Pa ovo su osnove poslovnog odlučivanja. Ovim biserima u Vladi nije jasno da sudjeluju na tržištu i da kapital ide gdje se može sigurno oploditi, ili gdje se može napraviti financijska poluga. Hrvatska Vlada ništa ne nudi – pa makar da financira prvih 5 godina dok Zračna luka ne bude izgrađena obveznicama 50% investicije, a da zatim koncesionar(ili investitor) moraju isplatiti te obveznice… Ova Vlada se stvarno najela ludih gljiva. I svima smo lijepi, svi nas vole i svi će doć ubacit pare (ko i za autoceste). A sprdnju od javnog natječaja neću ni spominjat. Ne kužim kako se ne može u natječaju ograničiti maksimalna cijena izgradnje 1000 eur/m2 (projektant mora dati na uvid najmanje 3 ponude za materijal, cijena rada se zna). Taj javni natječaj treba biti za prste polizat za potencijalne investitore, a Jadranka će se nać u čudu kad se nitko ne javi. Onda će se pojaviti Kalmetin i Radićev frend koji će se jedini javiti na natječaj (ali će mu država već nekako jamčiti, bar to može do ulaska u EU).
A da li vlada razmišlja i o budućoj konkurentnosti te Zračne luke? Ako je izgradnja tako skupa, a financiranje množi cijenu s koeficijentom dva, zarada investitora još jedno 30-100% na ukupnu cifru, jednostavno je izračunati da će zračne takse biti 4-10 skuplje nego danas. Onda će Zagrepčani lijepo na aerodrom u Ljubljanu, Budim, Rijeku, Osijek, gdje bude već jeftinija karta. Jel oni razmišljaju o tim stvarima, ili se prave tulavi? Da li će zračna luka s povećanjem broja putnika od 50% (vrlo optimistično) i s kojom cifrom zračnih taksi biti konkurentna? Tu je i bitan trošak dolaska u zračnu luku (javni prijevoz i sl.)…
Zračna luka mora biti ekonomična u izgradnji i ekonomična u radu. dizajn to može omogućiti (dizajn funkcije, a ne dizajn forme). I dajte koncesionaru da napravi svoj javni natječaj, kako je moguće da naši anonimusi pobijede svjetski priznate urede. Mafija, mafija. Dajte međunarodni žiri mjkvmjbm