Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

harpun, 12.09.2022. u 08:35

koliku dobit predviđaš u q3 i 4

Davno sam radio neke projekcije, morao bih to azurirati. Planiram to rijesiti do vikenda pa cemo komentirati.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@mitkko

Kako ovo komentiras

https://simplywall.st/stocks/hr/transportation/zgse-jdpl/jadroplov-dd-shares/news/jadroplov-dd-zgsejdpl-is-very-good-at-capital-allocation-1

Lijepo je vidjeti tako dobre pokazatelje, ali moje skromno misljenje je da taj pokazatelj u ovoj nasoj bransi ne govori puno. Pogledaj na koji nacin se izracunava: EBIT / (aktiva – kratkorocne obveze). Prvo, aktiva, odnosno knjigovodstvena vrijednost kod brodara je nebitna, ne pokazuje stvarnu vrijednost imovine, bitan je NAV. Drugo, valja primijetiti da je ovaj pokazatelj bolji sto je nazivnik naravno manji, a nazivnik ce biti manji sto je kratkorocni dug veci, all else equal. Je li dobro da je kratkorocni dug visok? To je relativno. A recimo hipotetski da uopce nema kratkorocnog duga ali je zato recimo dugorocni ogroman? Sutra vec firma moze reprogramirati dug (smanjit kratkorocbi i ostovremeno povecati dugorocni) ili kao recimo ATPL nedavno napucati aktivu kroz revalorizaciju brodova, itd. Slicna stvar je i sa ROE. Preko noci se taj pokazatelj kozenbitno promijeniti, a da se u poslovanju firme zapravo nista nije promijenilo.

Ja recimo kod brodara pratim P/NAV, EV/EBITDA, FCF, P/E.

Takodjer, ta SimplyWallStreet i njoj slicne stranice su zgodne samo u dijelu da sabiru podatke iz FI i imas ih sve na jednom mjestu, ali ove njihove usporedbe sa drugim firmama, bransom i neke projekcije vrijednosti nitko odgovoran ne bi trebao shvacati ozbiljno. Te stranice, odnosno njihovi algoritmi, jednako tretiraju sve firme neovisno o bransi i njihovim specificnostima, ne gledaju i ne razumiju jednokratne stavke, i slicno, pa onda redovno usporedjuju neusporedivo, a kako automatski generiraju i hrpu slicica i grafova, sve to izgleda jako pametno, ali zapravo je potpuno beskorisno. Koga zanima vise moze uci u pozadinu tih njihovih izracuna i projekcija, imaju u helpu opisanu metodologiju pa ce brzo sve biti jasno.

 

Istu stvar vidim da neki rade na drugom forumu kada usporedjuju recimo Ebitdu jedne ATPL i jedne recimo Podravke ili HT-a… LOL 🙃 Ili dividend yield recimo HTa i ATPL. Suludo. Ili recimo P/E koji uzima u obzir knjigovodstvenu dobit nastalu od revalorizacije vrijednosti brodova i to onda usporedjuju sa drugim brodarima koji nisu radili revalorizaciju. Jel to uopce treba pojasnjavati? Sta to uopce dokazuje? To su kruske i jabuke. To je ili iz potpunog neznanja ili iz nekih sitnih drukerskih interesa. To ce mozda navuci dva-tri nesretnika sa foruma, ali to je sve. Kako je dividend yield jedne ATPL koja “danas je –  sutra nije” usporediv sa jednim HT ili slicnom firmom koja godinama ima stabilno poslovanje i redovno isplacuje predvidivu dividendu?

 

Kako god, zabavno mi je to citati. 🙃

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Novi brod, novi vjetrovi… Deda sprema oraha i meda za zimu izgleda. Ima da nam se digne standard i cijena dionice. Top vijest

Nisam siguran da su forumasi shvatili koliko je kupnja tog broda bila dobar potez, pa cu pokusati ovdje kratko rezimirati sta to znaci za nas dionicare.

.

LPG brod je kostao 25,15M USD. Za njega su odmah osigurali dugorocni najam kod Mitsubishija na 3 godine, plus jos 2 u opciji. Btw., imaju u planu kupiti jos jedan takav brod nagodinu, ali necemo sada o tome.

.

Na skupstini su prezentirali podatak da je povrat te investicije 8,5 do 9 godina, a usmeno su komentirali da je povrat investicije 12,5% godisnje, sto bi bilo 8 godina. To je neto prihod 0,125×25,15M=3,14M USD godisnje, odnosno 8.700 USD dnevno. Ali ajmo konzervativno reci i da je povrat za tu jednu godinu duzi, sto je onda neto prihod 2,80M USD godisnje. To bi bila nekakva EBITDA tog broda (ali bez “I” jer je navodno trosak financiranja vec uracunat u tih 8 godina).

.

Brod se amortizira na 25 godina, dakle godisnja amortizacija ce iznositi oko 1M USD.

.

