JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Brodovi stariji do 25 godina nemaju šta drugo nego otići u rezalište. Svaki brod koji nije na nekom dugoročnom ugovoru trenutno stvara gubitak. Što se tiče novih brodova, tu ima ekonomskog smisla čekati u nadi da će cijene porasti. Ali stari brodovi nemaju šta čekati, za koju godinu dok tržište poraste će ionako biti za rezalište. Čemu ih držati sad i raditi sa gubitkom?
Prema Eagle Bulk Shippingu nekih 17% ili 1200 sub-panamax brodova u svijetu je starije od 25 godina. Pretpostavljam da su mnogi od tih brodova već na putu za rezališta, slično kao i Karolina i Hana od Lošinjske plovidbe.

Bojim se na me ponekad uhvati pozitivna euforija, ali da je Frankie u pravu!

Frenkie, ne slažem se s time da ATPL bolji od JDPL jer ima bolje rezultate u 2012. Na temelju tih rezultata je teško reći tko je bolji, iz razloga što je ATPL prodala 4 broda i za njih dobila 145 mil. kuna (gotovo polovica ukupnih prihoda brodarstva). Ja iz njihovog izvještaja ne mogu iščitati koliko je išlo na trošak vezano uz tu prodaju, odnosno koliki je bio efekt na dobit. Npr. Tankerska je prodala 3 broda i lijepo u izvještaju napisala da je efekt tih prodaja na dobit bio plus od 100 mil. kuna.
Inače, meni važnija stvar od trenutne profitabilnosti (koja može ovisiti o jednom dobrom ugovoru koji možda baš sad ističe – na žalost naši brodari ne prate praksu stranih brodara koji svi do jednog izvješćuju o tome koliki su im ugovori i za koje razdoblje ugovoreni) je omjer neto duga i vrijednosti flote. Izračunao sam da je taj omjer kod JDPL 40%, TNPL 65%, ATPL 90%, a ULPL 100%.

I danas bdi malo gore…jel to dobro za JDPL ili ne?????????
Baltic Dry Index (BDI) +26 1011

Doviđenja JDPL, prodao sve danas, s ogromnim gubitkom. Nemam više živaca gledati ovo mrcvarenje, 4 godine mi ova dionica vadi mast. Sad kad sam ja izašao, očekujte skok na bar 220.


Frenkie, ne slažem se s time da ATPL bolji od JDPL jer ima bolje rezultate u 2012. Na temelju tih rezultata je teško reći tko je bolji, iz razloga što je ATPL prodala 4 broda i za njih dobila 145 mil. kuna (gotovo polovica ukupnih prihoda brodarstva). Ja iz njihovog izvještaja ne mogu iščitati koliko je išlo na trošak vezano uz tu prodaju, odnosno koliki je bio efekt na dobit. Npr. Tankerska je prodala 3 broda i lijepo u izvještaju napisala da je efekt tih prodaja na dobit bio plus od 100 mil. kuna.
Inače, meni važnija stvar od trenutne profitabilnosti (koja može ovisiti o jednom dobrom ugovoru koji možda baš sad ističe – na žalost naši brodari ne prate praksu stranih brodara koji svi do jednog izvješćuju o tome koliki su im ugovori i za koje razdoblje ugovoreni) je omjer neto duga i vrijednosti flote. Izračunao sam da je taj omjer kod JDPL 40%, TNPL 65%, ATPL 90%, a ULPL 100%.

Nazovite me površnim ali u situaciji s vozarinama kakva je sada meni je osobno na prvom mjestu omjer prihoda i kratkoročnih obveza. Ne želim niti primirisati brodarima kojima su prihodi manji od ukupnih kratkoročnih obveza. Svi takvi ovise o bankama ili ostalim vjerovnicima i nisu u mogućnosti biti vladari svoje sudbine.
Primjerice, JDPL ima kratkoročne obveze 188 mil kn, a godišnji prihodi će biti nešto iznad 200 mil kn što znači da su vrlo teškoj situaciji te da će ili morati prodavati brodove ili refinancirati obveze. ULPL je u katastrofalnoj situaciji jer na 220 mil kn prihoda imaju kratkoročne obveze 237 mil kn, a da ne spominjemo da su prije šest mjeseci kratkoročne obveze bile 437 mil kn. Očito još uvijek imaju podršku banaka i uspjeli su dobar dio refinancirati, vjerojatno su dio smanjili i prodajom broda ali pitanje je koliko će još dugo to moći raditi jer brodovi koje prodaju su sve mlađi i mlađi. Kod ULPL ima još dosta stavki iz bilance koje mi nisu baš potpuno jasne ali o tom potom. ATPL je među njima u daleko najboljoj situaciji. Na vrijeme su refinancirali kratkoročne obveze i one sada iznose samo 107 mil kn i smanjuju se konstantno. Na kraju 2010. su one bile čak tri puta veće. Jedini su pravovremeno povukli pametne i logične poteze, riješili se balasta, avio kompanije i usputnog hotela i nekih brodova, posvetili se core biznisu, a istovremeno nisu odustali od modernizacije flote. Prihodi su im oko 500 mil kn i za njih mi je jedine apsolutno jasno da mogu sami gospodariti svojom sudbinom i još dosta vremena izdržati bez obzira na poslovanje s gubitkom. TNPL izgleda na prvi pogled još bolje ali to je priča za sebe.
Da moram rangirati ATPL (moj favorit) i TNPL bi bili ipak puno puno ispred JDPL i ULPL. Trenutna cijena je kod brodara ipak sada sporedna stvar jer se svi od reda bore za preživljavanje pa podatak da li se trže na 0,15 ili 0,20 booka i nije nešto pretjerano bitno.


