Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Novi produžetak natječaja za Zračne luke Zagreb

Naslovnica Forum Komentari članaka Novi produžetak natječaja za Zračne luke Zagreb

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

skroz OK ako se i pogoduje HAS-u. Strateški gledano, ZLZ ima još jedinu šansu dugoročnog razvoja ukoliko se prva iz regije poveže sa Sjevernom Amerikom – u smislu stalnih letova, barem kako je bilo prije 1991 (5 gradova: Chicago, Cleveland, Toronto, Montreal, New York). Iako za cijelu Hrvatsku super situacija, ZLZ za razliku od Beograda, koji je jedina velika zračna luka u zemlji i kao takva je najperspektivija da se razvije u “hub”, ima konkurenciju u Splitu i Dubrovniku. Drugim riječima, uvelike će ZLZ ovisiti o mreži koju širi Croatia Airlines, a budući da je CA Lufthansin satelit (Star Alliance), tu dugoročno nema kruha. Zračni promet u Hrvatskoj će se povećavati kako bude rastao turizam, ali ZLZ mora napraviti dodatan “strateški iskorak”. HAS i takvi slični su mogući spas… kompanije i sustavi iz bližeg okruženja su limitirajući za ZLZ (zračne luke Frankfurt, Istambul…) budući da same drže visoke pozicije europskih čvorišta. Naravno ZLZ se s njima nemože usporediti, no čemu svesti ZLZ na “feeder” aerodrom tim čvorištima ? SAD tržište i turisti tek otkrivaju Hrvatsku i ovo je prilika otvoriti im “direktnija/bliža” vrata ne samo Hrvatske, nego i regije. Samo za informaciju, 1979, ZLZ 1,9 mil. putnika, Budimpešta 1979, cca 1,5 mil putnika. Danas ZLZ 2,1 a Budimpešta 8 mil ! Vrijeme je da se prione na posao, jer ako nemaš infrastrukturu, nemaš ni zainteresiranih kompanije koje će te koristiti kao tranzitni aerodrom.

zračne luke Frankfurt, Istambul spominjem budući da su i one izrazile interes za koncesionara, što se čini manje povoljnim za razvoj ZLZ.

A što se sindikata i prava zaposlenih tiče, ja sam za fer play, obostrani. Kao običan građanin koristim usluge ZLZ gotovo 20 godina i nigdje nisam na jednom mjestu vidio toliko neprofesionalnih i nezainteresiranih djelatnika. Dojam se stvara kako su to bubrezi u “loju” – naravno nisu svi takvi, ali takvih da ih je i 20% ruše ugled cijele kuće. najviše ih je u ugostiteljskom dijelu i vrijeme je da ih netko “razdrma/probudi” i da se počnu truditi.
Prvo treba pokrenuti posao, stvoriti proizvod, vrijednost i onda tko je pametan/dobar manager će takve djelatnike znati i nagraditi. Ali kočiti/zahtijevati nešto ne dolazi u obzir.
Porazno je što su sindikati izjavljivali o koncesiji prije par tjedana na HTV-u. ZLZ nije nikakva zlatna koka i teze o izvlačenju novca padaju u vodu, pa jedva zarade 2 mil. eura godišnje. ZLZ tek treba dovesti u red (u ulagačkom smislu, kao i u smislu upravljanja) da bi postao zlatna koka. A naravno zračna luka ostaje gdje je građanima ove zemlje i omogućava razvoj prometa/turizma. Sram me je kako sada izgleda iako su je malčice doveli u red posljednjih 2-3 godine.
Država kao vlasnik = najgori vlasnik, ne zato što je netko pokvaren (iako se i to zna desiti), nego zato što ne postoji tzv,. “ownership”, nikom nije istinski stalo i stalno se netko izmjenjuje u upravi/na vlasti tako da je teško održati strogi kontinuitet nekog ciklusa u smislu strateškog razvoja.

Moja dobronamjerna poruka: veselimo se mogućnosti razvoje/progresije, nebudimo negaivci, namćori, kritizeri kapitalu, pogotovo ne onima koji zagovaraju “traljavost” i tzv. “osrednjost”, a to je ZLZ upravo radi modela poslovanja do sada i bila.

New Report

Close