Zakljucak je da ce godisnja neto dobit samo od ovog broda biti oko 2,14M USD, odnosno 13,5M kn, sto daje neto dobit po dionici od gotovo 8 kn. U varijanti povrata od 8 godina EPS je odlicnih 10 kn.

.

Rekao bih da je ovo stvarno bio odlican potez Uprave. Samo ovaj jedan brod ce garantirano donositi 8-10 kn dobiti po dionici godisnje.

.

Ali da ne zaboravimo, imamo i ovaj drugi dugorocni (petogodisnji) ugovor sa CIOS-om za bulker Split koji, prema rijecima Uprave, ima po tom ugovoru TCE oko 20.000 USD dnevno (taj iznos varira ovisno o trenutnoj cijeni goriva, ali vidimo da je unazad mjesec-dva i cijena goriva jako pala pa je ova cifra sada i veca). Ali ajmo racunati sa 20k USD, to generira godisnju neto dobit od oko 7,0k USD dnevno, odnosno oko 19 M kn godisnje, sto je oko 11 kn po dionici!

.

Zamislimo sada da sljedecih godinu-dvije u najgorem slucaju svi ostali brodovi budu plovili sa nulom (sto futuresi na dasnji dan sugeriraju, prosjecne TCE vozarine za kalendarsku 2023 godinu su dosta niske – futuresi su vec uracunali recesiju u svijetu). I u tom slucaju bi JDPL zbog ova dva broda u dobrom dugorocnom najmu ostvario dobit od cca 20 kn po dionici, odnosno oko 30 milijuna kn! To je P/E od oko svega 3!

.

Dakle, cak i u slucaju velike recesije u svijetu i tog crnog scenarija niskih vozarina JDPL ce samo temeljem ova dva ugovora ima EPS od cca 20 kn.

.

Kada se tako postave stvari onda ova cijena dionice od oko 60 kn i u tom crnom scenariju recesiju izgleda jako jeftino.

.

Tu naravno ne smijemo zaboraviti niti jako visoki NAVps koji podrzava cijenu. P/NAV je trenutno oko 0,26!

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Zanimljivo je i da je Uprava prilicno dobro tempirala potpisivanje tih odlicnih dugorocnih ugovora, taman na vrhuncu vozarina. Ti super profitabilni ugovori ce sada osigurati stabilnost poslovanja u ovom sljedecem, vjerojatno dosta turbulentnom razdoblju.

.

Zanimljivo je za primijetiti i da ce sa ovim novim brodom JDPL imati flotu od 6 brodova, od cega su 2 na dugorocnom ugovoru. Ako to usporedimo sa ATPL koja ima 12 brodova, od cega 4 na ugovorima, dolazimo do zanimljive cinjenice da su ova oba brodara sada jednako izlozena spotu (66% brodova), odnosno imaju jednako (ne)konzervativan pristup.

.

JDPL je sve ove prijasnje godine sa cijelom flotom bio konstantno na spotu (ili kratkorocnim TC ugovorima) sto se pokazalo losom odlukom jer su vozarine padale sve nize a firma zbog toga zbrajala sve vece gubitke, dok je ATPL imala uglavnom stalno 50% flote na dugorocnim ugovorima pa je time bila manje izlozena turbulentnom spot trzistu.

.

Ove godine je ATPL pocela igrati riskantnije, povecala je izlozenost spotu, dok je JDPL sa novom upravom pocela igrati skroz suprotno, konzervativnije.

.

Bit ce zanimljivo pratiti kako ce se stvari dalje odvijati. Buduci da nam dolazi recesija i vozarine su gadno posrnule, nije tesko primijetiti da se, barem za sada, ovaj JDPL-ov pristup pokazao smislenijim.

.

Koliko je to bio vizionarski potez Uprave a koliko sreca, ne znam, ali sjecam se da je Pavlovic od prvog dana kada je dosao u firmu poceo pricati da treba diverzificirati flotu, stabilizirati poslovanje, smanjiti izlozenost jako volatilnom dry bulku (sto diverzifikacijom flote, sto boljim ugovorima) i slicno. Za sada radi kako je govorio.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Da, samo nemaju divku i nepoznanica je dokapitalizacija ili prodaja drzavnog udjela. Te 2 stavke kad bi se razjasnile cijena bi bila odavna preko +100 mada ovaj jadroplov pod Pavlovićem ima jasan smjer. Teško je bilo što prognozirati na ovako ludom tržištu…

Samo neka Pavlovic stabilizira firmu, dokap onda nece vise biti problem. Naime, najveci problem kod tog dokapa je bila bojazan da ce drzava to nekako zamuljati, ostetiti postojece i male dionicare i predati firmu nekom svom podobnom u bescijenje.

.

Pavlovic za sada radi sve potpuno suprotno od onoga sto bi se ocekivalo u slucaju gore opisanog podmuklog plana. Povecao je transparentnost,  jasno komunicirao ciljeve, podigao profitabilnost, diverzificira i stabilizira prihode, razduzuje se i povoljno refinancira dug, cak se obvezao u novom dokapu dati pravo prvenstva postojecim dionicarima. Dakle, sve kako bi se jedan odgovoran direktor trebao ponasati, u maniri “dobrog gospodara”.

