Ja vidim obrnuto. Vjerojatno nam dioptrije nisu usklađene.
Kako objasnjujes da je netko danas prosuo 50tis € po asku na 70kn ,a vozarine padaju?!
Da netko tako baca poveci iznos novaca, a po vama moze jos nize kupit. I tome doticnome nisu sve na broju.
Ma ja vidim da nam se netko pokušava igrati Hannisdahla… 😀
Mislim neš ti 50 tisuća eura prometa, to je sve sića i očito se ne da baš mnogo sakupiti ispod trenutne razine. Al kako je problem kupiti, tako je problem i prodati, ako i kad ti specifične ni tržišne okolnosti ne idu na ruku.
Treba gledati širu sliku. Deda nije sam donio odluku niti je uopće odlučivao o strategiji i budućnosti Jadroplova. Meni se vidi da netko drugi vuče konce iz pozadine. Tko, kada, gdje i zašto pokazat će vrijeme. No, treba svakako biti svjestan činjenice da unatoč povoljnijem od tržišnog financiranja dug će dobrano narasti i u tom smislu treba anticipirati njegovu razinu, trošak njegova financiranja i procijeniti taj sklad ili nesklad jer o tome bi u financijskom smislu mogla ovisiti dokapitalizacija. U strateškom smislu, eventualna dokapitalizacija će pokazati tko je igrač u pozadini (ako ga ima) i tek tada će biti jasan smjer i nakane. I da li JDPL postaje public ili će i dalje država (samostalno ili u kombinaciji s tim “nekim”) kormilariti njime. U posljednje vrijeme, ta je “državna šapa na ramenu” išla na ruku kompaniji, no u dugom roku, bojim se da to može završiti uništavanjem, a ne stvaranjem vrijednosti za dioničare, kao i mogućnost da se JDPL da nekome tko ne želi nikakve suvlasnike, a pogotovo one najmanje. To su rizici. Ta nije slučajno ova dionica toliko duboko diskontirana na fer vrijednost. Iako ih ljudi ne znaju opisati ni kvantificirati, osjećaju ih, jer imaju ipak neko prethodno iskustvo “glede mede”…. jel…
pa jednostavno je……onaj što je kupio jućer nema više love, pa sad zajedno sa onima koji imaju dionice nada se da će se opet pojavit neki optimista da mu prodaju skuplje pa čekaju……nešto će doćekat…….kao i ostatak dry bulk marketa…….šanse su 100% da ide rast ako bude sve dobro i 100% da ide pad ako ne bude…….cijeli bi dry bulk mogao ili po stepenicama gore ako bude bdi sreće ili liftom dole ako bude bdi nesreće…….ako fantazije i očekivanja da će Kina dići dry bulk budu ostvarene ide rast a ako “kineske fantzije” i fantazije o manjku brodova nedokazane dry bulk vozarinama propadnu i dogovor sa Australijom smanji ton milje bit će kuku lele i brdo brodova na spotu koji će se gurat da voze sa što manjim minusom koji u konaćnici vodi većem minusu svima……..o daljnjem eventualno crnom scenariju bankrota i dokapa ćemo ako za to dođe vrijeme…….vanjski su brodari maheri u tome……ima do tada još jahanja……to dolazi nakon pada kroz brisani prostor…….Kina je kljuć a kljuć je trenutno u banani……
pa jednostavno je……onaj što je kupio jućer nema više love, pa sad zajedno sa onima koji imaju dionice nada se da će se opet pojavit neki optimista da mu prodaju skuplje pa čekaju……nešto će doćekat…….kao i ostatak dry bulk marketa…….šanse su 100% da ide rast ako bude sve dobro i 100% da ide pad ako ne bude…….cijeli bi dry bulk mogao ili po stepenicama gore ako bude bdi sreće ili liftom dole ako bude bdi nesreće…….ako fantazije i očekivanja da će Kina dići dry bulk budu ostvarene ide rast a ako “kineske fantzije” i fantazije o manjku brodova nedokazane dry bulk vozarinama propadnu i dogovor sa Australijom smanji ton milje bit će kuku lele i brdo brodova na spotu koji će se gurat da voze sa što manjim minusom koji u konaćnici vodi većem minusu svima……..o daljnjem eventualno crnom scenariju bankrota i dokapa ćemo ako za to dođe vrijeme…….vanjski su brodari maheri u tome……ima do tada još jahanja……to dolazi nakon pada kroz brisani prostor…….Kina je kljuć a kljuć je trenutno u banani……
E upravo iz gore navedenih razloga ja izbjegavam cijeli ovaj sektor, ne znajući ništa o tome. Ono što znam je da je risk/reward ratio premalen. Kad se na tome zarađuje, ne zarađuje se ni blizu toliko basnoslovno da bi opravdalo 50%tni i veći rizik (dugo)trajnog gubitka investicijskog kapitala.
Uvijek ćemo ili zaradit ili izgubit. Ili ostat na nuli, ali to je uvijek daaaaleko bolje nego izgubit. Pitanje je samo kad se zarađuje, koliko se zarađuje i kad se gubi, koliko se gubi.
Ako kad zarađujem, zarađujem 10-15%, a kad gubim, gubim 5-10%, s jednakom vjerojatnošću za zaradu i gubitak, recimo 40% slučajeva, izgledi su u biti debelo na mojoj strani, pogotovo u velikom broju “oklada”. Ne samo zbog većih zarada od gubitaka, nego i jer u ovih 20% slučajeva kad sam ostao na nuli – nisam izgubio, što mi popravlja cjelokupnu situaciju.
Da mi je risk/reward takav da mogu izgubiti pola ili zaraditi puta 10, to bih mogao razmisliti pa ući s manjim dijelom portfelja.
Ako je takav da riskiram gubitak pola da bih eventualno zaradio 80 ili 100 posto, po meni to ne vrijedi truda.
Riskirati 5% da bih zaradio 10% ili 10% da bih zaradio 15% je puno bolja igra, pogotovo kad su izgledi 60% u moju korist.
https://radio.hrt.hr/slusaonica/pomorska-vecer?epizoda=202301022015
Kapetan Pavlović spominje 14,8 milja eura natjecaj od fondova za trajekt koji sigurno prolazi samo papiri cekaju, to bi ove godine uz 2 LPG bilo top vijest… Proslo nekako ispod radara. Vjerovatno je to sve uracunato u ovu cijenu 🙃🙃🙃 mi smo efikasnl trziste.
Jdpl sa ovim plinskim biznisom mi se čini dobra priča. Možda je u pozadini nekakva poveznica sa terminalom na Krku pa da se zaokruži u jednu cjelinu. Nemogu se odat dojmu da je Iveku sama od sebe došla ova ideja. Država je radila studije i projekcije za terminal s obzirom da je nedavno Ivica spominjao mirovinske fondove, inu i nekako mi dolazi samo od sebe da bi tu Enna opskrba mogla naći sebe 🤔🤔 odgledat ćemo predstavu do kraja…
Na web stranici 7dnevno nema popisa 110 firmi koje idu u privatizaciju.
Ima li taj spisak u tiskanom izdanju?
Je li na njemu i cca 8 % dionica AP?
Br. 9 u top-10 grabi polako i sigurno, očekujem ga do kraja mjeseca da ce skinuti Br. 4.
Jdpl ce imat odličan Q4 unatoc padu vozarina.
Poštovani Lapad,
Nema popisa 110 tvrtki. Samo se navodi koje bi mogle biti a koje će prestati biti strateške jer je to vjerojatno obećano EU.
Možda na cerp, agenciji za