Hajdaš Dončić: Autoceste se ne prodaju već iznajmljuju

Naslovnica Forum Komentari članaka Hajdaš Dončić: Autoceste se ne prodaju već iznajmljuju

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.


Glupo je i gotovo ….naime oni misle dobiti oko (najviše) 3 milijarde eura a ostatak oko 1 milijarde bi išlo kao državni dug …..trenutni prihod im je oko 1.9 milijarde kuna ili oko 250 mil € kojim mogu bez problema servisirat taj dug tj. ovo što bi dobili od koncesionara ali kamata na novi kredit kojim bi pokrili stari krediti ne bi smijela biti veća od 3-4 % …….. neke bi trebalo "poljubiti u guzicu za to" ….. nije to strašna cijena puno njih je dalo život i zdravlje za "LIJEPU NAŠU"

Hrvatske autoceste d.o.o. imaju poslovni prihod od cestarine 1,36 milijarde kuna a rashodi su im 3,5 milijardi kuna (kamate na kredite 980 milijuna, trošak održavanja 410 milijuna, trošak zaposlenih 390 milijuna, itd). Još 1,4 milijarde dobiju iz proračuna na ime poreza (ili za naivce to se zove trošarina na gorivo). Trenutni dug je oko 22,66 milijarde kuna, uz kamatnu stopu od 3,58%. Gubitak prošle godine je 700 milijuna kuna.

Prema tome, trenutni poslovni prihod (bez pljačke svih koji kupuju gorivo, tj trošarina) ne pokriva niti kamate na kredite + plaće, a o otplati glavnice kredita ne možeš ni sanjati (cca 2,5milijarde kuna godišnje glavnice).

Za ove retardirane koji slušaju populiste i uhljebe umjesto da pronađu financijsko izvješće koje je javno dostupno, iznajmljivanjem se dobije to da se kešom zatvore kreditne obaveze i više nemaš godišnji trošak od 980 milijuna kuna kamata, a više te ni 2,5milijarde kuna glavnice ne čeka da ju otplatiš svake godine.

Da bi ovakve autoceste bile isplative, cestarina bi se trebala povećati 3x i to pod uvjetom da se ne smanji promet. Trenutno svi koji kupuju gorivo, bez obzira da li se voze autocestom ili ne, subvencioniraju one koji koriste autocestu a prije svega strane turiste koji zahvaljujuci tome placaju manju cestarinu. Za ne povjerovati je koliko ste retardirani kad radije izdvajate krvavo zaradjeni novac da bi drugi placali jeftiniju cestarinu, samo zato da se nekakva gomila asfalta moze zvati NASOM.

autoceste su leglo lopovluka i ne da ih treba koncesionirati nego darovati strancima. pa zapravo, kakvo darovanje – one i jesu u vlasništvu stranaca jer oni su vjerovnici, a ne mi.

...povijest se ponavlja...

Jedino nastoje “monetazirati” Dalmatinu da bi lagodno živjeli 12 mjeseci do izbora.
A šta će prodati druge godine da bi dobili 3 miliarde za lagodni život na vlasti ?

Odmah , isti tren političari moraju početi reforme !

Isti tren moraju početi trošiti samo zarađeno !

A ako neznaju nek raspišu IZBORE !

.

@fantom
Mi ćemo platiti te dugove ovako ili onako nije to INA-a pa da može otkrit neko naftno-plinsko polje vridno x milijardi ka šta smo i otkrili zamisli niti godinu nakon ulaska MOL-a u INA-u a kad smo ih otkrili mogli smo ih bar zaštititi onih preostali 75 % i samim time platiti ove puste auto-ceste a da smo ostavili PETROKENIJU I DIOKI u sastavu INA-i mogli samo imati srednjoevropskog igrača koji bi kupija MOL a sad imamo likvidiran DIOKI i PETROKEMIJU na kolinima a INA rasturena …A ZAMISLI ŽELJELI SU SVE NAJBOLJE
Sve je to bilo po nekim računicama vrlih ekonomista rascjepkaj pa prodaj. Da su imali malo srca od onih koji su krvarili nikad to ne bi napravili.
Auto-cestu od Bosiljeva do Splita je početa za vvrime koalicijske vlade od 2001 iako se znalo da je neisplativa.
Problem je RJEŠAVA refinaciranjem dugova i odgovornosti uprava.Za dugove treba imati vjerodostojnost a zs pravu upravu trebaš raspisati javni natječaj i dovesti sposobne a ne podobne (ma makar bili i stranci jer ćemo ovako dobiti strane vlasnike i NAŠU UPRAVU isto ka i banke ) i strogu kontrolu.
Onaj ko to ne može osigurati ne bi treba biti na vlasti…..ma koja bila

….cifre koje spominjem su od našeg ministra

SHVATI DA ĆEMO MI TO PLATIT OVAKO ILI ONAKO …………..PROBLEM JE U UPRAVLJANJU

DAJ PET !!!