.

Dokap sam po sebi nije uopce losa stvar, dapace, dokle god su prabila i ciljevi jasni i transparentni i ne ide se na stetu postojecih dionicara.

.

Ovaj planirani dokap ce, uz sve ostale benefite koje svjezi kapital u jednoj takvoj firmi donosi, donijeti i veliki dodatni benefit – dokapom ce se firma privatizirati pa necemo vise morati razmisljati o utjecaju drzave/politike na poslovanje. Time ce se maknuti ta nepoznanica, taj veliki uteg koji koci otkljucavanje cijene na ovoj dionici.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@BabaLuji

 

Sto se tice dividende… nitko ne kupuje bulkere zbog dividende. Sta bi ti ovdje uopce znacila dividenda? Kako je dividenda pomogla jednoj ATPL? Meni se cini da bi bilo bolje da uopce ni nisu izglasali dividendu, u svakom slucaju ne ovakvu dividendu.

.

Nece dividenda ovdje privuci institucionalne investitore, a to je ono sto je pozeljno u svakoj dionici, oni dizu likvidnost i podrzavaju cijenu. Institucionalci traze stabilnost i predvidivost profitabilnog poslovanja, a sto onda posredno podrazumijeva i dividendu.

.

Ovakva dividenda na ATPL je nesto skroz drugo, a da stvar bude gora, ta dividenda je bitno niza u odnosu na druge strane brodare sa kojima se ATPL voli usporedjivati pa onda to sve skupa izgleda jos… (ne znam kako da se izrazim a da nekoga ne uvrijedim)… tuznije.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Sa većinom se slažem, divka meni ne bi značila ništa ali bi privukla nove kupce i donijela makar neki povrat. Ovako nema prometa a ni cijene. Sve dobro pojašnjeno vezano za novi brod i ove kombinacije sa starim željezom sa Pripuzom. Problem je što cijena ne reagira na ništa pa tako ni na Marka Marulića. Stoju smo odavno trebali prijeći s obzirom na sve ali to je zse…

mitkko, 11.09.2022. u 19:48

BDRY je probio downtrend liniju i sada se konsolidira, gradi momentum za nastavak. Na grafu sam detaljnije naznačio neke zone interesa (9,02 i 12,10). Ovisno o tome kako cijena bude reagirala na tim razinama, znat ćemo koji je navjerojatniji sljedeći korak.

.

BDRY danas lijepo napreduje, trenutno je +11% (tijekom dana je u jednom trenutku bio i na +14%).

.

Zadnjih dana smo gledali konsolidaciju nakon probijanja downtrend linije, proboj, pa retest zone 9,00, a danas gledamo nastavak tog kontratrenda… zapravo sve prema očekivanjima kako sam ranije opisao. Cijena prilično dobro prati ovu moju projekciju na grafu.

.

U zadnja dva tjedna BDRY je napravio više od +50%. Sljedeći target je 12,10, što je oko 20% više.

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.
You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

mitkko, 19.09.2022. u 22:48

@BabaLuji

 

Sto se tice dividende… nitko ne kupuje bulkere zbog dividende. Sta bi ti ovdje uopce znacila dividenda? Kako je dividenda pomogla jednoj ATPL? Meni se cini da bi bilo bolje da uopce ni nisu izglasali dividendu, u svakom slucaju ne ovakvu dividendu.

.

Nece dividenda ovdje privuci institucionalne investitore, a to je ono sto je pozeljno u svakoj dionici, oni dizu likvidnost i podrzavaju cijenu. Institucionalci traze stabilnost i predvidivost profitabilnog poslovanja, a sto onda posredno podrazumijeva i dividendu.

.

Ovakva dividenda na ATPL je nesto skroz drugo, a da stvar bude gora, ta dividenda je bitno niza u odnosu na druge strane brodare sa kojima se ATPL voli usporedjivati pa onda to sve skupa izgleda jos… (ne znam kako da se izrazim a da nekoga ne uvrijedim)… tuznije.

A bolje se ni nemoj izražavat jer si ti uvalio novce u nelikvdnušu koja se ne ponaša kako si očekivao. Treba biti posebno naivan kao što je sitna buranija oko ATPL da pomisliš da možeš sa 5 dionica imati jedanaka prava kao netko tko ima 10% kompanije.

A ovo o institucionalcima je još veća glupost. Barem ako si mislio na ove domaće. Oni kupuju samo gdje im politika naredi ili gdje mogu ostvariti ali baš ono, osobnu korist. Sve ostalo je bzvz.

Obzirom da je JDPL državna, sakupi još više dionica kad vjeruješ u institucionalce i znaš kako oni rade, pa se potrudi i na skupštini biti dovoljno grlat da ga politika ne uvali, po dobrom starom običaju.

New Report

Close