Ovogodišnja adventska sezona već sada pokazuje iznimno velik interes turista za Zagreb. Prva dva adventska vikenda bila su gotovo u potpunosti popunjena, s više od 90 posto bukiranih smještajnih kapaciteta, dok su preostala dva popunjena više od 80 posto. Oko 140 kućica ponudom hrane, pića, suvenira i programa ove godine bi gradu trebalo donijeti oko pola milijuna eura prihoda.
Advent Zagreb ponovno privlači svjetsku pozornost, svrstavajući se među najatraktivnije božićne sajmove. Brojni svjetski mediji posljednjih tjedana pohvalno pišu o zagrebačkom Adventu. O njemu su već izvijestili svjetski mediji poput Condé Nast Travellera, Mirrora, National Geographica, Time Outa, a ponovno ga je u preporuke uvrstio i Forbes.
Značajan prihod
Portal CNN objavio je popis najznačajnijih božićnih sajmova u svijetu, među kojima se našao i Advent u Zagrebu. Hrvatska je metropola tako svrstana uz bok destinacijama poput Beča, Strasbourga, Praga i Barcelone. CNN ističe da je Zagreb tri godine zaredom proglašen “najboljom božićnom destinacijom” prema izboru portala European Best Destinations.
U tekstu se navodi da Advent u Zagrebu obuhvaća oko 25 božićnih lokacija raspoređenih po gradu te da posjetiteljima nudi žive jaslice, koncerte na otvorenom, božićni tramvaj s Djedom Božićnjakom i vilenjacima te različite “pop-up” barove. Zagrebački Advent donosi bogat kulturni i zabavni sadržaj, tradicionalnu blagdansku atmosferu i prepoznatljiv šarm grada koji tijekom adventskih dana privlači posjetitelje iz cijeloga svijeta, a mnogi od njih u hrvatsku metropolu dolaze upravo zrakoplovima Croatia Airlinesa.
Ovakvom interesu doprinijelo je i to što su Turistička zajednica grada Zagreba (TZGZ) i Croatia Airlines s turističkom agencijom Obzor putovanja pokrenuli dva posebna programa, kojima Zagreb predstavljaju kao omiljenu destinaciju za kratki predah od svakodnevice, bilo da je riječ o kulturnim događanjima, gradskoj šetnji, gastronomskim doživljajima ili opuštenom ugođaju. Kampanja Otkrijte Zagreb (Discover Zagreb – Feel the vibes) promiče glavni grad Hrvatske kao savršenu “city break” destinaciju te poziva domaće i regionalne putnike da otkriju koliko je Zagreb blizak, pristupačan i inspirativan. U sklopu kampanje dostupan je atraktivan paket aranžman, koji uključuje povratni let iz Splita, Dubrovnika, Pule, Zadra, Sarajeva, Skoplja i Mostara, smještaj u hotelima kategorije 4 ili 5 zvjezdica s uključenim doručkom te razgled grada sa stručnim vodičem.
Sve to čini Zagreb još dostupnijim i primamljivijim za kratak, ali sadržajan boravak. Zahvaljujući suradnji Turističke zajednice grada Zagreba i Croatia Airlinesa putnicima je odsad na raspolaganju i program “Stopover Zagreb” (Between two flights), koji im pruža priliku da organiziraju svoj boravak u Zagrebu na 24 ili 48 sati i pritom dožive grad na posve nov način. Program je osmišljen kao pozivnica svima koji presjedaju u Zagrebu da se zadrže malo duže i istraže što glavni grad Hrvatske ima za ponuditi – od bogate povijesti, muzeja i galerija do atraktivne gastro i šoping scene.
Za putnike koji lete s Croatia Airlinesom dostupan je atraktivan paket aranžman, koji uključuje smještaj u hotelima kategorije četiri ili pet zvjezdica s doručkom, boravišnu pristojbu te Zagreb Card karticu koja nudi mnoge pogodnosti – od besplatnoga javnog prijevoza do gratis ulaza i popusta na ulaznice za muzeje i atrakcije. Zagreb nudi bogat kulturni program, autentičnu gastronomsku scenu, brojne manifestacije, kao i onu prepoznatljivu opuštenu atmosferu koja svakom posjetitelju omogućuje da se odmah osjeća kao doma.
