Porazni rezultati 20ogodisnje promasene strategije poslovanja uz konstantni gubitak. Samo FYI i kako bi vam stvari bile jasnije: bivsi predsedsjednik uprave Ivan Mišetić tuži Croatia Airlines za 5 milijuna kuna izgubljene zarade jer mu je Vlada bila smanjila placu. Eto….firma izgubi svake godine 300M Kuna, a CEO TUZI! firmu da mu duguje novac. Hahaha….To ima samo u Hrvatistanu. U USA bi mu za tu tuzbu nabili nogu u dupe i osramotili ga u novinama. Kakva bahatost tuzit firmu na celu koje nisi uspio zaraditi NITI JEDNU kunu – tuzit ju da ti nesto duguje? To ima sam kod nas.
Slažem se VasIsusK.
S druge strane, ne mogu nego aplaudirati ukidanju mostova poveznica prema zapadu i zauzvrat održavanje linija prema Prištini, Sarajevu itd..
Pa čekajte samo malo, kamo ono mi idemo i gdje težimo? Istoku ili Zapadu??
EDa stvoris dojam o cijeloj toj indusriji u Hvatskoj dovoljno ti je uci u business lounge na Plesu I vidjeti ces kolika se paznja I napor ulaze u business. Sramota, od hrane ima burek o sira, od cuge sugavi Cappy sok od narance …a osoblja najcesce nema nikog. No natrag na temu, CA je imao sanse postati broj jedan na balkanu I svarati zalihe da kad dojde kriza preuzme male kompanije iz okruzenja. Ali nisu imali viziju jer su kompaniju vodili pogresni ljudi. CA u sljedecih 18 mjeseci ide u prodaju a onda kad se ne proda – u likvidaciju. Budale su mislile razvoziti ljude po balkanu u Hrvatskoj u A 319. Naivcine I neznalice. Nemam sto drugo za reci. Odnosno imam: hrana u business klasi im je najgora koju sam ikad dobio, a glavna fora im je pivo Favorit – I to je sve. I paprenjak. Jada jadna.
Kao da Hrvatska nema dobre hrane za ponuditi pa moramo zderati smrdljive paprenjake. Samo zato jer nekom to odgovara . Nikad se tako nece napredovati ni u jednoj firmi pa ni u CA
haha! vidim da ste upoznati sa situacijom u CA.
Poslovati će sve dokle država bude mogla (joj bude odgovaralo) financirati gubitke.
A malo o Plesu:
Br. putnika: cca 2 mil.
Br. zaposlenika: cca 1100
Zračna luka Copenhagen (često sam tamo)
Br. putnika: cca 22 mil.
Br. zaposlenika: cca 1700
Brojke su eklatantne, a da ne govorim koliko se sramim kada dovodim nekoga iz vana, cim vide Pleso misle da su sletili u Kambođu
Usput, znate li kada počinju radovi na rekonstrukciji? Izgleda da je sve utihnulo…
Iskreno ne znam. Nadam se cim prije. Ali znam da nece biti lako. Nadam se da su zemljiste izvlastili i okrupnili – ako je to gotovo, ostalo je zapravo lako. Sto se tice Plesa is usporedbe s Kopenhagenom – to je odlicna usporedba. Recite tu usporedbu njihovm sindikalcima i bacat ce motike na vas i nazvati vas mrziteljem radnika. Ali sutra ce se redovno pojaviti s novim zahtjevom za dodatnih 50 milja iz drzavnog budgeta. Pleso je sad stvar privatnog investitora i mora gradit ili ce platiti penale. A sto se tice CA – jos nije kasno: ali treba posloziti loncice koji su polupani davno i nikad nisu posteno poslozeni. Njima treba vise manjih aviona (manjih=70-80 ljudi) jedno 30-40. Oni mogu cijeli Balkan i Srednju Europu furati uzajamno i prema cvorovima kao sto su Frankfurt, Pariz i Zurich. Sve balkanske zemlje imaju OGROMNU imigraciju koja puno putuje. Do sada CA to nije znala iskoristiti. Ja mislim da je za CA najbolaj opcija equity partner (fond) koji bi uzeo vecinu (e.g. 51% ili vise) i gdje bi drustvenim ugovorom definirali neke stvari (e.g. neke linije koje su od interesa i koje ostaju). Drugo sve promijeniti. Novi management, drugaciji avioni, low cost strategija da si rasire trziste i focus shift s preseravanja po Zapadnoj Europi prema mass market airline-u za Srednju i Jugoistocnu. Tu treba izgraditi utvrdu u cca 5 godina. Samo manageri iz politbiroa to nikad nece razumjeti i ZATO IHH TREBA DRZATI PODALJE OD TE KOMPANIJA. Nadam se da ce se to napokon prihvatiti i da ce se ljudi urazumiti.
U Srednoj i Jugoistocnoj Europi ima preko 100 milijuna ljudi. Ne moze me nitko uvjeriti da tu nema trzista za CA. The only thing to answer is HOW. Ali to pitanje nece odgovoriti ljudi kao sto je Ivan Mišetić i njegovi nasljednici. Njima je EGO prevelik da vide dalje od svog nosa.
Je ga pametujes..kao da je sok i pecivo koje dobiješ glavni problem…ljudi idu sve više lowcost kompanijama i to je jedan od glavnih razloga neuspjeha a u domaćem prometu autocesta im je dosta odnjela, pored toga da smo sicusna zemlja i trziste..neće ni željeznice nikad biti u plusu pa ih moras imat. Svest će se na malu kompaniju sa par aviona i to je to
ms4: ti si neambiciozan. ako je cilj CA da bude mala kompanija koja zivi na drzavnom subsidy-u onda je bolje odmah ju ugasit. Nemas pojma. Flying is a business of scale. Ali sta ja to tebi objasnjavam kad ti tu kompaniju promatras samo u okvirima Hrvatskog trzista (i usporedjujes s cestama). Hrvatska bi trebala biti najnebitnije trziste te kompanije, upravo zato jer smo tako mali. Trziste je izvan Hrvatske – ali vidim da je to tebi science fiction.