Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

AZTN: Zagrebačka pivovara ne krši tržišnu utakmicu

Autor: Darko Bičak
21. ožujak 2019. u 21:59
Podijeli članak —
Foto: Robert Anic/PIXSELL

Regulator dopušta dobavljačima da imaju ugovore o ‘dodatnim uslugama’ s konkretnim trgovcima.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) odbacila je anonimnu predstavku protiv Zagrebačke pivovare (Zapi) u kojoj se navodi da ona korištenjem vladajućeg položaja na tržištu i ugovaranjem nedopuštenih stavki u komercijalnim ugovorima s trgovcima ograničava ulazak na tržište i pozicioniranje slabijih konkurenata. AZTN je analizirao odredbe kupoprodajnih ugovora i prodajnih uvjeta vezanih uz naplaćivanje naknada za smještaj proizvoda na određenim policama, za dostavu podataka o izlazu proizvoda dobavljača s blagajni kao i podatke o ugovaranju udjela na policama.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Regulatorna agencija utvrdila je da ugovori Zapija s trgovcima ne sadrže obvezu trgovaca za pozicioniranje rashladnih uređaja Zapije, kako je to navedeno u anonimnoj predstavci, već da je riječ o mogućnosti. Naime, zakon propisuje mogućnost da trgovci pružaju uslugu pozicioniranja njegovih proizvoda i daju podatke o prodaji, a da se naplata naknade za te usluge ne smatra se nepoštenom trgovačkom praksom. Zaključeno je i da dobavljač smije raditi aranžmane u prodajnom prostoru trgovca, ali da taj udio ne smije biti veći od pozicije dobavljača na tržištu. 

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) odbacila je anonimnu predstavku protiv Zagrebačke pivovare (Zapi) u kojoj se navodi da ona korištenjem vladajućeg položaja na tržištu i ugovaranjem nedopuštenih stavki u komercijalnim ugovorima s trgovcima ograničava ulazak na tržište i pozicioniranje slabijih konkurenata. AZTN je analizirao odredbe kupoprodajnih ugovora i prodajnih uvjeta vezanih uz naplaćivanje naknada za smještaj proizvoda na određenim policama, za dostavu podataka o izlazu proizvoda dobavljača s blagajni kao i podatke o ugovaranju udjela na policama.

Regulatorna agencija utvrdila je da ugovori Zapija s trgovcima ne sadrže obvezu trgovaca za pozicioniranje rashladnih uređaja Zapije, kako je to navedeno u anonimnoj predstavci, već da je riječ o mogućnosti. Naime, zakon propisuje mogućnost da trgovci pružaju uslugu pozicioniranja njegovih proizvoda i daju podatke o prodaji, a da se naplata naknade za te usluge ne smatra se nepoštenom trgovačkom praksom. Zaključeno je i da dobavljač smije raditi aranžmane u prodajnom prostoru trgovca, ali da taj udio ne smije biti veći od pozicije dobavljača na tržištu. 

Autor: Darko Bičak
21. ožujak 2019. u 21:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close