Američkih turista je 36 posto više nego lani: Ostavljaju neobično velike napojnice, vole našu gastronomiju i otoke

Autor: Poslovni.hr , 08. kolovoz 2023. u 09:22
Foto: Pixabay

Kad Amerikanci putuju, onda i potroše. No, treba znati kako im ponuditi proizvod ili uslugu.

Na američkom tržištu Hrvatska je percipirana kao off-the-beaten-path destinacija koja nudi izvrstan gourmet doživljaj i netaknutu prirodu, što su trenutačno ključni motivi putovanja američkih putnika, uz prepoznatljivost kao “filmske” destinacije. Ove godine bilježi se i snažan rast interesa američkih turista za kruzing putovanjima koja uključuju i Hrvatsku. Vidljivost Hrvatske je ove godine izrazito pojačana u katalozima ključnih tour-operatora koji su Hrvatsku uvrstili u daleko veći broj itinerara, piše Novi list.

Istaknula je to Leila Krešić Jurić, direktorica Predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u SAD-u, govoreći o ovogodišnjem rastu prometa s američkom tržišta. Naime, prilikom nedavnog sastanka Vlade s turističkim sektorom, direktor HTZ-a Kristjan Staničić istaknuo je da se bilježi oporavak dalekih tržišta, pogotovo američkog. Dok neka bliža tržišta kao što je Njemačka ove sezone “kišu”, čini se da bi Amerikanci mogli nadomjestiti barem dio tog prometa.

Na pitanje koliko Amerikanci putuju u Hrvatsku i što od ponude ustvari najviše traže, direktorica njujorškog predstavništva HTZ-a odgovorila je da je činjenica da je Europa najpopularnija destinacija Amerikanaca što potvrđuje i podatak iz National Travel and Tourism Officea prema kojem su u prošloj godini putovanja u Europu ostvarila udio od više od 20 posto svih putovanja Amerikanaca. U dosadašnjem dijelu godine prema podacima sustava eVisitor s tržišta SAD-a u Hrvatskoj je ostvareno gotovo 400.000 dolazaka i više od 1,1 milijun noćenja što u usporedbi s istim razdobljem lani predstavlja rast od 36 posto u dolascima te 24 posto u noćenjima.

Usluga smještaja

“Amerikanci Hrvatsku pretežito žele iskusiti kroz uslugu smještaja te zbog toga uglavnom preferiraju hotele visoke razine od 4 do 5 zvjezdica, a posebno su im dragi “heritage” hoteli i renovirani luksuzni objekti u starim palačama, dvorovima ili maslinicima. Shodno tome ne iznenađuje podatak da su u dosadašnjem dijelu godine Amerikanci najviše posjetili gradove bogate kulture poput Dubrovnika, Splita, Zagreba, Hvara, Zadra i Rovinja”, kazala je Krešić Jurić dodajući da je upravo kvalitetna usluga Amerikancima je jedan od najvažnijih kriterija za ugodan boravak i percepciju destinacije te je stoga poznata gostoljubivost Hrvata samo dodatna prednost zbog koje se gosti osjećaju dobrodošlo.

Na američkom tržištu više od 25 godina prisutna je opatijska turistička agencija Katarina line koja je ujedno i članica dvaju udruženja američkih putničkih agencija, USTOA-e te ASTA-e, dakle dviju najjače asocijacija agencija i touroperatera u SAD-u. S tim da programe opatijske agencije prodaje više od dvije tisuće agenata na ovom velikom tržištu.

Deluxe standard

Govoreći o tome čime privlače američke goste, Katica Hauptfeld kazala je da američki gosti najčešće biraju desetodnevne aranžmane te traže u pravilu najbolje hotele i brodove. Amerikanci koji dolaze na Jadran na krstarenje dolazak u Hrvatsku uvijek kombiniraju s posjetom još nekoj europskoj zemlji.

“Rekla bih da smo upravo otvorili put nekim drugim našim agencijama, iako poziciju gradimo godinama. U početku nismo imali dovoljno brodova za to tržište kao ni hotela visokih kategorija zbog čega mi u Opatiji i gradimo hotel čije sobe imaju površinu od 34 kvadrata. Amerikanci su naučeni na takav standard, pa smo tek kad smo dobili deluxe i deluxe superior brodove mogli dovesti više gostiju iz SAD-a. Za američko tržite jednostavno treba imati pravu ponudu. Jako su popularni naši minikruzeri deluxe superior kategorija gdje su kabine luksuzne i prostrane s velikim sunčanim palubama i jacuzzijima, s tim da neki brodovi imaju i bazene i kabine s balkonima. Sve to za samo 36 osoba. Inače, jedna epizoda popularne Netflixove serije Below Deck snimljena je u Hrvatskoj na sličnom brodu što nam je doista pomoglo u promoviraju ovog segmenta koji je jedinstven na Mediteranu”, kazala je Hauptfeld.

Na pitanje što ustvari podrazumijeva ponuda za američko tržište i kako Amerikanci percipiraju Hrvatsku kao destinaciju, odgovorila da je naša zemlje trenutno u trendu. Kad Amerikanci putuju, onda i potroše. No, treba znati kako im ponuditi proizvod ili uslugu.

“Našim konobarima, primjerice, preporučujem da Amerikancima drukčije pristupe. Naime, oni vole da im se ispriča priča o jelu ili namirnici, preporuči, čak i da im konobar kaže svoje ime… A ukoliko su zadovoljni uslugom, rado nagrade osoblje dobrom napojnicom”, istaknula je ovaj zanimljiv i koristan detalj Katica Hauptfeld.

A našom gastronomijom Amerikanci su, dodala je, oduševljeni. Tim više što jako dobro poznaju talijansku kuhinju pa im naša jela i namirnice nisu toliko strane. Neki, doznajemo, čak kažu i da su u Hrvatskoj bolje jeli nego u Italiji.

Hrvatska je percipirana kao mala zemlja izuzetno raznolike i bogate ponude čija geografska obilježja paralelno prate i ona gastronomska, ali i povijesna i kulturna.

“Tijekom boravka u destinaciji turisti iz SAD-a žele vidjeti što više atrakcija, a naročito su važne prirodne ljepote koje su postale vrlo važan motiv putovanja, posebice nakon pandemije kada su zdravstveni turizam i “wellbeing” koncepti zaokupili pažnju gostiju. Prema tome, Amerikanci vole istraživati i upoznati lokalnu kulturu i tradicionalne običaje te svaka preporuka o lokalnom načinu života garantira još veći interes za upoznavanjem destinacije”, kazala je Leila Krešić Jurić.

Komentirajte prvi

New Report

Close