Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

AD Plastik u novom milijunskom poslu, analitičari preporučuju kupnju njihovih dionica

Autor: Siniša Malus
06. veljača 2025. u 10:10
Podijeli članak —
Foto: Igor Kralj/PIXSELLr

Cijena dionica je tijekom siječnja porasla za 11 posto, a rast je nastavljen i početkom veljače.

AD Plastik Grupa izvijestila je u ponedjeljak da je ugovorila posao s novim kupcem za europsko tržište, s očekivanim prihodima od 126,8 milijuna eura u predviđenom razdoblju trajanja projekta od deset godina.

Radi se o novom proizvođaču na europskom automobilskom tržištu koji će proizvoditi luksuzne električne automobile na tehnološki najnaprednijoj baterijskoj platformi, naveli su u svom priopćenju.

Dionice rastu
“Zbog klauzule o povjerljivosti, nismo u mogućnosti iznositi dodatne detalje o ovom ugovoru, ali ugovoreni je posao u skladu sa strategijom kompanije o širenju portfelja kupaca i jačanju prisutnosti na europskom tržištu – dodali su.

No, i bez obzira na to što detalji ovog posla nisu poznati, investitori su reagirali vrlo optimistično i posljednjih dana uporno podižu cijenu dionica. Cijena je tijekom siječnja vrijednost porasla za 11 posto, a rast je nastavljen i početkom veljače. I analitičari su “prigrlili” dionice AD Plastika. Analitičari Erste grupe poboljšali su preporuku za dionice AD Plastika i sada preporučuju njihovu kupnju uz ciljanu cijenu od 12,50 eura.

126,8

milijuna eura očekivani je prihod od posla kojeg je ovih dana objavio AD Plastik

Navode kako je lanjski pad dionice AD Plastika dijelom bio rezultat rasprodaje u cijelom automobilskom sektoru izazvane padom prodaje i upozorenjima o budućem poslovanju, što je zajednički poljuljalo povjerenje investitora. AD Plastik bavi se proizvodnjom automobilskih komponenti, poput plastičnih odbojnika i centralnih konzola za vozila, pa mu poslovanje uvelike ovisi o trendovima u toj industriji.

U Erste grupi dodaju kako su ponešto srezali svoje prognoze za ovu i iduću godinu, ali očekivanja o povratku Revoza te spomenuti novi ugovor znače da su “dugoročne procjene i dalje odgovarajuće”. Očekuju se rast prihoda i nešto niže marže kao odraz aktualnih uvjeta u automobilskoj industriji.

Slovenski Revoz u vlasništvu je francuskog Renaulta i prošle je godine sklopio ugovor na temelju čega će se proizvodnja električnog modela Twingo odvijati u tvornici u Novom Mestu. AD Plastik je dobavljač Revoza već dugio niz godina.

“Ne očekujemo da će se proizvođači automobila u Europskoj uniji vratiti na pretpandemijske razine, što znači da će višak kapaciteta dovesti do smanjenja marži. Zapadnoeuropski proizvođači komponenti i automobila će disproporcionalno stradati zbog toga što ih visoki troškovi rada čine nekonkurentnima”, dodaju u Erste grupi.

“Kako trgovinski uvjeti ograničavaju uvoz u EU, proizvođači automobila iz srednje i istočne Europe će idućih godina nadmašiti svoje zapadnoeuropske konkurente”, smatraju.

Analitičari Erstea navode kako očekuju da će glavni poticaj rastu grupe davati tvrtka Euro APS. Do potpisivanja novih projekata “očekujemo kako će Euro APS davati glavni doprinos rezultatima AD Plastika” u 2025. i 2026. godini, pišu.

Euro APS je kompanija u Rumunjskoj u kojoj AD Plastik ima 50 posto vlasništva s holdingom Faurecia koji ima i upravljačku kontrolu. I u AD Plastiku očekuju sve bolje rezultate Euro APS-a “s povećanjem proizvodnih količina u nadolazećim mjesecima”.

Velika očekivanja od Euro APS-a
Euro APS dobavljač je Dacie, još jednog automobilskog proizvođača iz Renault grupe. Nakon slovenskog, gdje ostvaruje nešto više od 15 posto prihoda, rumunjsko i francusko tržište su najvažniji za AD Plastik.

Predsjednik Uprave Marinko Došen nedavno je u autorskom tekstu za Poslovni dnevnik najavio očekivanja za ovu godinu.

“Najveći potencijal AD Plastik Grupe u 2025. je ostvarenje punih kapaciteta serijske proizvodnje projekata pokrenutih u 2024. Realizacija ugovorenih količina pozitivno će utjecati na prihode i osigurati nam stabilan rast. Svoje komercijalne aktivnosti nastavit ćemo s maksimalnim intenzitetom, uz daljnje unapređenje i modernizaciju razvojnih procesa. Inovativnost i prilagodljivost naša su strateška prednost, a diversifikacijom proizvoda definiramo smjer budućeg napretka.”, zaključuje Došen.

Autor: Siniša Malus
06. veljača 2025. u 10:10
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close