Primjerice, JDPL ima kratkoročne obveze 188 mil kn, a godišnji prihodi će biti nešto iznad 200 mil kn što znači da su vrlo teškoj situaciji te da će ili morati prodavati brodove ili refinancirati obveze.

Što se JDPL-a tiče analizu bi trebalo korigirati. Na strani 53 revizorskog izvješća za 2011. imaš cijelu stranu o odnosima JDPL-a sa povezenim osobama, konkretno sa državom koja je većinski vlasnik. Potraživanja od države za gradnju brodova iznose 138,6 mil. kuna, a obveze prema Brodosplitu iznose 121,4 mil. kuna. Citaram tekst: ”Podmirenje obveze prema Brodosplit –Brodogradilištu ovisno je o naplati potraživanja od države.” Dakle, JDPL je tu samo posrednik. Kad lova stigne, proslijediti će se Brodosplitu. Tako da tih 121,4 mil. kn možeš slobodno maknuti iz analize.
Kratkoročne obveze JDPL-a prema bankama iznose 38 mil. kn. Inače, u njihovom revizorskom izvješću ima detaljno objašnjeno koliki su krediti, kad se moraju vratiti, te što je dano kao hipoteka.

Što se tiče ATPL – 145 mil. kuna prihoda se odnosi na prodaju brodova. Dakle, i to možeš maknuti iz analize. Još veće prihode od prodaje brodova u 2012. imala je TNPL. JDPL nije ništa prodao ove godine.

BDI nastavlja sa rastom, sada su se pridružili panamaxi i supre, ovo bi mogao biti prijelomni trenutak. Mislim da je vrijeme za ukrcaj, prije nego počne rasti 15 kuna dnevno.


BDI nastavlja sa rastom, sada su se pridružili panamaxi i supre, ovo bi mogao biti prijelomni trenutak. Mislim da je vrijeme za ukrcaj, prije nego počne rasti 15 kuna dnevno.

Eh, naši brodari su značajno podcijenjeni u odnosu na grčke, od kojih je pola pred bankrotom. Oni koji nisu pred bankrotom trže se na minimalno 75% NAV-a. TNPL, ATPL i JDPL trže se između 25 i 35% NAV-a. Ne znam zašto bi grčki brodari trebali biti 2 do 3 puta skuplji od hrvatskih.


Što se tiče ATPL – 145 mil. kuna prihoda se odnosi na prodaju brodova. Dakle, i to možeš maknuti iz analize. Još veće prihode od prodaje brodova u 2012. imala je TNPL. JDPL nije ništa prodao ove godine.

….mislim da je ATPL dobila 100mil kuna za 4 broda, a ne 145 mil



Što se tiče ATPL – 145 mil. kuna prihoda se odnosi na prodaju brodova. Dakle, i to možeš maknuti iz analize. Još veće prihode od prodaje brodova u 2012. imala je TNPL. JDPL nije ništa prodao ove godine.

….mislim da je ATPL dobila 100mil kuna za 4 broda, a ne 145 mil
[/quote]
Ima u novčanom toku 147 mil. kuna primitaka od prodaje materijalne imovine, ali moguće da se dio odnosi na hotele.



BDI nastavlja sa rastom, sada su se pridružili panamaxi i supre, ovo bi mogao biti prijelomni trenutak. Mislim da je vrijeme za ukrcaj, prije nego počne rasti 15 kuna dnevno.

Eh, naši brodari su značajno podcijenjeni u odnosu na grčke, od kojih je pola pred bankrotom. Oni koji nisu pred bankrotom trže se na minimalno 75% NAV-a. TNPL, ATPL i JDPL trže se između 25 i 35% NAV-a. Ne znam zašto bi grčki brodari trebali biti 2 do 3 puta skuplji od hrvatskih.
[/quote]
Prvo bi trebali svi naši brodari porasti barem za 100% da dođu na razine grčkih i onda s njima lijepo rasti kako raste BDI.
A Jadroplov će izgleda vrlo brzo biti privatiziran. http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Nova-privatizacija-Dugove-u-zdravstvu-drzava-kani-sanirati-prodajom-svojih-tvrtki
Eto, a cijena niti 60 kn. Ako ovo ne poraste tamo negdje do nove godine, prodat ću sve dionice jer će to biti dokaz da nemam pojma o ovom.

Ako ovo ne poraste tamo negdje do nove godine, prodat ću sve dionice jer će to biti dokaz da nemam pojma o ovom.

Samo opušteno . Nema potrebe za davanje nikakvih zavjeta.
Svi mi koji smo zapeli na TK , smo u orahovoj ljusci na olujnoj pučini.
Prebacivat’ si sad da ne upravljamo dobro ljuskom je besmisleno.
Treba izdržat’ . I preživit’.


Takodjer dalo bi se usporedjivat mozda TNPL i ULPL jer oba brodara imaju brode kako za rasuti teret tako i tankere.

I oba su gradila kod kuće za razliku od ATPL. Drugim riječima na ATPL nije djelovao politički reket što je puno pošteniji odnos prema vlasnicima/dioničarima.I njima je bio upučen sirenski zov gradimo domaće (nema veze šta je skuplje) ali su se oni ko Odisej vezali za jarbole.[emo_namigusa]

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

New Report

Close