Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 47,15 | 1.839 | 39 | 47,10 | 48,30 | -6,00% |
Cijena 37 miljuna dolara, 30% keš
[/quote]
Kolega, odakle ta cijena? U svojim bilješkama imam da je cijena za prva 2 panamaxa 45 mil USD, a druga 2 13 mil jeftinije, dakle 32 mil USD.
Obično imate dobre podatke, pa da se usuglasimo..
Evo sam izvukao 2 slike iz revidiranog FI za 2009.g. sa str. 5. i 34.
Na gornjoj (str.5 FI) se spominje ponovno ugovaranje 2 otkazanih novogradnji, ali za 13 mil USD jeftiniju cijenu.
Da se prisjetimo, u samo svitanje krize naručili su 4 panamaxa, pa su 2 otkazali i onda ih ponovo ugovorili, po jeftinijoj cijeni.
Na donjoj slici (str.34 FI) u bilješci 24 o događajima nakon datuma bilance spominje se ugovaranje ta 2 panamaxa za 64 mil USD. Znači po komadu 32 mil.
Kako u gornjem okviru spominju da su 13 mil USD jeftiniji od otkazanih, pretpostavljam da to znači da je originalna cijena za sva 4 onomad ugovorena panamaxa bila 13 mil više, dakle 45 mil USD?
Ako to je to tako, onda imamo:
2 originalno naručena pmx po 45 mil USD
2 otkazana pa reugovorena po 32 mil USD
UKUPNO to iznosi 154 mil USD, a prosječna cijena je 38,5 mil USD po brodu.
Jel se slažete s ovim brojkama? Ima li netko drukčije podatke?
[/quote]
Baza ste podataka kolega, potpuno se slažem, prosječna cijena po brodu za ova 4 panamaxa iz Kine je app.38 miljuna dolara, a obzirom da je ovaj zadnji jako kasnio brodogradilište ima platiti velike penale brodaru, pa i moja računica od 37 nije pogrešna. Ako dođe do oporavka u drugoj polovici 2014., kao što predviđaju neki USA bankari i analitičari, mogao bi to biti dobar posao.
[/quote]
U Americi oporavak dosta prije.. krajem 2013.
topalov, taj članak potvrđuje ovo što sam ja napisao, tj da stari brodovi (oko 25 godina) idu na scrapping, koji je ove godine rekordan, ali bez obzira na to će se ukupna flota povećati iduće godine.
Na istom siteu malo niže ima još jedan članak kupnji second hand brodova starih 10, 15, 17 godina. Ako dryships ili netko drugi bankrotira, drugi će nastaviti, jer ploviti se mora.[emo_zloban]
Drago mi je da se slažemo da je scrapping rekordan, a biti će i u 2013.
Što se tiče novogradnji, jedan dio ugovora će biti otkazan zbog bankrota firmi koje su ih ugovorile ili zbog nemogućnosti da se izfinancira gradnja. Zbog istog razloga jedan dio će biti prenesen u 2014. I na kraju se neće ni trećina toga svega preuzeti.
scraping će biti intenziviran ne samo zbog maintenance cost koji je znatan za stariju flotu nego i zbog efikasnosti novih plovila. trošak po Toni tereta je znatan kod starijih plovila, i vodeći brodari se odlučuju i mijenjaju flotu sada, kad suncijene povoljne…
po primopredaji novih plovila, stara će u skrap…
tko preživio 2013 i uspije pomladit flotu će po rat vrhnje 2014 nadalje
Fino skaču indeksi u svijetu – zazelenilo se :)…
Ajde više da ova kriza prođe – da ne moramo trpit vranju i isusa na ovom forumu 🙂
ma neka nama i Isusa i Vranje , zdrava opozicija uvijek dobro dođe.
Vidim da se sporite oko broja “novogradnji” i broja “starog gvozdja koje ide u rezaliste”. Uzmimo da se to dvoje ponistava jedno s drugim.
Onda svejedno ostaje problem usporavanja potraznje iz Kine. Ja tu ne vidim neki brzi preokret. Pod “brzi” mislim sljedece 2 godine.
Nemam atpl, niti mislim skoro u kupnju.
Nije nagovor na kupnju, prodaju …
ma neka nama i Isusa i Vranje , zdrava opozicija uvijek dobro dođe.
A kad smo već kod njih – pa gdje su nam kolege, nije valjda da se ono oni guraju na 226 [emo_zacudjen]?
Onda svejedno ostaje problem usporavanja potraznje iz Kine. Ja tu ne vidim neki brzi preokret. Pod "brzi" mislim sljedece 2 godine.
Koliko se može pročitati ovih dana, Kina je počela ubrzavati. Npr.:
China changes positive for metals Monday, 19 November 2012 | 11:00
http://www.hellenicshippingnews.com/News.aspx?ElementId=53cdbb59-daaf-4a92-9386-afba60f4e285
Baš me zanima na temelju čega ste procijenili da će Kina usporavati iduće dvije godine…
Baltic Dry-indeksen stiger for 7. dag på rad. Oppturen er på 1,7 prosent til 1.054.
•Capesize 16.734 dollar + 2,0 prosent)
•Panamax 7.210 dollar (+ 1,9 prosent)
•Handysize 6.018 dollar (+ 0,4 prosent)
•Supramax: 7.187 dollar (+ 2,0 prosent)
Nastavak najavljenog rasta.
Baltic Dry-indeksen stiger for 7. dag på rad. Oppturen er på 1,7 prosent til 1.054.
Capesize 16.734 dollar + 2,0 prosent)
Panamax 7.210 dollar (+ 1,9 prosent)
Handysize 6.018 dollar (+ 0,4 prosent)
Supramax: 7.187 dollar (+ 2,0 prosent)
Baltic Dry-indeksen stiger for 7. dag på rad. Oppturen er på 1,7 prosent til 1.054.
•Capesize 16.734 dollar + 2,0 prosent)
•Panamax 7.210 dollar (+ 1,9 prosent)
•Handysize 6.018 dollar (+ 0,4 prosent)
•Supramax: 7.187 dollar (+ 2,0 prosent)
Nastavak najavljenog rasta.
Panamax mora bit oko 18000 $ sve ispod toga je jako veliki gubitak a červrti kvartal donosi i turizmu gubitak tak da bi trebalo razmislit o ulaganju u ATPL