Gastro suradnja
Od 1. prosinca 2025. do 31. ožujka 2026. hrvatski nacionalni avioprijevoznik uvodi posebnu gastronomsku ponudu Okusi Zagreba, namijenjenu putnicima na međunarodnim i domaćim letovima. Koncept Okusi Zagreba oslanja se na prepoznatljive elemente kontinentalne kuhinje i predstavlja spoj tradicije i modernih gastronomskih trendova, čime se putnicima omogućuje autentičan uvid u kulinarsku baštinu hrvatske metropole.
“Zahvaljujem našem dugogodišnjem partneru Turističkoj zajednici grada Zagreba na partnerstvu u realizaciji ova dva nova programa, kojima Zagreb želimo još snažnije pozicionirati kao omiljeno turističko odredište. Vjerujem da će mnogi naši putnici iz Hrvatske i regije prepoznati vrijednosti i benefite oba programa i iskoristiti mnoge pogodnosti koje su ima odsad na raspolaganju, kako bi glavni hrvatski grad doživjeli i otkrili na još zanimljiviji i pristupačniji način”, rekao je Slaven Žabo, direktor komercijalnih poslova Croatia Airlinesa.
Program bi, kaže nam Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba, trebao dodatno pozicionirati Zagreb kao poželjnu “city break” destinaciju. “Suradnja s Croatia Airlinesom i agencijom Obzor putovanja novi je korak u unaprjeđenju naših promotivnih aktivnosti i jačanju prepoznatljivosti Zagreba kao poželjne ‘city break’ destinacije. Zahvaljujući novim programima, putnicima je dolazak u Zagreb jednostavniji, a pažljivo kreirani aranžmani omogućuju im da grad dožive potpunije i zadrže se dulje. Time širimo i diversificiramo našu ponudu te potičemo održiv turistički razvoj tijekom cijele godine. Zagreb i ovim projektom potvrđuje svoj status grada koji kontinuirano podiže ljestvicu kvalitete i inovativnosti”, istaknula je Martina Bienenfeld, direktorica TZGZ-a.
Bienenfeld posebno ističe suradnju s hrvatskim nacionalnim avioprijevoznikom koji je nedavno iz Zagreba uveo direktne cjelogodišnje linije za Barcelonu, Berlin i Stockholm te sada direktno povezuje glavni grad sa 16 međunarodnih odredišta, što je značajan korak u daljnjem jačanju dostupnosti i međunarodne prepoznatljivosti grada. Tijekom ove godine Zagreb se dodatno pozicionirao ne samo kao poslovna i “city break” destinacija, već i kao grad kulture, gastronomije, sportskih i svih ostalih sadržaja koji privlači različite kategorije gostiju.
‘Najinstagramabilniji’ sajam
“U idućem razdoblju naglasak ćemo staviti na daljnji razvoj održive turističke ponude kroz jačanje suradnje s lokalnom zajednicom i institucijama. Cilj nam je da Zagreb ostane dinamičan, otvoren i ugodan grad – i za posjetitelje i za stanovnike”, zaključuje Bienenfeld.
U svakom slučaju, zagrebački Advent je, barem prema dosegu na društvenim mrežama, već odnio pobjedu. Kako piše portal Holafly, Zagreb zauzima prvo mjesto s impresivnih 112.438 “hashtagova” na Instagramu, učvršćujući svoj status “najinstagramabilnijeg” božićnog sajma u Europi.”Smješten u povijesnoj jezgri grada, sajam pretvara Zagreb u blistavu zimsku čaroliju ispunjenu svjetlucavim svjetlima, ledenim skulpturama i šarmantnim drvenim štandovima. Njegov prostrani raspored pruža posjetiteljima beskrajne fotogenične kulise, od osvijetljenih stabala parka Zrinjevac do prekrasnih gradskih pogleda sa Strossmayerovog šetališta”, zaključuju na portalu Holafly.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu