Škverovi, brodogradnja i brodogradilišta

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Škverovi, brodogradnja i brodogradilišta

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Mesić s korejskim ministrom pomorstva i ribarstva

ZAGREB, 21. rujna 2007. (Hina) – Hrvatski predsjednik Stjepan Mesić primio je u petak korejskog ministra pomorstva i ribarstva Kanga Moo-hyuna s kojim je razgovarao o gospodarskim projektima, poput korejskog ulaganja u Luku Rijeka i pisma namjere o sudjelovanju u restrukturiranju, odnosno privatiziranju hrvatskih brodogradilišta, priopćio je Ured predsjednika.

U razgovoru je, kako stoji u priopćenju, sa zadovoljstvom konstatiran stalni rast bilateralne suradnje, što se osobito osjeća nakon otvaranja Veleposlanstva Republike Koreje u Zagrebu.

Ministar Kang Moo-hyun predstavio je kandidaturu svoje zemlje za domaćina Svjetske izložbe (EXPO) godine 2012. koja bi bila održana u gradu Yeosu na temu “Živi ocean i obala”. Korejska strana je izrazila nadu da će Hrvatska podržati njezinu kandidaturu za EXPO 2012., naglašavajući da bi to za Hrvatsku bila dobra prilika da se predstavi kao pomorska zemlja, ali i da pobudi interes posjetitelja Svjetske izložbe, kojih se očekuje oko 8 milijuna, kao poželjna turistička destinacija.

No respect


Mislim da ne. U otpis ide dok koji im se neki dan potopio.

Evo, tu ti sve piše: http://www.poslovni.hr/54816.aspx

Evo, čitam u manageru: da brodogradnja uz godišnju proizvodnju od 0,8mlrd$ izaziva potrošnju na domaćem tržišu od 2,264mlrd$ gdje je domaći udjel 66,6%. Udio u hrv. izvozu da se kreće 12-15%.
Nadalje, da bi se gašenjem brodogradilišta izgubilo 20000 + 15000 radnih mjesta, te da iz novčanih tijekova nestaje 890 mil.kn od plaća, 590 mil.kn od davanje, te 410 mil.kn od PDV-a. Tu da treba dodati par milijardi kuna koje se generiraju posredno.

Evo jos jednog clanka u prilog mojim tezama.

http://www.slobodnadalmacija.hr/20071004/novosti02.asp

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Sutra, petak 05.10.

TROGIR – Kandidat SDP-a za predsjednika Vlade, Ljubo Jurčić održat će tribinu o gospodarskoj politici SDP-a, s naglaskom na brodogradnju. Tribini će nazočiti i saborski zastupnik SDP-a šime Lučin (u 18 sati, Gradska vijećnica u Trogiru).

No respect

Hm, jesu jos na snazi one subvencije domacim brodarima ako grade brod u Hrvatskoj? 10% je bilo. I to treba uracunat u trosak brodogradilista. A mislim da zato nasi brodari vole prodavat brodove [smiley1].

"Stocks have reached what looks like a permanently high plateau."


Evo jos jednog clanka u prilog mojim tezama. http://www.slobodnadalmacija.hr/20071004/novosti02%5B/quote%5D

By KELLY OLSEN
AP Business Writer

Hyundai Heavy Industries Co., the world’s largest shipbuilder, said Friday its second-quarter net profit more than doubled, surging to a record on higher prices for its vessels.

Hyundai Heavy earned 417.5 billion won ($449 million) in the three months ended June 30, the company said in a regulatory filing. Hyundai Heavy posted a profit of 192.4 billion won in the same quarter a year earlier.

Sales during the quarter at the Ulsan, South Korea-based manufacturer rose 30 percent to 3.88 trillion won ($4.17 billion) from 2.97 trillion won a year earlier.

Earnings in the quarter reflected orders received in 2004 and 2005, said spokeswoman Kim Mi-ri, primarily container ships and carriers for LNG, or liquefied natural gas.

China’s need for raw materials has been the main driver behind demand for Hyundai Heavy’s ships, Kim said, with European carriers logging the most orders for vessels delivered in the quarter.

Anthony Moon, an analyst for Nomura International Ltd. in Seoul, said higher ship prices boosted Hyundai Heavy’s bottom line in the second quarter. Moon said there was a 24 percent increase in overall ship prices to $1,100 per deadweight ton, the industry standard, in 2004 from the year before.

As of the end of June, Hyundai Heavy had orders for 315 ships, the equivalent of 3 1/2 years of work, valued at $26.6 billion (19.5 billion euros), Hyundai’s Kim said.

Moon said as long as steel prices stay stable, Hyundai’s earnings are “set to gain substantially” on its order book and further price increases.

He said China’s economic growth has been a big factor not just for Hyundai but for other shipbuilders.

“I would say China has changed the whole dynamic of the industry,” he said.

Shares in Hyundai Heavy have more than doubled this year. Investors, however, dumped the stock Friday, pushing it down 6.9 percent to 324,000 won ($348).

Hyundai Heavy, established in 1972, has risen over just three decades to become the world’s largest shipbuilder.

