Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

AZTN od Agrokora traži dopunu prijave

Autor: Božica Babić
25. rujan 2013. u 22:00
Podijeli članak —
I. Todorić: 43. prijava/R. A./PIXSELL

Antimonopolnoj agenciji nije dao čvrst dokaz za Mercator-H.

Agrokor bi preuzimanjem Mercatora-H u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji probio limit optimalne koncentracije (40%), iznosila bi oko 60 posto, što se zbog zaštite tržišta, potrošača, ali i konkurencije, ne može dopustiti.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Rekao je to u srijedu Mladen Cerovac, zamjenik predsjednice Vijeća Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN). U prijavi koncentracije stoji da Mercator kupuju radi iskoraka u regiju i ta namjera nije sporna. Međutim, za hrvatsko tržište nisu dali čvrsta jamstva da nova tvrtka neće negativno utjecati na tržište. Stoga Agrokoru nije izdana potvrda o potpunosti prijave za namjeravanu koncentraciju, nego je zatražena dopuna prijave, u kojoj mora precizirati hoće li dezinvestirati, prodati ili prenamijeniti trgovine Mercatora-H ili možda Konzuma. Prema prvim procjenama, Agrokor mora prodati puno, zapravo, najbolje bi bilo da ne preuzme Mercator-H nego ga prepusti nekom trećem kupcu, smatraju u Agenciji.

Agrokor bi preuzimanjem Mercatora-H u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji probio limit optimalne koncentracije (40%), iznosila bi oko 60 posto, što se zbog zaštite tržišta, potrošača, ali i konkurencije, ne može dopustiti.

Rekao je to u srijedu Mladen Cerovac, zamjenik predsjednice Vijeća Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN). U prijavi koncentracije stoji da Mercator kupuju radi iskoraka u regiju i ta namjera nije sporna. Međutim, za hrvatsko tržište nisu dali čvrsta jamstva da nova tvrtka neće negativno utjecati na tržište. Stoga Agrokoru nije izdana potvrda o potpunosti prijave za namjeravanu koncentraciju, nego je zatražena dopuna prijave, u kojoj mora precizirati hoće li dezinvestirati, prodati ili prenamijeniti trgovine Mercatora-H ili možda Konzuma. Prema prvim procjenama, Agrokor mora prodati puno, zapravo, najbolje bi bilo da ne preuzme Mercator-H nego ga prepusti nekom trećem kupcu, smatraju u Agenciji.

Ne riješi li se Agrokor Mercatorovih trgovina u Hrvatskoj ili vlastitih objekata, zahtjev za provedbu koncentracije Agencija će morati odbiti. Mercator u RH posluje putem 194 trgovine različitih formata te još 48 franšiza, Konzum ima više od 700 objekata. U Agrokoru, doznjemo neslužbeno, najprije namjeravaju napustiti sve lokacije gdje je Konzum u najmu, a potom će raditi križaljku o zadržavanju atraktivnijih vlastitih i lokacija Mercatora. Preuzimanje Mercatora 43. je prijava koncentracije koju je Agrokor podnio Agenciji od 2007. do danas. 

Autor: Božica Babić
25. rujan 2013. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close