@mikro

Ne znam da li imas kakve prihode ili ti s parama upravlja mama, no probaj si zamislit situaciju da imas prosjecnu placu recimo 5000kn, i svaki mjesec moras platiti 8000kn glavnice kredita plus 3500kn kamata. Plus, nemas tetu u argentini kao Thompson da ti pokloni pare kojima bi otplatio dugove. Bez rezija, bez hrane, bez svih ostalih troskova koje imas. E u toj situaciji su autoceste.

I onda se pojavi netko tko ti ponudi otplatit sve kredite ako mu prepustis radno mjesto no ti si dao guze nekom lokalnom mocniku da bi dobio to radno mjesto i sad si emotivno vezan za njega, pa ti je tesko pomiriti se sa cinjenicom da si peder. E to je tvoja situacija.

@fantom
Ti imaš intelekt zla ….isto ka i ovi kojim se diviš i čiji si simpatizer
Nadam se da će te takvi pratit u tvojim pothvatima …
Nije tebi majka kriva nego ideologija
To je tvoj problem.

DAJ PET !!!

A sto bi rekli zagovornici refinanciranja na cinjenicu da je kod HAC-a
-cak 92% ukupnog iznosa kredita uz kamatu u rasponu od 1%-6%
-cak 27% ukupnog iznosa kredita uz kamatu manju od 2%

Bi li tada bili blize zakljucku da je ponderirani prosjecni trosak postojeceg duga veci ili manji od yield-a na 10godisnju drzavnu obveznicu?

Da ‘ne serem’ previse, kratki zakljucak

Kad odgovorite na onih 20-tak pitanja, dodjete do zakljucka da je jedina teoretski moguca alternativa monetizaciji:

nove banke refinanciraju manji dio postojecih kredita (dulji/povoljniji rok dospijeća i dinamika placanja uz visu kamatu)
+stare banke refinanciraju dio postojecih kredita (dulji/povoljniji rok dospijeća i dinamika placanja uz visu kamatu)
+refinanciranje dijela kredita izdavanjem drzavne obveznice na 10g (ne postoji interes investitora za obveznica s duljim dospijecem; kada bi postojao interes, trosak duga bio bi veci sto je dulje dospijece)

To je najpovoljnija alternativa monetizaciji, ali je opet skuplja.

PS atlantia ce se financirati kombinacijom duga i vlastitog kesa. Kod nekih akvizicija su koristili i vlastite dionice, ali to su bile akvizicije tvrtki a ne koncesije.
pps da, bolje je dati da upravlja onome tko se time bavi. Vlade rh, sve da i zele restrukturirati autoceste ili bilo koju drugu drzavnu tvrtku, nisu sposobne uspjeno provesti restrukturiranje. Nerealno je ocekivati da ljudi koji vecinom nemaju vise od 3g radnog staza-da su takvi u stanju upravljati, a kamoli provoditi kompleksna restrukturiranja. Dokaz tome su sve druge drzavne tvrtke- ne stvaraju nikakvu dodanu vrijednost, neefikasne,neinovativne, neprofitabilne, nekonkurentne, drustveno beskorisne i stetne.

To je najpovoljnija alternativa monetizaciji, ali je opet skuplja.

Najbolja alternativa je da se firme koje upravljaju autocestama pretvore u dionicka drustva a dionice tih drustava ponude hrvatskim gradjanima. 23mlrd kuna podijeljeno na 4 200 000 stanovnika to je kikiriki od 5500kn po glavi. S obzirom da se ja odricem svog prava na kupnju dionica a vjerujem i ostalih 3 650 000 gradjani koji nisu potpisali za referendum, na preostalih 550 000 to iznosi 42 000kn po glavi. Ako su toliko uvjereni da je firma profitabilna, neka fino uloze pa nek zarade.

Da, znam da se salis jer je to nerealno.

Kada bi se HAC i ARZ prodavali i valuirali kao tvrtke
-ukupna sadasnja vrijednost buducih novcanih tokova bila bi negativna ili blizu nuli
-cak i pod pretpostavkom pozitivnog novcanog toka u terminalnoj godini, vrijednost equity-a bila bi manja od 0.

U prijevodi, vlasnik bi kupcu morao platit da kupi te tvrtke:)


Da, znam da se salis jer je to nerealno.

Kada bi se HAC i ARZ prodavali i valuirali kao tvrtke
-ukupna sadasnja vrijednost buducih novcanih tokova bila bi negativna ili blizu nuli
-cak i pod pretpostavkom pozitivnog novcanog toka u terminalnoj godini, vrijednost equity-a bila bi manja od 0.