The company also designs and builds offshore facilities such as oil rigs and pipelines. It manufactures marine terminals, power facilities, desalination plants, construction equipment and industrial robots.

The company was formerly part of the massive family-run Hyundai conglomerate, at one time South Korea’s largest business empire with interests in ships, autos and computer chips. The conglomerate broke up in the aftermath of the 1997-98 Asian financial crisis.

Evo još jednog članka u prilog mojim tezama. Ne treba zatvorit, nego privatizirati i prodat u prave ruke.
Već sam rekao.[smiley11]

Pessimism Is Your Friend


Hm, jesu jos na snazi one subvencije domacim brodarima ako grade brod u Hrvatskoj? 10% je bilo. I to treba uracunat u trosak brodogradilista. A mislim da zato nasi brodari vole prodavat brodove [smiley1].

Koliko znam država subvencionira brodogradilišta s tih 10% bez obzira na brodovlasnika. Ako njemački ili hrvatski brodovlasnik grade u Uljaniku ili brodosplitu, država subvencionira škver s tih 10%, ali s tendencijom smanjivanja na 6% tijekom slijedeće 3 godine, do 2010, da im smanje gubitak. [smiley16]. Kad uđemo u EU, nazvat će nas jedan dan jedan Mr. iz Bruxellesa i reći da se to ukida ko što se ukinulo u Njemačkoj ili smanjilo na minimum, makar mislim da u Meyerwerftu, jednom od najvećih svjetskih brodogradilišta za cruisere i dan danas preko nekih kanala dolaze subvencije.

http://www.bankamagazine.hr/dnevnevijesti/brodogradnji-do-2010-1-3-milijarde-kuna

Pessimism Is Your Friend

Ja sam cuo da i nasi brodari dobiju 10% subvencija ako rade brod doma…

"Stocks have reached what looks like a permanently high plateau."

Slažem se sa tezom, Alamo, samo kod nas to ide jaaako sporo, vidi kako je krenilo Remontno brodogradilište Šibenik, grade marinu, odnosno dovršavaju, planiraju uskoru izgradnju luksuznih hotela, tako da je naglasak posla na svemu osim na brodogradnji, za sada nadam se, a koncesija je na 30 g. tako da je investitoru u interesu zadržati remont na životu kako bimogao iskoristiti zanimljivu lokaciju na atraktivnom položaju za druge svrhe, naravno u korist drugih dviju i više firmi. Hoće li zaživiti sami remont megajahti vidjeti ćemo u nastavku…za sada su pomaci mali.

A sto se tice stranih brodogralista, gledao sam na NG-u dokumentarac o onom 2. po velicini na svijetu. Ne sjecam se cije je, mitsubishi mozda? Uglavnom, ne moze se to uopce usporedjivat sa nasim brodogradilistima, to je drugi svijet. Jedno 50-100 godina smo iza toga.

"Stocks have reached what looks like a permanently high plateau."

http://www.bankamagazine.hr/dnevnevijesti/3-maj-ugovori-o-gradnji-4-broda-za-domace-brodare
http://www.ezadar.hr/clanak/tankerska-u-3-maju-gradi-jos-dva-broda
http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=b5d95c8b-c793-4609-8355-4ad11971876f&ref=lastadd

Deimos, gle sad sam našao da tu piše da subvencioniraju brodare.

za ovu emisiju šta si gledao na TV, to je bilo o Samsungu. Dobro si rekao, to je drugi svijet, sve je podređeno profitu, otiđi na stranice Hyundaia, Samsunga ili Daewooa, pogledaj samo godišnje izvještaje[smiley15].
50-100 godina iza toga smo mi, po svemu, po pristupu poslu, po ponašanju, po međuljudskim odnosima.
Jednostavno nemam riječi.

Pessimism Is Your Friend

E da, Samsung. Ludnica, to je tvornica, a ne brodogradiliste. Tisuce ljudi radi, brod za brodom uplovljava i donosi celicne ploce, kompjutersko rezanje, za svaku se zna gdje ide. Imaju “ground control”, jel toliko vozila i dizalica putuje okolo da bi nastao kaos. Timing u sekundu… Nevjerovatno.

"Stocks have reached what looks like a permanently high plateau."


E da, Samsung. Ludnica, to je tvornica, a ne brodogradiliste. Tisuce ljudi radi, brod za brodom uplovljava i donosi celicne ploce, kompjutersko rezanje, za svaku se zna gdje ide. Imaju “ground control”, jel toliko vozila i dizalica putuje okolo da bi nastao kaos. Timing u sekundu… Nevjerovatno.

national geographic? [smiley11]

No respect


deimos: ” E da, Samsung. Ludnica, to je tvornica, a ne brodogradiliste. Tisuce ljudi radi, brod za brodom uplovljava i donosi celicne ploce, kompjutersko rezanje, za svaku se zna gdje ide. Imaju “ground control”, jel toliko vozila i dizalica putuje okolo da bi nastao kaos. Timing u sekundu… Nevjerovatno.
” national geographic? [smiley11]

Točno kolega, dajte mi molim Vas svoj index [smiley11].
Uživo je još veći doživljaj, nego na NG.
Mislim s Korejankama[smiley1]

Pessimism Is Your Friend

New Report

Close