Lijepo molim g./gđu. urednika/cu “posebnog” priloga Poslovnog dnevnika – KOMUNIKACIJE za odgovor na slijedeće pitanje:
Na temelju čega ste zaključili (Vi, Vaši suradnici, Vaši marketinški savjetnici, tko god) da je žena u rupičastoj poluprozirnoj žarko crvenoj ofucanoj majičetini, sa pregačom na tufnice i cvjetove makova i ivančica, sa crvenim ofucanim rajfom (RAJFOM!!!!) na glavi, Gorenje mikserom u jednoj ruci dok mlatari po bjelanjku i laprdajući na telefon, dobar odabir za poslovni “posebni” prilog Poslovnog dnevnika za kojeg sam mislila da ne podcjenjuje žene kao bića kojima “treba navuči rajf na plavu tikvu i tutnuti joj “kuvaču” u ruku pa nek laprda do mile volje i usput neka reproducira vrstu”? Ovo biće na naslovnici je trebalo asocirati čitatelje na što? Kakvu poruku ova naslovnica poručuje?
Sram Vas može biti. Svih.
Lijepo molim odgovor. ODMAH.
I bolje Vam je neka bude nježan i jako, jako kvalitetan. Jasno?
Postoje institucije i za ovakav problem, a ja plaćam porez uredno.
Poštovani/poštovana,
Odabir slike stvar je urednika priloga i poznavajući njega, vjerojatno nije imao nikakve seksističke ili šovinističke primisli kada je odabirao sliku za naslovnicu. Usto, konotacije koje slika izaziva u Vama nisu nešto na što se može utjecati.
Kako biste reagirali da smo stavili sliku mišićavog bauštelca s mobitelom u ruci ili biznismena u Bossovom odijelu? Možda pozitivno, ali onda bi se možda neki muški dio forumaša mogao pobuniti zašto smo stavili nekog “manekena”, a ne prosječnog građanina ili insinuiramo da svi biznismeni moraju nositi kvalitetna odijela.
Sve je stvar viđenja i vjerojatno ne bismo nikad imali priloge ni naslovnice kada bi morali misliti što će neka slika na naslovnici probuditi u vjernim čitateljima.
Isto tako, mogao bi nas nazvati guverner Rohatinski i reći da su mu podočnjaci ili možda neka mrlja na odijelu preizraženi na naslovnici novina i da reagiramo i mi bismo trebali napraviti što, po Vama?
Srdačan pozdrav,
Vjeko
Poslovni dnevnik je ovakvom naslovnicom svog posebnog priloga “Komunikacije” očito odlučio (vrlo vjerojatno ne s nekom posebnom seksističkom namjerom) održati jedan obični stereotip o tome kako izgleda ili bi trebala izgledati prosječna žena.
Ona mora biti lijepa, pritajena, podatna, okrenuta kuhinji (kao simbolu obiteljskog života) i po mogućnosti ekonomski ovisna (ne radi već doma kuha!)
Jel vam to od nekud već poznato????
Meni je.
Postojanje stereotipa i njihovo podržavanje je najkraći put za davanje podrške društvenim predrasudama.
Ono na što je S. Baracuda reagirao je pitanje zašto si takvu ne-kreativnost dozvoljava naš jedini polovni dnevni list koji, po svojoj definiciji – jer se takvoj publici obraća, treba biti višeg ranga, da ne kažem pomalo i elitistički!
Ali, vidim ja da na naš investitorski obzor dolaze neki novi klinci (stari i mladi) koji u redovima čekaju na “dijonice HTja” pa se je “Poslovni dnevnik” odlučio obratiti i njima.
Baracuda!
Odlično pitanje i primjedba.
A Poslovni dnevnik sada može birati – biti jedan obični list ili držati do svoga imena.
Vjerujem da će biti ovo drugo.
Ja volim POSLOVNI DNEVNIK!
[smiley2]
možemo li dobiti na uvid spornu naslovnicu :)?
ovako je teško (i neodgovorno) naslijepo zauzeti neki stav 😉
Poštovani g. Vjeko, poštovani kolege, kolegice, gospodo urednici…
Ne sumnjam u kvalitetu karakternih osobina Vaših kolega iz Poslovnog dnevnika.
Ono što ja očekujem od vas kao kuće je konkretan odgovor na moje pitanje. Ništa više.
U eventualni odabir „manekena, mišićavog bauštelca ili biznismena“ za naslovnu stranicu spomenutoga priloga ne ulazim. O ukusima prilikom odabira tematike za naslovnicu priloga ne želim raspravljati. O poruci koju šaljete tom naslovnicom želim raspravljati.