U prijevodi, vlasnik bi kupcu morao platit da kupi te tvrtke:)

Ne salim se. Sve probleme rijesis na taj nacin. Autoceste ostanu NASE, nasi ljudi dokazu da su spososbni upravljati autocestama i usput profitiraju ili nauce lekcije o financijama a mi koji jos imamo par sivih stanica koje funkcioniraju, ustedimo. Kako god okreneš, na dobitku si. Win-win situacija.

btw, moje kalkulacije se odnose samo na HAC, bez ARZ-a.

to bi bio jedinstveni IPO u povijesti.
pocetna cijena dionice: minus 120 kuna
u tom slucaju, i ja bi razmislio da potpisem referendum
a kakva bi to tek bila medijska promocija hrvatskog trzista kapitala u svijetu
naslovnice nyt vriste: vlada placa gradjanima da kupe dionice drzavne tvrtke
to bi bio hit

@ super,

a ti nas i dalje siluješ sa “monetizacijom”?
Sve mi se čini da si ti taj zagorski mužek sa ženinim prezimenom ?

Ili možda jadan neznaš kako je prošao veliki posao sa autocestom u Istri i u Zagorju?
I koliko država mora plaćati koncesionarima?
A tek ćemo vidjeti šta je sve (tajno) potpisano na Zagrebačkom Aerodromu?

Dali bi ti pristao da ti neko “monetizira” tvoju plaću ?

Pa da odmah dobiješ 1.000.000kuna i da imaš obavezu raditi 40 godina u tri smjene badave ,
a ako nebi mogao ispuniti normu , ili bi bio bolestan , ili bi puhala bura od tih milion kn morao bi vratiti dio love ?

Naravna da nebi pristao , jel je to blesavo i jel bi na kraju izgubio 50% vrednosti svoje plaće .

.

nitko ne pokušava naći rješenje da se autoceste ozbiljnije stave u funkciju hrvatskog gospodarstva, osmišljavanjem načina da se što više vozila usmjeri na promet autocestama, zbog svih poznatih pozitivnih učinaka, tu bi se moralo zajednički uključiti trećina ministarstava,
trenutno se samo brine da broj uhljeba mora biti toliki i toliki, da moraju imati plaće tolike i tolike, jer očito je problem otpuštanje nekoga, tko je svoj posao pošteno platio(možda bi počeo pričati o načinu zapošljevanja) i lagano svaki mjesec ubire plodove svoga nerada na određenim izlazima, oboliti će ljudi od dosade

Da vas malo utjesim: potencijalni koncesionari nisu bas optimisticni po pitanju zatvaranja transakcije, pa je veca vjerovatnost da se ona nece dogoditi.
Nije poanta u ‘silovanju monetizacije’, vec u donosenju zakljucaka bez poznavanja osnovnih cinjenica.
-Da je to tako, pokazuje cinjenica da niste u stanju odgovoriti niti na jedno od 20tak postavljenih pitanja (niti na ona osnovna nit na ona kompleksija).
-Na neka pitanja ne mozete dati odgovor jer spadaju u sferi povjerljivo, a vecinu mozete odgovorit jer se temelje na javno dostupnim informacijama
-Samo se treba malo potrudit, a ne lajat bez pokrica
Dakle, to je moja poanta i problem vecine lokalnih hrvata (politicara, novinara i gradjana):
-Ovdje svi sve znaju, svi imaju neko svoje misljenje o svemu, svi nesto tvrde i zucno brane svoja stajalista
-A kad vam se postave osnovna pitanja o nekoj temi
-Muk
-Mogu vam dati tocne ili krive odgovore na postavljena pitanja, a vi toga ne bi uopce bili svjesni
-Mogu manipulirat ili govorit istinu, a vi toga ne bi uopce bili svjesni
-Jer ne poznajete cinjenice
-A s onima koji ne poznaju cinjenice je vrlo lako manipulirat
Razlika izmedju vecine lokalnih hrvata i kineza (ili engleza, amerikanca) je u tome sto kinezi slusaju, postavljaju pitanja, propitkuju, educiraju se o temama koje im nisu bliske-pa tek onda donose zakljucke. Dakle:
-Spustite se malo na zemlju.
-Niste ni najljepsi,ni najpemetniji, niti ste na nekom vaznom geografskom polozaju, niti imate najljepse more na svijetu ( i ostale gluposti koje su vas ucili u skoli).
-Niste ‘meta’ niti ste zanimljivi nikakvim zlocestim stranim kapitalistima koji vas zele eksploatirat.
-Cesto cete se naci u situaciji gdje netko zna vise od vas
-Ucite od onih koji imaju vise znanja u odredjenim podrucjima, slusajte, pitajte, educirajte se, propitkujte, ne uzimajte stvari zdravo za gotovo.
-Nije sramota ne znati, sramota je ne pitati i lupetati

@ super,

lijepo sam te molio da ne sereš po ovom forumu.
Iz tvojeg brabonjanja jasno je vidljivo da si političar koji u životu nisi stvorio ni jednu dodanu vrijednost i samo razmišljaš kako nas zadužiti , dobiti neku lovu , dignuti neki kredit i živjeti od pljačke naroda.

Ti i tebi slični su nas i zadužili za 250 miliardi (BDP -87%) uvijek tvrdeći da nemamo alternative.

Dosta bi bilo trošenja nezarađenog !

Dokazali ste da neznate , dokazali ste da nemate pojma o financijama!

RAPIŠITE IZBORE !

.

New Report

Close