Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Autentičnost lokalne kuhinje je naš turistički adut’

Autor: Ana Roksandić
20. veljača 2025. u 18:38
Podijeli članak —
Foto: MANUEL PALJUH

U 30 godina istarskog sajma posjetilo ga je više od milijun posjetitelja.

“Gastronomija je jedan od glavnih trendova u turizmu. Posebice u vidu autentičnosti lokalnog doživljaja – lokalna kuhinja, domaće namirnice specifične za područje, kao i lokalna vina. Srećom, jela spravljena od domaćih namirnica, specifičnih za Istarsku županiju poput fuža i tartufa, ali i morskih proizvoda i pregršt vinarija u Istri, ne manjka. Sve je više ugostiteljskih djelatnika svjesno kako mora kontinuirano ulagati u svoje poslovanje, kroz ponudu, osoblje i infrastrukturu, jer gosti lakše dođu prvi put, a svima bi trebao biti cilj da se zahvaljujući dobrom iskustvu i vrate”, kaže nam Ivana Štiković, direktorica međunarodnog sajma Promohotel.

Usmjerenost inovaciji

Prema njezinim riječima, gastronomija je danas neodvojiv dio turističkog iskustva, gotovo pa ključan dio doživljaja svakog gosta, a očekivanja su veća nego ikad.

“Ugostitelji koji žele istaknuti svoju ponudu i privući goste trebaju se usmjeriti na inovaciju, autentičnost i kvalitetu. Sezonalnost menija, odnosno korištenje autohtonih namirnica i lokalnih specijaliteta, suradnja s lokalnim proizvođačima poput vinarijama, ribarima i OPG-ovima kojih je u Istri puno, ali najvažnije kvaliteta usluge. Od hrane preko pića do odnosa prema gostu, to je ono što se pamti”, naglašava Štiković.

Ovaj međunarodni sajam prehrane, pića i opreme za turizam Sajam održat će se od 5. do 8. ožujka u Poreču, točnije u sportskoj dvorani Žatika. Na redu je svečano 40. izdanje sajma. U početku se sajam održavao dvaput godišnje, no organizatori su procijenili da s obzirom da se sezona svake godine produljuje, kako je optimalno da se sada održava jednom na godinu, početkom ožujka kao uvod u novu turističku sezonu.

bit će ove godine na sajmu Promohotel u Poreču

150 izlagača

“Ponosna sam što je samo kroz naše sajmove u ovih 30 godina prošlo više od milijun posjetitelja i više od 10.000 izlagača iz svih gospodarskih sektora. Ove godine ukupno brojimo više od 150 izlagača, koji će na ukupno 5.000 m2 unutarnjeg i vanjskog izložbenog prostora predstaviti svoje proizvode i usluge. To je više od 500 svjetskih brendova. Osim domaćih, izlagači na ovogodišnji Promohotel dolaze iz Slovenije, Italije, Srbije, Slovačke, Francuske i Austrije, a predstavit će širok spektar proizvoda i usluga koji pokrivaju ključne segmente HoReCa sektora”, rekla je direktorica sajma.

Važnost kontakta

Uz gastronomiju, kao vodeće hitove u turizmu, čelna žena Promohotela ističe trend održivog turizma i glampinga (luksuznog kampinga) koji sve više bujaju. Hrvatske turističke brojke još uvijek su pozitivne. Podsjetimo, prema podacima nadležnog ministarstva, Hrvatsku je u 2024. godini posjetilo više od 21,3 milijuna turista. Za dugogodišnju popularnost sajma Štiković kreditira i Poreč, koji vidi kao iznimno atraktivan turistički grad, kao i imperativ osobnog poslovnog kontakta.

“Uz lokaciju, a tu je Poreč izuzetno atraktivan, ključno za odluku o sudjelovanju je odnos organizatora prema izlagačima, partnerima i publici. Danas, kad su inovativna digitalna rješenja dostupna na svakom koraku, osobni kontakt prečesto se gubi, no naša je poslovna politika upravo individualni pristup prema dobavljačima, partnerima i izlagačima”, izjavila je Štiković.

S obzirom na važnost turističkog sektora za Hrvatsku, vjeruje kako će sudionici pronaći vrijedne informacije i kontakte. Očekuje visoku posjećenost i aktivno sudjelovanje svih sudionika. Upitana o budućnosti Promohotela, direktorica kaže kako je zamišljen dinamičan razvoj koji će pratiti trendove i potrebe industrije, ali i širu turističku i ugostiteljsku zajednicu.

“Što se tiče novih formata događanja, Promohotel će i dalje staviti poseban naglasak na edukaciju i jačanje kompetencija izlagača. Svake godine organiziramo stručne edukativne programe, s ciljem unaprjeđenja poslovanja i implementacije novih trendova u HoReCa sektoru”, zaključila je Štiković.

Autor: Ana Roksandić
20. veljača 2025. u 18:38
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close