BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

https://www.index.hr/mobile/vijesti/clanak/kriza-u-crvenom-moru-prelijeva-se-na-svijet-ovo-ce-imati-dominoefekt-na-cijene/2526590.aspx?index_ref=naslovnica_vijesti_prva_m

Pitamo se pitamo kada će sve da rokne…

https://www.balticexchange.com/en/data-services/WeeklyRoundup/dry/news/2024/bulk-report-week-1.html

Sažetak

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

https://www.tportal.hr/biznis/clanak/prihod-sueskog-kanala-pao-za-40-posto-brodare-ne-privlace-niti-popusti-20240112

Uništava se glavni izvor zarade izgleda.

Toliko daleko idu da se mine postavljaju. Još jedno krizno žarište.

Houthis possibly deploying sea mines as response to yesterday’s strikes. This will make travel through Red Sea nearly impossible for a long time. Would disrupt all ships.

Situacija katastrofa. Tek počelo i nije dobro za nikoga.

https://seebiz.eu/trzista/vozarine-odletjele-u-nebo-zbog-kaosa-u-crvenom-moru/299928

Gdje smo sa bulkerima?

 

Dry Bulk

Capesize: up ~8% (flat from Fri)

Panamax: up ~2% (up ~4% from Fri)

Je li ovo konačno dolazi do poremecaja vozarina vezanim sa suezom

Bulkeri, u odnosu na druge brodare, imaju najmanji utjecaj od zatvaranja Sueza. Medjutim, jucer su Huti zbombali jednog bulkera, prvog od pocetka ovog sr.anja (iz EGLE flote), a danas je evo napadnut jos jedan bulker iz flote nekog Grckog brodara.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Pa kud bulkera a  najmanje ih ima, baš te jadnike pogodiše. Po visini je lakše pogoditi veći cilj a to je svakako kontenjeraš od 300 m, možda selekciju rade s obzirom na vlasnike  kompanija? Tankere plin i to bolje da ne gađaju

Ovo sve skupa izgleda eskalira.

.

Iran danas raketirao ciljeve u Iraku, Siriji i Pakistanu. U Iraku navodno sjediste Mossada u Erbilu u blizini US konzulata, u Siriji navodno ISIL, u Pakistanu navodno neku militantnu grupu.

.

Nece se ovaj sukob izgleda tako skoro primiriti.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Nema utjecaja, minoran uglavnom…

Dry Bulk

Capesize: up ~13%

Panamax: up ~5%

BCI 5 T/C routes 180000 15365 990

BPI 5 T/C routes 82500 13432 418

BSI 10 T/C routes 58328 11315 -113

BHSI 7 T/C routes 38200 10677 -56

BDI INDEX 1357 +49

https://www.tradewindsnews.com/opinion/red-sea-crisis-could-drive-car-carrier-rates-to-crazy-highs/2-1-1585742

https://www.index.hr/mobile/vijesti/clanak/susa-u-panamskom-kanalu-sve-manje-brodova-mjesecno-se-gubi-100-milijuna-dolara/2533060.aspx

Sve se poklopilo za rast bdi…

Dry Bulk

Capesize: up ~9%

Panamax: up ~3%

Sretna nova g.

poticaja bez ikakvih događaja, malo je dokaza da se situacija stabilizira, a kamoli poboljšava. Ulagači stoga agresivno smanjuju izloženost Kini, što u procesu dovodi do pada glavnih klasa imovine, a dionice nisu iznimka. Raspoloženje oko Kine ostaje u najboljem slučaju mlako , dok su pokušaji vlade da “progovori” čak i o marginalnim poboljšanjima propali. To ostavlja vrlo malo mogućnosti u smislu oživljavanja, a budući da je glavni i agresivni program poticaja odbijen (i to s pravom s obzirom na veliki teret duga koji je već prisutan), ”niska i spora” aktivnost bi mogla biti s nama neko vrijeme. Usred takvog okruženja, roba u rasutom stanju zapravo ima prilično dobre rezultate , s relativno visokim cijenama željezne rude, a uvoz ugljena i dalje podržava trgovinu rasutim teretom.


·  Naš dugoročni pogled – Posljednjih nekoliko godina karakterizirala je povećana geopolitička neizvjesnost. U budućnosti očekujemo da će takvi događaji nastaviti utjecati na globalnu trgovinu i imati značajan utjecaj na učinkovitu opskrbu plovila. U kombinaciji s potencijalom višegodišnjeg oporavka gospodarske aktivnosti u Kini nakon nedavnih gospodarskih previranja, prijevoz rasutog tereta trebao bi doživjeti veću volatilnost povrh sekularne skučenosti potaknute sve većom potražnjom za rasutom robom i sporijim rastom flote kao rezultat relativno knjiga niske narudžbe.

BCI 5 T/C routes 180000 20341 595

BPI 5 T/C routes 82500 13735 154

BSI 10 T/C routes 58328 11533 -51

BHSI 7 T/C routes 38200 10236 3

BDI INDEX 1572 +27

New Report

Close