolirali ZERP. Što se tiče aktivnosti koje su u nadležnosti Ministarstva mora, Bačić kaže da vrhunski obučeni i stručni inspektori koji rade pri ministarstvu ostaju i dalje pod ingerencijom toga ministarstva, dok bi obalna straža trebala biti samo asistencija za potrebe nadzora ZERP-a. I MUP je koncem 2006. krenuo u realizaciju programa gradnje novih 11 brodova za nadzor mora.

Komentirajte prvi

New Report

Close