I ako kupimo skupe borbene zrakoplove, ostaje jedno veliko pitanje

Naslovnica Forum Komentari članaka I ako kupimo skupe borbene zrakoplove, ostaje jedno veliko pitanje

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

A kolika je provizija!!!!!!!!???

“Brzo dok smo još na vlasti!”

T-X nije laki lovac, već trenažni avion u razvoju koji ni ne zadovoljava TT zahtjeve HRZ-a. Plus što Hrvatska nema mnogo vremena s obzirom da migovi imaju resurs do 2023-24.

Buy When There's Blood In The Streets

Hrvatska treba uzeti 6 jednosjeda i 2 dvosjeda novih F-16V, i mirni smo idućih 40 godina. Čak niti kombinacija sa 8 F-35 ne bi bila puno skuplja.. Što se pilota i osoblja tiče, lagano se izračuna koliko stoji njihova obuka, i onda puta dva, koliko stoji i obuka čovjeka koji će ih zamijeniti. I to se fino stavi u ugovor, pa ako Katar želi pilota, neka iskešira 5 milijuna dolara i vozi Miško. Nema više džabe niti iz Hrvatske.

RH je 1999. kupila pet američkih FPS-117 radara za nadzor zračnog prostora. U punu vojno/civilnu upotrebu ušli su tek 2008. (a MORH je tada imao veće ljudske resurse nego danas). Analogno, za pet F-16 (koji su puno sofisticiranija i zahtjevnija oprema) trebat će nam barem 15 godina. Drugim riječima, promašena investicija već u startu.

Hr nemoze odluciti ni koje rijeci se smiju izjavljivati u javnosti, a kamoli ovakva stručna tema je SF.

Sto nismo uzeli one jeftilen korejske avione i dogovorili s koreancima offset u vidu koristenja nasih luka umjesto Kopra ili Trsta? A onda smo te jeftine avione mogli raubati za vjezbu pilota i air-policing.. te onda za par godina se isprsiti za pola eskadrile F-16 block 70/72 ili cak F-35. Mi nismo Austrija, Madjarska, Ceska ili Slovacka, pa da nemamo vanjskih opasnosti

Za naše potrebe migovi su najbolje rješenje

Hrvatska živi u vrlo opasnom okruženju i pitanje je dana kada će sve eksplodirati. Valjda smo naučili nešto iz povijesti, prema tome treba kupiti 15 novih kvalitetnih aviona koliko koštalo da koštalo. Onaj tko kaže da nemamo novca taj laže, dovoljno je pogletati samo turistički promet koji svake godine iznosi 12 milijardi eura, pametnome dosta.

Sam pocetak teksta gdje se postavlja teza da ce se kupovinom ovih ili onih aviona drzava ‘ZAMJERITI’ nekome jasan je pokazatelj kakve lose, kvarne, nepotisticke I sluganske/klijentelisticke vrijednosti prevladavaju u HR drustvu. Sta se ima netko nekome zamjeriti ako kupuje ovaj ili onaj proizvod. Pa valjda placas svojom lovom pa mozes kupiti sto hoces I kada hoces. Naravno ako imas love. A tu je zapravo pravi problem s nabavom: nema se love. Clanak je promasen I umjesto da se bavi analizom troskovnih alternativa iz aspekta drzavnog budzeta (npr ako ustedimo na ovome, tome I tome – onda mozemo kupiti avione) – postavlja tezu da ce mozda jednom biti dostupan jeftiniji avion bez ikakvih informacija o karakteristikama tog nekog novog aviona. Za info: Saab Gripen E, kosta izmedju 30 i 60 M USD. Dakle ako je 50 M, 8 komada bi nas kostalo oko 400 M + 100 M support, training I oprema. Za 500 M se ima rjesenje. Gripen E je 3x jeftiniji operativno za letenje od F16 Fighting Falcona. Gripen E dizajniran je da rusi Sukhoi 27, 30, 35 pa je kao takav I opasan pandan MiGu 29 koji ima Srbija. Mi 500M USD mozemo odplatiti u 10 godina I drzavni budget to moze podrzati. I vojni piloti ne bi trebali biti placeni 1500-2000 USD mjesecno. Za takav posao 3000-3500 USD se moze platiti I drzava to moze podrzati. Cijela farsa I drama samo pokazuje koliko nam je zemlja slaba I neodlucna. Cak I sa relativno karakterno jakim ministrom sustav zbog raznih lobista ne moze zacrtati jasan smjer i izvrsiti planove.


Za info: Saab Gripen E, kosta izmedju 30 i 60 M USD.

U kojem to svijetu?

Buy When There's Blood In The Streets

Komentar je na dobrom tragu.

Koliko ima smisla nabavljati samo 8 aviona i glumiti neku zračnu snagu.

Od tih 8:
– dva su trenažni dvosjedi za obuku.
– Dva moraju biti lovački par “on alert” za presretanje tj. za “air policing”.
– Dva moraju biti u rezervi za air policing (ne želimo da lažna uzbuna digne lovački par, pa da za pol sata uleti stvarna opasnost, a avioni su na “bingo fuel” ili u zraku na krivom kraju države).

I što ostaje za stažna letenja, operativne vježbe, vježbe gađanja, presretanja itd…

2 aviona ?

Gdje je tu još rezerva za periode redovnih remonta – i kraćih (nekoliko dana) i dužih (nekoliko mjeseci). Na čemu će piloti letjeti neki minimum od 150 sati leta godišnje ?.

Bolje kupit 24 trenažna aviona poput T-X pa da piloti lete i skupljaju znanje i iskustvo, nego 8 ili 12 “najboljih i najjačih”. U slučaju općeg ozbiljnijeg rata iovako će nam amerikanci dati avione a naše ćemo poslat na par mjeseci na obuku za konkretan model u USA – Ameri imaju više aviona nego pilota.

A drugi način imat ćemo “zračne snage” u kojima će biti možda 10 pilota koji su se sposobni dignuti i sletiti sa nadzvučnim avionom sa prosjekom godišnjeg naleta od otprilike 20 sati.
Ameri su nedavno digli paniku kad im je prosječni nalet vojnog pilota pao ispod 120 sati godišnje sa ciljem od 240 sati.

Loki


A kolika je provizija!!!!!!!!???

"Brzo dok smo još na vlasti!"


Pa nije Krstičević Kotromanović!

Mnogi hrvatski ljevičari sve više podsjećaju na golubove. Ima ih puno, ne služe ničemu, a prije nego odu sve zaseru.

New Report

Close