Na konotacije koje izaziva slika na naslovnici može se utjecati, itekako može. Ako mediji tome ne služe, čemu onda služe? Zar mediji ne utječu na svijest svih građana? Zar mediji nemaju jednu od najodgovornijih odgojnih uloga u našem društvu? Zar ju ne bi trebali imati? Zar nije uloga novinara i urednika da sa velikom pažnjom ne nameću svoj ukus, mišljenje, politički stav?
Zar nije uloga novinara i medija da čitatelje navedu na ramišljanje?
Pa na kakvo ste razmišljanje htjeli potaknuti svoje čitateljstvo ovom naslovnicom?
Na to pitanje očekujem odgovor.
Što se tiče g.Rohatinskog i objava njegovih fotografija u Vašem ili nekom drugom listu, vjerujem da su pripreme, kada je on u pitanju, itekako pomno i mudro pripremljene uz prethodni dogovor.
Mislim da u slučaju g.Rohatinskog preizražene mrlje na njegovu odjelu ne mogu proći mimo oštrog oka vaših cijenjenih urednika. Vjerujem da takva fotografija ne bi stigla u tisak.
Varam se?
Mislim da se ne varam.
Evo,slijedeći put kad urednik bude birao sliku za naslovnicu ovakove teme može slobodno staviti sliku mog avatara s oklagijom,neka mi samo još doda telefonsku slušalicu ili mobitel…,i još neću potraživati ništa za svoj honorar [smiley2][smiley2][smiley2]
Šalu na stranu,čini mi se da u zadnje vrijeme urednici pribjegavaju upravo ovakvim steretipima kako bi još više podigli prašinu i kod nas izazvali upravo ovakve diskusije,što je u krajnjoj situaciji zapravo dobro…izazvalo je našu reakciju…[smiley11]
Izazivanje reakcije potencijalnih kupaca tzv. antimarketinškim trikovima (tipa osvjetljeni XXL plakat sa golim ženskim grudima i čajnom kobasicom) meni osobno nisu nepoznanica.
Mislim da ova naslovnica nema veze sa antimarketinškim trikovima.
Bilo da se radi o antimarkentiškom triku ili jeftinoj kič reklami ,dolazimo ipak do sličnog rezultata,možda je to sada u modi…,ponestalo inspiracije,ili je postalo najlakše izazvati reakciju na nešto što je stereotip.Urednik može biti siguran da neće ostati njegov uradak bez reakcije.
Na kraju imamo primjer sa nedavnim reklamama jedne banke u kojoj Vlatkica šopingira i to je čine sretnom,eto stereotipa i odmah reakcije…više čine ove reklame za boljitak pozicije žene nego prikazivati neku intelektualnu gospođu u uredu,sa muškarcem za vratom..[smiley2]
G.Vlatka Pokos je brandirala svoje ime i prezime. Način na koji je to uradila, mene se osobno ne tiče.
Svoj branding g.Pokos ima pravo naplaćivati na način koja ona to želi i u iznosu koji ona želi.
Ova naslovnica nema veze sa brandiranjem.
Zapravo, mislim da bi bilo najbolje da svoje pojašnjenje oko odabira marketinškog pristupa prilikom uređenja naslovne stranice priloga prepustimo uredništvu ovoga lista.
Poštovani,
Žao mi je što ste propustili uvidjeti da je, po vašem mišljenju sporna naslovnica, zapravo karikatura koja se poigrava odavno pregaženim stereotipom kućanice koja puno priča na telefon. Naime, ako dobro pogledate naslovnicu, možete vidjeti da je glavna tema ovog priloga povoljno telefoniranje (VoIP), a slika je toliko iskarikirana da me iskreno čudi ako u njoj ne prepoznajete satiru.
Također, osobno mi je žao što jedan od naših čitatelja ljude koji stoje u redovima kako bi kupili dionice smatra polupismenima i, vjerojatno, nedovoljno vrijednima da kupuju dionice. Poslovni dnevnik nije elitistička novina i mi nemamo ništa protiv toga da nas čitaju osobe različitog socijalnog statusa i stupnja obrazovanja. Tekstove, opremu i prijelom odabiremo neovisno o bilo kakvim utjecajima i isključivo prema profesionalnim stavovima uredništva. Isto tako, redakcija Poslovnog dnevnika ne podržava niti potiče diskriminaciju ljudi po bilo kojoj osnovi.
Mario Duspara, urednik priloga